2026-01-27, 20:42
Medlem
Jag tänker iallafall att bilen förmodligen inte var borta, då skulle de inte ha ringat in närområdet direkt med restriktioner.
Men jag tänker också att om hon gått till fots kan hon ju ha gått långt också, kanske i ett par timmar under natten för att komma långt bort?
Jag vet heller inte riktigt hur området ser ut där om det finns mkt skog eller vildmark i omnejd.
Ett annat alternativ är vattnet...
Långsökt är ju taxi el kollektivtrafik för att ta sig längre om man inte alls vill bli hittad.
Men då borde någon taxichaufför reagerat efter försvinnandet och kollektivtrafik är inte troligt att det gick så sent.

Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Precis vi spekulerar för vi undrar hur det är möjligt att hon inte har hittats?
Jag vet iofs inte hur stort Hammarö är, men om hon inte har försvunnit därifrån med bil utan till fots, borde åtminstone någon uppmärksammat henne men ingen verkar har sett en skymt av henne öht? Då bör hon väl vara kvar på Hammarö?

Därför är det väl en aning besynnerligt att de inte hittat henne någonstans på just Hammarö? Inte ett spår liksom? Inledningsvis bad väl polisen allmänheten att inte vistas i området där de sökte men nu gäller kanske inte det längre, någon borde väl därför hittat henne, civilförsvaret har letat och letar kanske fortfarande, och allmänheten får väl nu röra sig fritt? Var är hon? Har det snöat så mycket i området att det är möjligt att hon är helt täckt med snö?
Citera
2026-01-27, 20:43
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Eftersom hundarna inte fått upp något doftspår av henne kan den här frågan kan verka långsökt men ställer den ändå

kan hon ha använt skoskydd för att inte lämna doftspår?

https://fotbutiken.se/shop/search?s=skoskydd

Men vem vill eller behöver ha skoskydd som inte lämnar doftspår? Förutom mördare.
Märklig produkt.
Citera
2026-01-27, 20:46
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silo1997
Jag tänker iallafall att bilen förmodligen inte var borta, då skulle de inte ha ringat in närområdet direkt med restriktioner.
Men jag tänker också att om hon gått till fots kan hon ju ha gått långt också, kanske i ett par timmar under natten för att komma långt bort?
Jag vet heller inte riktigt hur området ser ut där om det finns mkt skog eller vildmark i omnejd.
Långsökt är ju taxi el kollektivtrafik för att ta sig längre om man inte alls vill bli hittad.
Men då borde någon taxichaufför reagerat efter försvinnandet och kollektivtrafik är inte troligt att det gick så sent.

Ingen vildmark direkt och inte mycket skog att tala om mer än partier av träd i närheten till Skoghall. Närmare Vidön och Dingelsundet till (om ni ser på karta) finns lite mer skog och dit är det förstås inte jättelångt från där de bor. Skog finns även längre söderut på Hammarö (Hammarö sydspets). Förutom Vänern rinner ju Klarälven i närheten så vatten finns det gott om.
Senast redigerad av Fleavmoe 2026-01-27 kl. 20:49.
Citera
2026-01-27, 20:51
Medlem
Ännu ingen ny information
Företaget där hennes arbete är, var ligger detta någonstans?
Citera
2026-01-27, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Ingen vildmark direkt och inte mycket skog att tala om mer än partier av träd i närheten till Skoghall. Närmare Vidön och Dingelsundet till (om ni ser på karta) finns lite mer skog och dit är det förstås inte jättelångt från där de bor. Skog finns även längre söderut på Hammarö (Hammarö sydspets). Förutom Vänern rinner ju Klarälven i närheten så vatten finns det gott om.
"Inte mycket skog" är ju relativt. Hammarön är ungefär dubbelt så stor som Lidingö (där jag bor) och typ hälften är landsbygd och skog, dvs ungefär lika stor yta som hela Lidingö för den som vill ha något att jämföra med för att förstå vilka ytor vi pratar om. Är ju en och annan som försvunnit i betydligt mindre marker genom åren.
Citera
2026-01-27, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
Du verkar ju gilla att googla men denna enkla grej fixade du inte?
Citera
2026-01-27, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swe-viking
Du verkar ju gilla att googla men denna enkla grej fixade du inte?

Löf*ergs l*la har jag snappat upp men där framgår inte hur långt ifrån hemmet hon har till och från sin arbetsplats.

Edit: 6 636,43 m fågelvägen till arbetsplatsen som jag antar är i Karlstad.
Senast redigerad av Snylt-off 2026-01-27 kl. 21:13.
Citera
2026-01-27, 21:08
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe-viking
"Inte mycket skog" är ju relativt. Hammarön är ungefär dubbelt så stor som Lidingö (där jag bor) och typ hälften är landsbygd och skog, dvs ungefär lika stor yta som hela Lidingö för den som vill ha något att jämföra med för att förstå vilka ytor vi pratar om. Är ju en och annan som försvunnit i betydligt mindre marker genom åren.

Ja det är klart det är relativt och jag försökte även tydliggöra var mer skog finns. Skoghall har inte skog. Träddungar/stråk och skärgårdstallar på hällar. Bakom Mörmoskolan (se karta) finns mer skogspartier men mer sammanhängande skog får man åka till andra delar av Hammarö för att kunna vandra i. Dessutom är det inte så mycket skog som ev en karta visar då mängder huggits ned. Folk tror vidare att skog idag är en park i stan typ. Eller Gubbholmen i Karlstad (för er som är bekanta med stan). Men visst, jag håller med dig, det går att försvinna på små ytor. Jag lämnar diskussionen kring vad en skog är 😊
Senast redigerad av Fleavmoe 2026-01-27 kl. 21:10.
Citera
2026-01-27, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
För tydlighetens skull undrar jag;
Varför tror du det är möjligt att mannen har en älskarinna men inte möjligt att kvinnan har en älskare?

Båda två är resp var möjligt..

Kan kvinnan ha avlidit i hemmet?
Citera
2026-01-27, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Eftersom hundarna inte fått upp något doftspår av henne kan den här frågan verka långsökt men ställer den ändå

kan hon ha använt skoskydd för att inte lämna doftspår?

https://fotbutiken.se/shop/search?s=skoskydd

Eller blivit körd i bil..
Citera
2026-01-27, 21:14
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
I Karlstad.
Citera
2026-01-27, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silo1997

Det är just det, har hon till fots lämnat Hammarö eller åkt taxi eller kollektivt, då borde väl åtminstone en person sett henne? Därav är det mest sannolikt att hon är kvar på Hammarö eller möjligtvis någon annans fordon bort från Hammarö?
Om familjens egna fordon skulle saknats hade vi nog fått veta det, tänkte mer om någon dök upp utanför hemmet och hon gått ut och undrat vad i h-vete och blivit indragen i en bil, av en random okänd eller rentav någon hon kände igen? Möjligheten finns väl att det skulle kunna vara anledningen till att inga spår finns öht? Fattar inte hur polisen kan bara lägga ner, även om
det finns tex avskedsbrev så är det väl ändå möjligt att ett brott ägt rum, det går väl inte utesluta helt så länge hon inte är funnen? Tycker det känns märkligt alltihop ju längre tid det går men Hammarö kanske är jättestort?

Obs bara spekulationer och ska inte tas som sanning öht!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in