2022-08-23, 19:46
Medlem
Kackotopis avatar
Som rubriken lyder, gör dessa personligheter mer skada än nytta? Skrämmer de iväg folk från det sunda förnuftet (även kallat nationalism)? Föreställ er att som en "Normie" eller en "NPC"... söker på exempelvis "problem med invandringen", "ökning av brottsligheten" eller "klimathysterin" och man har tidigare bara konsumerat gammelmedias rapporteringar, men av någon anledning så slog blixten ner i skallen på den eventuella sanningssökaren och nu vill hon eller han bilda sig en egen uppfattning om ämnet/ämnena då man misstänker att något inte stämmer överens med det man blivit matad med, och det första som dyker upp är en video om ämnet gjord av någon av dessa hobbydissidenter:

Håkan Bergmark TV
"SHA 70"
Hasse "Sheriffen i Angered" Johansson
Öystein Rönne
Tim "TV Tim Sweden" Borgqvist
Christer "SWEXIT TV" Bigander
"Arge Utlandssvensken"
"PeterSweden"

Finns säkert fler, fattar inte vart alla kommer ifrån. Om jag var tvungen att välja en av dessa som jag gillar mest då blir det "SWEXIT TV" och den som får mig att skratta mest är "Håkan Bergmark TV", den jag passionerat OGILLAR är "PeterSweden". Jag vill betona att många av dessa säger helt vettiga saker ibland, medan som oftast blir rent flumsnack. Det hjälper inte heller att de har Swish-nummer i varje video (inget fel på det om man heter Joakim Lamotte t.ex), men tänker ur personen i frågas synvinkel: "Gör de bara detta för att tjäna pengar från donationer?", vilket såklart kan vara sant, vem vet, eller "pratar dom bara så här alarmerande för att få fler prenumeranter/tittarsiffror?".

Finns det en risk att dom springer tillbaka till gammelmedia efter att ha sett en video av dessa hobbydissidenter? Jag har noterat att de har 100-200-1000-2000 visningar på vissa videor som de lägger upp, ibland flera tusen mer, men det är i princip bara samma personer som kommenterar på deras videor.
Senast redigerad av Kackotopi 2022-08-23 kl. 20:24. Anledning: Fixade till titeln.
Citera
2022-08-23, 20:25
Medlem
Suecotes avatar
Känner inte till alla på den listan, men en del. Skulle kanske vilja lägga till Johan Widén. Tycker de är ganska ointressanta överlag. De fyller väl en funktion för andra "medelålders arga män" som mest vill klaga på det mesta i grupp. Något nytt eller intressant brukar de inte komma med. Så nytta eller skada, det finns väl en marknad för sådant eftersom de fortsätter och uppenbarligen får donationer. De är ju ganska harmlösa och inte särskilt kontroversiella, och det går väl hem i Landet Lagom.
Citera
2022-08-23, 20:29
Medlem
Bassplays avatar
Dom söker inte på sånt , men om dom gör det är dom programmerade att skrika desinformation snabbt som fan.
Citera
2022-08-23, 20:52
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Känner inte till alla på den listan, men en del. Skulle kanske vilja lägga till Johan Widén. Tycker de är ganska ointressanta överlag. De fyller väl en funktion för andra "medelålders arga män" som mest vill klaga på det mesta i grupp. Något nytt eller intressant brukar de inte komma med. Så nytta eller skada, det finns väl en marknad för sådant eftersom de fortsätter och uppenbarligen får donationer. De är ju ganska harmlösa och inte särskilt kontroversiella, och det går väl hem i Landet Lagom.

Just ja, Widén också. Jo, de är harmlösa... men se det som det första mötet med "nationalism", om man nu ska kalla dessa för renodlade nationalister, vilket jag är tveksam till att göra, det finns vissa ämnen dessa inte ens skulle röra vid med tång. Min frågeställning var mer, att om det är det där flumsnacket i videon, då tänker personen i fråga säkert: "SVT" eller "TV4" verkar vettigare.

Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Dom söker inte på sånt , men om dom gör det är dom programmerade att skrika desinformation snabbt som fan.

