2026-01-27, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Du kan inte bli P-Vakt med en färsk knarkdom... och för vanlisar verkar ju färsk=för evigt. Mycket tack vare krafter som Katja. Så många liv hon sabbat...

Jag hoppas innerligt att den djävla kärringen får sig en tankeställare om hur illa hon fördärvat en massa unga, livsglada människors liv... Och dessutom har mage att skratta åt det i radio/podd.

Ser fram mot att se hennes liv gå i spillror!

Blir rasande av bara tanken..
Citera
2026-01-27, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
Åklagaren har inget på fötterna och nu försöker han skademinimera.

Detta vet Katja och nu krattar hon manegen inför ett åtal av A-bladet och E-pressen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GxQMkl/katja-nybergs-forsta-ord

Detta blir bra valfläsk för SD, speciellt om det visar sig att Å är sosse.

I övrigt vet alla som upplevt Stockholmarnas vinterkörning att det ligger bilar
överallt i dikena och Katja är väl Stockholmare ?
Man får väja för djur utan påföljd , det är väl där lögnen och "brottet" finns hon
har väl mest troligt varit införstådd med detta och dragit en vals om en råtta då spår
efter en sådan inte syns till skillnad från andra djur.
Så "brottet" består säkert i att hon fick en sladd som hon inte kunde häva och det är
vårdslöshet i och med att hon kört för fort med en lätt chock som följd och upplevts som
stirrig.

Jaha, och påsen då? Skulle det vara bikarbonat då eller vad?

Test har redan visat poaitivt på kokain, oavsett hur du vrider och vänder på det i dina spekulationer.
Citera
2026-01-27, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Tvärtom - den som är oskyldig behöver inte desperat och konstant bevisa och bedyra att den är det. Det blir uppenbart med tiden hur det ligger till ändå.

Riksmedia har hanterat det här fallet fruktansvärt. Nu är jag ingen fan av SD och bryr mig inte om personen tråden handlar om så mycket, men just mediehanteringen av det här fallet innan något fast ens klarlagts är helt häpnadsväckande.

Nu håller jag inte med om det. Media har sagt att hon åkte fast i en kontroll. Hon är riksdagsedamot, som dessutom satt i jutitieutskottet. Då har media en skyldighet att informera om det. Men jag håller med om att hon behöver inte skrika ut att hon oskyldig. Precis som du säger vi får ett svar.

Sen är jag lite skadeglad att hon har hamnat i klistret. Jag är inget fan av SD. Samtidigt tycker jag synd om henne. Hela hennes liv riskeras att spolas ner i toaletten.

Sen undrar jag inte om fall gällande riksdagsledamöter borde få förtur i utredningsgången.
Citera
2026-01-27, 12:16
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Tvärtom - den som är oskyldig behöver inte desperat och konstant bevisa och bedyra att den är det. Det blir uppenbart med tiden hur det ligger till ändå.

Riksmedia har hanterat det här fallet fruktansvärt. Nu är jag ingen fan av SD och bryr mig inte om personen tråden handlar om så mycket, men just mediehanteringen av det här fallet innan något fast ens klarlagts är helt häpnadsväckande.

Du behöver varken ha erarenhet eller vara särskilt klok för att fatta hur fel du har. Gå bara till dig själv, vad gör du när du blir felaktigt anklagad för något? Väntar på att någon annan ger dig upprättelse?

Hon tar ju upp sina barn, att de blir drabbade av spekulationerna. Så om inte för egen skull skulle hon ju uppenbart ha sagt som det var för barnens skull.

Oskyldiga människorförsvarar sig ALLTID, skyldiga gör som du föreslår. En del Skyldiga försvarar sig de med, precis som Katja gjorde från start... även om hon inte riktigt gjorde det heller...
Citera
2026-01-27, 12:31
Medlem
Citat:
Gå bara till dig själv, vad gör du när du blir felaktigt anklagad för något?

