Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Ja, det är tråkigt att SD-ledningen har börjat fjanta med judarna, där har de inte med sig sina medlemmar. Jag vet inte var det kom ifrån?
Jag tvekar angående att rösta på SD just på grund av detta. Å andra sidan finns det en stor risk i att rösta på något annat riksdagsparti, för även om de säger sig vara för en kontrollerad invandring, så finns det falanger i alla andra partier utan SD som fortfarande är naiva i den frågan. Och har man otur, så kan den falangen få makten i partiet under mandatperioden.
Jag funderar på att rösta på AfS, men den rösten blir i alla fall i det nu närmaste valet en bortkastad röst. Ett annat alternativ för mig är Kristna värdepartiet, för att det är det enda partiet som värnar de oföddas rättigheter (och de har även en del andra bra tankar, t.ex. om sexualundervisningen i skolorna). Inte ens SD gör det ju längre, sedan några år tillbaka. De fegade ur på den punkten. Men även en röst på KV är nu i det närmaste valet en bortkastad röst, och med stor sannolikhet för alltid... Jag tror inte att det partiet har ett tillräckligt stort underlag bland väljarna för att någonsin komma över riksdagsspärren.
Har börjat fjanta? Björn Söder har haft Israels flagga på sitt kontor i vart fall sedan SD kom in i riksdagen. Ekeroth är halvjude och resten av toppen har alltid varit pro-israel, i vart fall de senaste 15-20 åren. De som inte är pro-israel försvinner.
SD är i första hand ett islamkritiskt parti.