Som rubriken lyder, gör dessa personligheter mer skada än nytta? Skrämmer de iväg folk från det sunda förnuftet (även kallat nationalism)? Föreställ er att som en
"Normie" eller en
"NPC"... söker på exempelvis "problem med invandringen", "ökning av brottsligheten" eller "klimathysterin" och man har tidigare bara konsumerat gammelmedias rapporteringar, men av någon anledning så slog blixten ner i skallen på den eventuella sanningssökaren och nu vill hon eller han bilda sig en egen uppfattning om ämnet/ämnena då man misstänker att något inte stämmer överens med det man blivit matad med, och det första som dyker upp är en video om ämnet gjord av någon av dessa hobbydissidenter:
Håkan Bergmark TV
"SHA 70"
Hasse "Sheriffen i Angered" Johansson
Öystein Rönne
Tim "TV Tim Sweden" Borgqvist
Christer "SWEXIT TV" Bigander
"Arge Utlandssvensken"
"PeterSweden"
Finns säkert fler, fattar inte vart alla kommer ifrån. Om jag var tvungen att välja en av dessa som jag gillar mest då blir det "SWEXIT TV" och den som får mig att skratta mest är "Håkan Bergmark TV", den jag passionerat OGILLAR är "PeterSweden". Jag vill betona att många av dessa säger helt vettiga saker ibland, medan som oftast blir rent flumsnack. Det hjälper inte heller att de har Swish-nummer i varje video (inget fel på det om man heter Joakim Lamotte t.ex), men tänker ur personen i frågas synvinkel: "Gör de bara detta för att tjäna pengar från donationer?", vilket såklart kan vara sant, vem vet, eller "pratar dom bara så här alarmerande för att få fler prenumeranter/tittarsiffror?".
Finns det en risk att dom springer tillbaka till gammelmedia efter att ha sett en video av dessa hobbydissidenter? Jag har noterat att de har 100-200-1000-2000 visningar på vissa videor som de lägger upp, ibland flera tusen mer, men det är i princip bara samma personer som kommenterar på deras videor.