2026-01-27, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Om du orsakar olyckan genom att fantisera ihop en råtta på vägen så kan det absolut klassas som vårdslöshet i trafik, det är ditt ansvar att framföra bilen säkert och däri ingår att bedöma hur man hanterar oväntade saker på vägarna. Generellt ska man väl inte bromsa för något mindre än en ren om man inte kan göra det säkert. Dikeskör man pga en råtta har man inte varit försiktig.
Att det var ett såpass litet djur kommer väl av att hon hävdade viltolycka men inga spår fanns i snön vilket innebär att det var såpass litet att det lämnade lite/inga spår i nysnö.
Det ligger förstås närmare sanningen att hon var påtänd och hittade på djuret i efterhand, men ändå.

Åklagare sitter inte direkt och hittar på saker om brottsfall under utredning, det fattar du väl själv trots att du har arslet i Katjas röv?
Jag förstår inte varför man gissar om sådand man inte ver något om. Det verkar totalt meningslöst.
Citera
2026-01-27, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Många här inne som är tvärsäkra på sin sak, på båda sidor. Ni är lika brända.. helt omöjligt att veta förens vi har det på papper.

Det mesta bygger på rena gissningar och Aftonbladets artiklar. Jag tror dock att hon är oskyldig. Aftonbladet brukar ha fel.
Citera
2026-01-27, 09:05
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O2
Så pengamässigt är hon fine ett bra tag framåt oavsett vad som händer? Tänker att ingen kommer ju att vilja ta i henne med tång om hon blir dömd. Så vad ska hon satsa på då? P-vakt?

Du kan inte bli P-Vakt med en färsk knarkdom... och för vanlisar verkar ju färsk=för evigt. Mycket tack vare krafter som Katja. Så många liv hon sabbat...

Goast blir ju att hon själv får en knarkkdom, för evigt på ratsit och andra ställen. Och att hon blir av med allt inflytande.
Citera
2026-01-27, 09:07
Medlem
Katja har väl rätt i att man inte ska dömas innan alla bevis är presenterade och en domstol prövat anklagelserna.
Vad vi kan konstatera är att det inte ser så bra ut för Katja, misstänkt rattfylleri, bar på en liten påse med vitt pulver, sannolikt inte mjöl...

Eftersom hon är riksdagsledamot finns det ett allmänintresse i händelsen, när hon skyller på media klimatet blir det ironiskt eftersom hon själv representerar en rörelse som förgiftat socialamedier och som gjort sig till en megafon för rysk propaganda och hat mot minoritetsgrupper där lögnen är den centrala strategin.

Katja känns tokrökt, bättre att pudla, vi är alla människor och gör dumheter ibland och förstår snedsteg i livet, men att likt en rättshaverist hävda något motsatsen till det som är uppenbart kommer bara göra hennes sak värre. Vi kan alltid förlåta henne, och bör förlåta henne, men det kan bara ske om Katja pratar ärligt om det som hänt utan att skylla ifrån sig.
Citera
2026-01-27, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Riksdagslönen upphör i oktober i år för jag kan inte tänka mig att SD sätter upp henne på valbar plats på riksdagslistan 2026.

Sen lär väl polisen sparka ut henne där hon varit tjänsteledig sedan 2018. Då får hon antagligen nån årslön eller nåt i uppsägningslön. Men sen 2027 nån gång är pengakranen av skattepengar till Katja slut. Då får hon gå till arbetsförmedlingen eller soc. Lycka till jävla kärring.

Hon kanske har nån rik snubbe som försörjer henne?
Om inte så är hon ju rätt välsvarvad och borde inte ha några problem att skaffa det. Kanske inom myndighetsvärlden på ett Staaf-mässigt vis.
Citera
2026-01-27, 09:34
Avstängd
Katja förlorar nog sitt jobb men är hon smart öppnar hon en OnlyFans konto där hon rollspelare att hon suger k*k för kokain. Det skulle nog bli mer lönsamt för henne.
Citera
2026-01-27, 09:55
Medlem
Durgas avatar
Åklagaren har inget på fötterna och nu försöker han skademinimera.

Detta vet Katja och nu krattar hon manegen inför ett åtal av A-bladet och E-pressen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GxQMkl/katja-nybergs-forsta-ord

Detta blir bra valfläsk för SD, speciellt om det visar sig att Å är sosse.

I övrigt vet alla som upplevt Stockholmarnas vinterkörning att det ligger bilar
överallt i dikena och Katja är väl Stockholmare ?
Man får väja för djur utan påföljd , det är väl där lögnen och "brottet" finns hon
har väl mest troligt varit införstådd med detta och dragit en vals om en råtta då spår
efter en sådan inte syns till skillnad från andra djur.
Så "brottet" består säkert i att hon fick en sladd som hon inte kunde häva och det är
vårdslöshet i och med att hon kört för fort med en lätt chock som följd och upplevts som
stirrig.
Citera
2026-01-27, 09:56
Medlem
Titta på hennes ställning i vårt säkerhetsarbete. Det är den största anledningen att det tar tid. Ponera att hon varit under hot? Sedan ha register på sin sk privatbyrå . Uppgifter på NOA OM de skulle ha läckt ut . Sist men inte minst , hennes arbete med säkerhetsfrågor för Sverige avrapportera till Säpo . De är inte parkeringsböter som utreds .
Citera
2026-01-27, 09:59
Medlem
SweKingCalles avatar
Undra när man kan förvänta sig svar ?
Citera
2026-01-27, 10:26
Medlem
Avskeda borde hon iallafall
Citera
2026-01-27, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Undra när man kan förvänta sig svar ?

Slutet på denna vecka vill jag minnas.

Edit: nästa vecka tydligen: https://omni.se/aklagaren-drojer-med-besked-om-katja-nybergs-provsvar/a/pBpQO6
Citera
2026-01-27, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Exakt, hon klagade bara på läcka och att på bli dömd i förhand... principfrågor. Inte ett knyst om att hon är oskyldig. Det säger ju allt...

Hade hon varit oskyldig hade hon ju omgående och upprepat berättat att är ni galna, jag knarkar inte! Personligen hade jag live-kissat på en provsticka och tryckt upp den i fejjan på alla medier.

Tvärtom - den som är oskyldig behöver inte desperat och konstant bevisa och bedyra att den är det. Det blir uppenbart med tiden hur det ligger till ändå.

Riksmedia har hanterat det här fallet fruktansvärt. Nu är jag ingen fan av SD och bryr mig inte om personen tråden handlar om så mycket, men just mediehanteringen av det här fallet innan något fast ens klarlagts är helt häpnadsväckande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in