2026-01-03, 05:53
Medlem
Har använt ozempic tidigare (typ 1 år sedan), gick ner en hel del i vikt och vägde runt 80 kg som minst. Sedan tog det stopp och jag gick inte ner någonting mer i vikt, så jag slutade. Sedan gick jag upp mer och mer i vikt och tänkte påbörja min viktresa igen.

Men skillnad denna gång är att jag styrketränar cirka 3 gånger i veckan och tycker faktiskt det är roligt. Så det ska bli oerhört spännande att se eventuellt resultat.

Mitt största bekymmer är godisätande och läsk (light-läsk).
Tänkte höra om dosering, ska man påbörja 0,25 mg till en början eller kan man börja med högre dos? Som högst låg jag på 1 mg. Upplevde ingen större biverkning förutom huvudvärk efter dosering och lite halsbränna.
Citera
2026-01-03, 21:06
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negern99
Varför äter man ens dessa mediciner? Har ni så svårt att stå emot hunger?

Det räcker med att äta en salad om dagen med lite salter och du kommer att rasa i vikt.

Problemet är ju att en sallad inte mättar för alla. Man vill fortsätta äta.

Ofta grundar sig problemet i missbruk, vissa missbrukar mat, andra missbrukar droger, alkohol, kaffe etc. Med ozempic så blockeras dessa signaler som hela tiden vill ha mer. Så börjar man med sprutor så kan man sen lätt klara sig på den salladen du föreslår
Citera
2026-01-03, 21:07
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haga
Hållbarheten är 28 dagar för en öppnad/påbörjad förpackning. Hållbarheten för en oöppnad vet jag dock inte.

Jag har använt samma spruta i 16 veckor utan problem. Och med lika bra effekt.
Citera
2026-01-11, 23:15
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siriusFC
Har använt ozempic tidigare (typ 1 år sedan), gick ner en hel del i vikt och vägde runt 80 kg som minst. Sedan tog det stopp och jag gick inte ner någonting mer i vikt, så jag slutade. Sedan gick jag upp mer och mer i vikt och tänkte påbörja min viktresa igen.

Men skillnad denna gång är att jag styrketränar cirka 3 gånger i veckan och tycker faktiskt det är roligt. Så det ska bli oerhört spännande att se eventuellt resultat.

Tänkte höra om dosering, ska man påbörja 0,25 mg till en början eller kan man börja med högre dos? Som högst låg jag på 1 mg. Upplevde ingen större biverkning förutom huvudvärk efter dosering och lite halsbränna.
Det är väl bättre att börja lågt o kanske inte få effekt än att dundra på o spy/skita ner sig.
Citera
2026-01-12, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Jag har använt samma spruta i 16 veckor utan problem. Och med lika bra effekt.
Ger den effekt 4 gånger så länge som dom föreslår?

Hörde att man kunde få ut 2 gånger dvs 8 veckor på en spruta men har inte provat själv.
Citera
2026-01-12, 14:22
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aljechin69
Ger den effekt 4 gånger så länge som dom föreslår?

Hörde att man kunde få ut 2 gånger dvs 8 veckor på en spruta men har inte provat själv.

För mig har den hållit i 16 veckor sen var där inte mer. Har gått ner 16 kg på de 16 veckorna så 1 kg i veckan. Mer i början och mindre i slutet.
Citera
2026-01-12, 14:25
Medlem
Citat:
För mig har den hållit i 16 veckor sen var där inte mer. Har gått ner 16 kg på de 16 veckorna så 1 kg i veckan. Mer i början och mindre i slutet.
Intressant!

Hur märkte du att den inte gav mera. Var det effekten som försvann eller kan man se det på sprutan?
Citera
2026-01-12, 14:31
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aljechin69
Intressant!

Hur märkte du att den inte gav mera. Var det effekten som försvann eller kan man se det på sprutan?
Ja du ser de på sprutan. De är ingen vätska kvar sen.
Citera
2026-01-12, 14:36
Medlem
Citat:
Ja du ser de på sprutan. De är ingen vätska kvar sen.
Tack för bra tips!
Citera
2026-01-27, 01:23
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negern99
Varför äter man ens dessa mediciner? Har ni så svårt att stå emot hunger?

Det räcker med att äta en salad om dagen med lite salter och du kommer att rasa i vikt.
Det är väldigt svårt för vissa, mat är ett beroende.
Citera
2026-01-27, 01:35
Medlem
Hur länge har Ozempic funnits? Vad vet man om vad som sker i kroppen på längre sikt?
Citera
2026-01-27, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siriusFC

Light-läsk blir man väl inte fet av? Eller triggar de nåt i kroppen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in