Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Om nu analyserna var klara i måndags den 26 januari-----varför måste man då vänta till SLUTET av NÄSTA vecka för att tillkännage resultaten?
Finns det någon här med IQ 150 som förstår detta?
Någon förhalar processen.
( Tror Ni nästa innedrog kan bli kallat "Katjas Pulver"?)
När åklagaren tar beslut om åtal så måste förundersökningen i sin helhet delas med försvarsadvokaten. Innan dess kan de välja att bara dela väsentliga, befästa fynd (som provsvar). Förundersökningen använd sen av försvar och åtalad för att bygga upp ett försvar. Det är ett typiskt beteende bland kriminella. Därför håller åklagare gärna på åtal tills dess att förundersökningen är så klar att den inte kan hjälpa den åtalade.
Bland kriminella är det ju en vanlig taktik att hålla käft och inte säga något till polisens utredare. När åtalet senare kommer till dem kommer de ihåg massor, då slipper de sno in sig i lögner och kan bara ljuga om minsta möjliga. Jag skall exemplifiera:
Utredare: Var var du i fredags? Misstänkt: Jag var med bosse i kyrkan.
Utredaren: Men vi har dig på film med Lasse på finlandsfärgan... alltså ljuger du.
-När antalet lögner blir många blir det omöjligt för dig att hålla ordning på.
Istället håller du käften och blir serverad ett åtal som säger: Den misstänkta var med Lasse på finlandsfärjan.
I rättssalen säger du då att: Nu kommer jag ihåg var jag var, jag och Lasse var på finlandsfärjan. Men du berättar bara om sådant som inte sätter dig i skiten.