Falska anklagelser har jag tack och lov blivit utsatt för få gånger i livet och endast professionellt, i de fallen har jag svarat på situationen med tystnad och fakta först när jag ombetts om den i saken.
Det har sannolikt betalat sig, dessa situationer redde ut sig mycket väl. Att svara reaktivt och nekande på en anklagelse är sällan en bra idé, det tolkas som ängsligt och osäkert oavsett vad som läggs fram!
Citera
2026-01-27, 12:50
Medlem
Citat:
Du behöver varken ha erarenhet eller vara särskilt klok för att fatta hur fel du har. Gå bara till dig själv, vad gör du när du blir felaktigt anklagad för något? Väntar på att någon annan ger dig upprättelse?

Hon tar ju upp sina barn, att de blir drabbade av spekulationerna. Så om inte för egen skull skulle hon ju uppenbart ha sagt som det var för barnens skull.

Oskyldiga människorförsvarar sig ALLTID, skyldiga gör som du föreslår. En del Skyldiga försvarar sig de med, precis som Katja gjorde från start... även om hon inte riktigt gjorde det heller...
Problemet här är att hon har bidragit till detta samhällsklimat.
Förr när media rapporterade om misstankar brydde man sig inte. Nu, med den häxjakt som skapats med SD och dess väljare i spetsen så exploderar det när det skett ett brott av allmänintresse.
Här på Fb har vi ett helt underforum i Aktuella brott där många har sin personliga gottepåse.
Jag håller med henne i sak. Så länge en person inte är dömd ska den inte straffas men självklart ska media rapportera misstanke så som man gjort i både detta fall och Wilma.
Citera
2026-01-27, 12:59
Medlem
Som jag uppfattat det fick åklagaren alla provsvaren i förra veckan. Det skall väl inte vara så hemskt svårt att lägga fram ett åtal, vad tusan väntar han på nu? Detta borde vara ett ärende med hög prioritet!

xxxx) "Nu måste vi bekämpa alla LÄCKOR-----som ställer till problem för våra välformade SNÄCKOR .....
Citera
2026-01-27, 13:03
Medlem
Citat:
Falska anklagelser har jag tack och lov blivit utsatt för få gånger i livet och endast professionellt, i de fallen har jag svarat på situationen med tystnad och fakta först när jag ombetts om den i saken.
Det har sannolikt betalat sig, dessa situationer redde ut sig mycket väl. Att svara reaktivt och nekande på en anklagelse är sällan en bra idé, det tolkas som ängsligt och osäkert oavsett vad som läggs fram!

Om det inte vore för att hon förstört liven för otaliga glada, unga, vuxna som älskar att dansa och lyssna på musik, hade jag inte gått lika hårt åt.
Citera
2026-01-27, 13:44
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Hon är ju tjänstledig polis så därmed bör ju i teorin inte ett ev knarkande påverka den tjänsten. Rent juridiskt borde det vara så iaf tänker jag.

Nej, snarare tvärtom. Skulle Katja fällas lär frågan dyka upp omedelbart, ifall hon (mot all förmodan, skall sägas) återgår i tjänst.

Det ställs mycket stora krav på poliser, vad gäller att avhålla sig från kriminalitet. En kombinerad "rattfylla" och "narkotikainnehav" kommer inte att förlåtas. Att det sker under tjänstledighet... ? Hur tänkte du där?

Sedan får man se om SD förlåter henne, vilket nog inte är så troligt.
Citera
2026-01-27, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Jaha, och påsen då? Skulle det vara bikarbonat då eller vad?

Test har redan visat poaitivt på kokain, oavsett hur du vrider och vänder på det i dina spekulationer.
Vilket test har visat positiv på kokain ?
Citera
2026-01-27, 14:08
Medlem
Nån som hört om det finns datum för förhandling.
Citera
2026-01-27, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O2
Hur mycket tjänar hon per månad egentligen? Vad har en riksdagsledamot?

grundlönen för riksdagsledamöter höjdes nu till 81 400:- i månaden.

sen sitter hon i justitieutskottet och som rådgivare till riksspolisstyrelsen och säpo.

så hon rakar nog in en del.
i synnerhet med tanke på att hon inte dyker upp på jobbet längre.

skumt att SD inte petat henne än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in