Majoriteten av dessa zombier gör inte det, nej. Men sen har du den där procenten som vaknar till, fast bara tillräckligt för att göra en sökning på tuben eller på "sociala" medier, och en video av dessa dyker upp...
Senast redigerad av Kackotopi 2022-08-23 kl. 21:44. Anledning: Blev fel med länken.
Citera
2022-08-23, 21:03
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Just ja, Widén också. Jo, de är harmlösa... men se det som det första mötet med "nationalism", om man nu ska kalla dessa för renodlade nationalister, vilket jag är tveksam till att göra, det finns vissa ämnen dessa inte ens skulle röra vid med tång. Min frågeställning var mer, att om det är det där flumsnacket i videon, då tänker personen i fråga säkert: "SVT" eller "TV4" verkar vettigare.

Tja...de här herrarna speglar kanske vad som diskuteras runt köksbord eller på kafferaster på vissa - mandsominerade - arbetsplatser. De är väl som TV-serien Ullared, inte i allas smak, men ändå är det verklighetens människor. Det finns ändå lite hopp om de som hittar dit från Malou, kanske vågar de åtminstone stoppa en SD-lapp i lådan i september.

Några av herrarna bor väl utomlands och har asiatiska fruar, så några hardcore "nationella" är de inte.
Citera
2022-08-23, 21:10
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Tja...de här herrarna speglar kanske vad som diskuteras runt köksbord eller på kafferaster på vissa - mandsominerade - arbetsplatser. De är väl som TV-serien Ullared, inte i allas smak, men ändå är det verklighetens människor. Det finns ändå lite hopp om de som hittar dit från Malou, kanske vågar de åtminstone stoppa en SD-lapp i lådan i september.

Några av herrarna bor väl utomlands och har asiatiska fruar, så några hardcore "nationella" är de inte.

Så kan det också vara! Nu har väl ingen kallat någon av dessa för etnonationalister, så "based" är dom inte. Fast det är väl bara Bigander som har en asiatisk fru? Hon ser rätt bra ut måste jag säga. Har inte stenhård koll på dessa, men snubblar över deras videor då och då.
Senast redigerad av Kackotopi 2022-08-23 kl. 21:15. Anledning: Glömde en grej.
Citera
2022-08-23, 21:20
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Så kan det också vara! Nu har väl ingen kallat någon av dessa för etnonationalister, så "based" är dom inte. Fast det är väl bara Bigander som har en asiatisk fru? Har inte stenhård koll på dessa, men snubblar över deras videor då och då.

Har inte heller någon vidare koll på detta persongalleri, än mindre deras privatliv. De kan möjligen tjänstgöra som white (!) noise när man inte hittar något bättre att lyssna på. Men jag söker inte upp dem aktivt.
Citera
2022-08-24, 22:19
Medlem
Kackotopis avatar
Jag hittade en till hobbydissident: Tintin Olden. Det är nästan så att man tror att det föreligger något organiserat bakom alla dessa hobbydissidenter, alla verkar känna varandra dessutom i och med att dom intervjuar varandra och ibland umgås privat.
Citera
2022-11-10, 20:39
Medlem
prominentens avatar
En evighet senare: Inte hans hustru

Citat:
Så kan det också vara! Nu har väl ingen kallat någon av dessa för etnonationalister, så "based" är dom inte. Fast det är väl bara Bigander som har en asiatisk fru? Hon ser rätt bra ut måste jag säga. Har inte stenhård koll på dessa, men snubblar över deras videor då och då.
Citera
2022-11-11, 23:31
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
En evighet senare: Inte hans hustru

Åfan, kanske därför som han hade problem med att ta henne till Sverige? Om de varit gifta så kanske sånt underlättar processen, vad vet jag.
Citera
2022-12-15, 20:57
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Den där sfären är som en enda stor kufmagnet.
Kajutafyllot ser otroligt sliten ut, som om han har släpats genom tusen års misär och olycka.
Han kan inte ens hålla sig vaken under sändningarna, som i den här videon:

https://www.youtube.com/watch?v=NBa3cxm84xQ
Citera
2022-12-16, 23:31
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Den där sfären är som en enda stor kufmagnet.
Kajutafyllot ser otroligt sliten ut, som om han har släpats genom tusen års misär och olycka.
Han kan inte ens hålla sig vaken under sändningarna, som i den här videon:

https://www.youtube.com/watch?v=NBa3cxm84xQ

Haha karln sover mitt under en livesändning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in