2026-01-23, 23:24
Medlem
tobbeskinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Riksdagen ska avbabbas, hottentottar, svartingar ska bort därifrån. Allt enligt Fritjof.

https://rumble.com/v74pvvg-sikter-om-valet-2026-och-svensk-demokrati.html?e9s=src_v1_upp_a
Vi får inte glömma att Fritjofs sidekick, Danneman, nyligen bjudit på en lägenhetstour: https://www.youtube.com/watch?v=QMxjhqVkpJg
Citera
2026-01-24, 13:27
Medlem
MeatballOnStickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Vi får inte glömma att Fritjofs sidekick, Danneman, nyligen bjudit på en lägenhetstour: https://www.youtube.com/watch?v=QMxjhqVkpJg

Antar att gästrummet är dit Fritjof ska flytta sen när han inte kan bo kvar ute i obygden.
Citera
2026-01-26, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeatballOnSticks
Antar att gästrummet är dit Fritjof ska flytta sen när han inte kan bo kvar ute i obygden.

Det ser så ut.

https://www.youtube.com/watch?v=Ir8dtCYTRmE&list=RDIr8dtCYTRmE&start_radio =1
Citera
2026-01-26, 23:53
Medlem
Citat:
Det ser så ut.

Kungligt värre.
Citera
2026-01-27, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreiherrL
Kungligt värre.

De söker kontakt med svensk allmänhet. Fritjof har tidigare beskrivit ambitionen med sina videor på samma sätt, som om folk ens känner till hans existens.

Jag tänker på barndomen och sommarlovet då ens bästa kompisar var bortresta och man fick nöja sig med att leka med barn som man egentligen inte tyckte så bra om, det här gänget är INTE de killarna, det här gänget är de typerna man helt ratade och mycket hellre var ensam.
Citera
2026-01-27, 01:22
Medlem
Citat:
De söker kontakt med svensk allmänhet. Fritjof har tidigare beskrivit ambitionen med sina videor på samma sätt, som om folk ens känner till hans existens.

Jag tänker på barndomen och sommarlovet då ens bästa kompisar var bortresta och man fick nöja sig med att leka med barn som man egentligen inte tyckte så bra om, det här gänget är INTE de killarna, det här gänget är de typerna man helt ratade och mycket hellre var ensam.

Nja, för mig är Fritjof, Danneman, Stockholm, Gustavsson det bästa den "alternativa"-rörelsen producerat. De står verkligen för det alternativa inom det alternativa. De ger insikt och nya infallsvinklar och gör det dessutom med glimten i ögat och en stor dos humor och självdistans.

Förhoppningsvis stannar Fritjof en längre tid hos Danneman. Jag ser fram emot många nya videokoncept. Fritjof fyller en funktion i hushållet Danneman som en allt-i-allo inom vardagssysslor, från städning till matlagning, och Fritjof i gengäld får husrum.
Citera
2026-01-27, 07:45
Avslutad
Psykisk ohälsa är norm inom den högerextrema rörelsen. Vanföreställningar, konspirationsteorier, psykos, empatistörning, narcissism osv.

De nämnda i tråden är lätta att skratta åt eftersom de är så uppenbart psykotiska. Det betyder inte att andra högerextrema är friska bara för att de ger ett friskare intryck i jämförelse.
Citera
2026-01-27, 07:53
Medlem
MeatballOnStickss avatar
Citat:
Det ser så ut.

Där ser man. Nu är det bara Paisley-tapeter på väggarna som fattas.
Citera
2026-01-27, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreiherrL
Nja, för mig är Fritjof, Danneman, Stockholm, Gustavsson det bästa den "alternativa"-rörelsen producerat. De står verkligen för det alternativa inom det alternativa. De ger insikt och nya infallsvinklar och gör det dessutom med glimten i ögat och en stor dos humor och självdistans.

Förhoppningsvis stannar Fritjof en längre tid hos Danneman. Jag ser fram emot många nya videokoncept. Fritjof fyller en funktion i hushållet Danneman som en allt-i-allo inom vardagssysslor, från städning till matlagning, och Fritjof i gengäld får husrum.

Nog bjuder de på skratt alltid, även om Fritjof upprepade gånger har betonat att han "inte sysslar med någon jävla underhållning".

Vi får se hur det går, det är ju första gången de träffar varandra.

En kvinnlig medlem i kufsfären, Maria, berättade om när de hade samlats ett gäng uppe hos Fritjof och hon summerade upplevelsen med att det hade varit väldigt grabbig stämning, Fritjof är en person man får betrakta som en seriefigur man bara orkar med någon timme åt gången, sedan blir det för mycket.

Danneman är nog däremot inte främmande för grabbig stämning, men Fritjof har ju en förmåga att
göra sig ovän med folk så vi får se hur det går. Kanske kommer Dannemans väninna på besök under tiden Fritjof är där, det skulle kunna bli intressant.
Citera
2026-01-27, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonob
Psykisk ohälsa är norm inom den högerextrema rörelsen. Vanföreställningar, konspirationsteorier, psykos, empatistörning, narcissism osv.

De nämnda i tråden är lätta att skratta åt eftersom de är så uppenbart psykotiska. Det betyder inte att andra högerextrema är friska bara för att de ger ett friskare intryck i jämförelse.

Kallar du Insiktsfulla stockholmaren för höger, han som betonar att både vänster, höger och alla ismer är bluff (fast han i nästa andetag förespråkar anarkism)? Han skulle kalla dig för ett debilt blockmongo om du satte den etiketten på honom.

Och Martin Gustavsson, den Palme-dyrkande socialdemokraten, som klagar på hur högern är problemet till allt elände i världen?
Nej, nej, det skulle han inte hålla med om.

Gustavsson
Gustavsson

Call him right wing Gustavsson
He won't answer anymore
Not the Marxist thinking braggart
Nor the Christian who can't get sore
Citera
2026-01-27, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeatballOnSticks
Där ser man. Nu är det bara Paisley-tapeter på väggarna som fattas.

Super Mario och Johnny Cash duger fint åt Fritte.
Citera
2026-01-27, 13:40
Avslutad
Citat:
Kallar du Insiktsfulla stockholmaren för höger, han som betonar att både vänster, höger och alla ismer är bluff (fast han i nästa andetag förespråkar anarkism)? Han skulle kalla dig för ett debilt blockmongo om du satte den etiketten på honom.

Tydligen hade jag fel om deras politiska hållning. Jag är inte speciellt insatt i eller intresserad av den sfären. Jag slutade titta efter att det blev uppenbart att det handlar om psykiskt sjuka människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in