2026-01-27, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Snabbtester är på urin, inte på påsen…

Edit: ser att svt skrivit annorlunda
” Snabbtester ska enligt åklagaren ha visat att det handlar om narkotika, men ännu är de slutgiltiga provsvaren inte offentliggjorda. Nyberg har tidigare nekat till anklagelserna.”

Väldigt otydligt skrivet.
Troligen med flit.

Och som jag skrev, test har gjorts på Katja och gav utslag på kokain. Då är det rimligt att anta att påsen med vitt pulver som Katja har på sig innehåller kokain, men jag vet inte om snabbtester gjordes även på påsen.

Men Katja visade positivt på kokain och hade en påse med vitt pulver i handväskan.
Gör med den informationen vad du vill.

EDIT: sorry for den lite sippa tonen, trådde inlägget innan också var till mig
Senast redigerad av Robokopf 2026-01-27 kl. 16:29.
Citera
2026-01-27, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Det känns som en riktig summering och rimlig slutledning, ja.

Tillsammans med avkörningen och analyser av varifrån eventuell kola kommer, kontroll av beslag hon eventuellt har till förfogande, kontakter med langare och ytor på arbetsrum etc så har nog utredarna att göra (om hon nu lämnat positiva prov).

Yup, måste vara en jävla mardröm med tanke på hennes befattning.
Citera
2026-01-27, 16:30
Medlem
Om nu analyserna var klara i måndags den 26 januari-----varför måste man då vänta till SLUTET av NÄSTA vecka för att tillkännage resultaten?

Finns det någon här med IQ 150 som förstår detta?

Någon förhalar processen.

( Tror Ni nästa innedrog kan bli kallat "Katjas Pulver"?)
Citera
2026-01-27, 16:32
Medlem
Om det visar sig att innehållet i påsen är kokain, kommer de då att redovisa renheten, inte för att det har något med påföljden att göra, men om det skulle vara 100% rent kokain så skulle det säga att hon står i direkt eller indirekt kontakt med toppen av ett kriminellt nätverk.
Citera
2026-01-27, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Om nu analyserna var klara i måndags den 26 januari-----varför måste man då vänta till SLUTET av NÄSTA vecka för att tillkännage resultaten?

det tyder ju på att proven är positiva.
Skulle dom vara negativa läggs misstankarna ner. Tar fem minuter, klart och betart.

Är dom positiva krävs kompletterande utredning och spaltning av åtalspunkter etc

som drexel påpekar, är det väldigt rent kokain har hon sannolikt kontakter ganska högt upp i gängmiljön.

När hon sitter som ledamot i justitieutskottet och rådgivare till rikspolisstyrelsen och Säpo så öppnar det ju upp sig en avgrund av andra brott och korruptionsmisstankar.
Citera
2026-01-27, 16:46
Medlem
Citat:

De behöver inte offentliggöra någonting förrän åtal väcks. Väcks inte åtal offentliggörs ingenting.

Är faktiskt förvånad att de avslöjat så pass mycket som de redan gjort, men jag antar det har med hennes uttalanden att göra.
Citera
2026-01-27, 16:51
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:

När åklagaren tar beslut om åtal så måste förundersökningen i sin helhet delas med försvarsadvokaten. Innan dess kan de välja att bara dela väsentliga, befästa fynd (som provsvar). Förundersökningen använd sen av försvar och åtalad för att bygga upp ett försvar. Det är ett typiskt beteende bland kriminella. Därför håller åklagare gärna på åtal tills dess att förundersökningen är så klar att den inte kan hjälpa den åtalade.

Bland kriminella är det ju en vanlig taktik att hålla käft och inte säga något till polisens utredare. När åtalet senare kommer till dem kommer de ihåg massor, då slipper de sno in sig i lögner och kan bara ljuga om minsta möjliga. Jag skall exemplifiera:

Utredare: Var var du i fredags? Misstänkt: Jag var med bosse i kyrkan.

Utredaren: Men vi har dig på film med Lasse på finlandsfärgan... alltså ljuger du.
-När antalet lögner blir många blir det omöjligt för dig att hålla ordning på.

Istället håller du käften och blir serverad ett åtal som säger: Den misstänkta var med Lasse på finlandsfärjan.

I rättssalen säger du då att: Nu kommer jag ihåg var jag var, jag och Lasse var på finlandsfärjan. Men du berättar bara om sådant som inte sätter dig i skiten.
Citera
2026-01-27, 16:52
Medlem
Durgas avatar
Kul tråd det här , detta får bli min spec , det behövs en motvikt till alla domedagsprofetior.

Alla som upplevt Stockholmarnas vinterkörning vet att det ligger bilar lite
överallt i dikena och Katja är väl även hon ovan ?(värdelös)

Man får väja för djur utan påföljd , det är väl där lögnen och "brottet" finns hon
har väl mest troligt varit införstådd med detta och dragit en vals om en råtta då spår
efter en sådan inte syns till skillnad från andra djur.

Så "brottet" består säkert i att hon fick en sladd som hon inte kunde häva och det är
vårdslöshet i och med att hon kört för fort.

Med det har hon fått en lätt chock som följd och upplevts som stirrig.

Hon skulle ju så klart bara sagt att hon fick sladd och körde i diket och tagit ev böter

Det är väl det enda herr åklagare har att gå på att hon ljuger om råttan , provsvar klart
men kan inte lämnas ut , ha ha , lycka till herr åklagare ,så länge hon framhärdar så har
du inget case.
Senast redigerad av Durga 2026-01-27 kl. 16:57.
Citera
2026-01-27, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Riks tv verkar ha missat nyheten om Katjas knarkäventyr i trafiken ute på Värmdö.

Inte lätt för Riks att hänga med i aktuella frågor.
Nu har du fått din vilja igenom, om du ens tittar på Riks....

https://www.youtube.com/live/YjqZExupxZc?si=9P_5Sk4AQYGToGiT
Citera
2026-01-27, 17:01
Medlem
Så jävla underbart att en rasist sponsrar blattarna och bidrar till kriminalitet. Vi borde utvisa henne.
Citera
2026-01-27, 17:01
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
"aktuella utredningsåtgärder" = Vårdslöshet i trafik. Hon är med garanti oskyldig i övrigt , men att väjja för en råtta och köra in i en stolpe ?? Hon kanske skulle ta om körkortet !!

Jävligt skumt alltihop. Myndigheterna skall nog hoppas de har på fötterna.
Något stämmer inte.

Fast att hålla på köra av vägen för ett litet djur har då hänt mig också. Någon skata eller sånt dök plötsligt upp mitt framför rutan. Ren reflex och jag styrde undan och var hårfint från att köra ner i diket.
Helvete om jag vridit ratten åt andra hållet. Då hade jag kanske smällt
Citera
2026-01-27, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Jävligt skumt alltihop. Myndigheterna skall nog hoppas de har på fötterna.
Något stämmer inte.

Fast att hålla på köra av vägen för ett litet djur har då hänt mig också. Någon skata eller sånt dök plötsligt upp mitt framför rutan. Ren reflex och jag styrde undan och var hårfint från att köra ner i diket.
Helvete om jag vridit ratten åt andra hållet. Då hade jag kanske smällt
Ja allt kan hända på en mörk vinter väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in