Citat:
Ursprungligen postat av
Detdundrar
Vi vet ännu inte om han använde starkluktande rengöringsmedel. Det behöver han inte ha gjort. Det är en relativt liten yta han har behövt rengöra om han gjort det i sitt bad/duschrum.
Tror inte att polisen initialt spanade efter just en nekrofil och troligtvis hade de vid de tiden inte heller koll på vad som fanns i hans dator.
Jag har nog uteslutit att han skulle ha styckat BO i bilen. Då skulle han ha behövt en ljuskälla med risk för att röja sig själv. Dessutom skulle det vara bökigt, tror nästan omöjligt, om man inte har en van. Vem skulle sedan köra till jobbet med en nedsölad bil? Polisen har även uppgivit att man hittat "föremål" med DNA på i huset. Då har de troligtvis talat om de verktyg han använt att stycka med.
Har funderat lite på om GM verkligen hade tänkt stycka BO med direkt verkan eller om han egentligen tänkt spara kroppen något dygn. Undrar också om han själv klippt håret i samband med dådet. Kan BO ha ryckt bort några testar under sin kamp för livet? Hans frisyr från häktningen liknar "varken hackat eller malet". Man ser att håret är slarvigt kapat, troligtvis grova klipp med sax då han inte har fått med alla testar.
"
Vem skulle sedan köra till jobbet med en nedsölad bil?
Ja, vem mördar ens någon eller styckar någon och vem åker till jobbet som om ingenting hänt någon dag efter att man styckat någon?
Gällande nedsölad bil så kan han ju ha använt skyddsplast. Det var väl någon som inte för så länge sen åkte fast som hade "förberett" en van på ett sådant sätt. Ska försöka hitta rätt på det fallet. Och jag menade ju då att han kan ha stått i skogen eller på annat avskild plats.
Det där med att de funnit verktyg kring huset har jag missat. Men han kan ändå utfört styckningen på annan plats. Men mest troligt i stugan kanske då eller om det finns någon bod/förråd tillhörande stugan.
Gällande utseende, kan han ha haft peruk? Han hade ju börjat bli flintskallig, det går ju inte för sig om man vill se ut som en tjej. Rycker man någon i håret brukar det väl lossna från hårfästet, inte halvvägs ner på hårstrået, kanske missförstod jag din fråga