2026-01-26, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Vill inte såra dina känslor, men ofta är det Dumpen som tar kontakt först. Så har dom inte letat nånting.

Det gör ingen skillnad. De trodde de sexchattade med barn, det räcker.
Citera
2026-01-26, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Då läste du inte noggrant.
"någon sorts brottsoffer, vilket kan inkludera att verkliga personer har utsatts för risk"

Pedofiler som försöker hitta barn att sexchatta uppfyller "verkliga personer har utsatts för risk". Denna gång hittade de dumpen men de försökte hitta barn och de trodde de hade hittat barn.

Så du menar att om någon har haft kontakt med dumpen så måste det finnas andra konversationer med riktiga barn?
Citera
2026-01-26, 15:53
Medlem
santos_devilles avatar
Finns det någon sammanfattning i tråden? Det är 4000 inlägg där formen bråkar om skit.

Är dumpen nedlagd? Kommer dumpen lägga ner? Vann pedofilen som stämde dumpen? Vad händer?
Citera
2026-01-26, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Så du menar att om någon har haft kontakt med dumpen så måste det finnas andra konversationer med riktiga barn?

Nej jag menar om han sexchattade med någon han trodde var ett barn så är andra barn utsatta för risk om han är fri.
Citera
2026-01-26, 16:32
Medlem
Citat:
Nej jag menar om han sexchattade med någon han trodde var ett barn så är andra barn utsatta för risk om han är fri.
Det är ungefär som att säga "Det finns folk som säljer droger i ungefär varje stad, så vi låser in dig för innehav. För det finns en risk att du faktiskt har droger."
Citera
2026-01-26, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Det är ungefär som att säga "Det finns folk som säljer droger i ungefär varje stad, så vi låser in dig för innehav. För det finns en risk att du faktiskt har droger."

Om jag hade avslöjats med att försöka sälja droger så hade det varit en relevant jämförelse.
Citera
2026-01-26, 16:37
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Nä, för barn/tonåringar blockar.
Citera
2026-01-26, 16:38
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Om jag hade avslöjats med att försöka sälja droger så hade det varit en relevant jämförelse.
Nej - om du tänkt tanken enbart, det räcker serru.
Citera
2026-01-26, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Nej - om du tänkt tanken enbart, det räcker serru.

Du får väl läsa det jag skrev, innan du skriver.
Citera
2026-01-26, 17:06
Medlem
Citat:
Du pratade om risken. Att det finns en risk är nog för att försvara och göra allt godkänt/förlåtligt.

Du pratade inte om Dumpen scenariot. Ditt "Det finns en risk så det är ok" går inte jämföra med Dumpen.
Dels så pratar vi brottsprovokation, anledningen att det inte är godkänt ifrån EU kommissionen är att provokationen kan anses som att man provocerar fram brott som aldrig annars skulle hänt. Det är också inte godkänt av syftet att den åtalade har rätt till en rättvis rättegång.

Största problemet med provokationen i detta läge är att utan den externa påtryckning som sker hade troligen inte brottet skett. Ta ämnet för tråden, han har varit osäker och blev uppmanad flera gånger att skicka bild på kuken. Utan dessa externa påtryckningar hade han inte varit nära att begå brott emot något riktigt barn. Så risken du pratar om är en direkt relation till Dumpen och deras arbetssätt.

Hade 90% av alla de hittat varit "Vi träffade X på Roblox" eller "Vi stötte på Y på denna sida (Sida för barn.se). Det är de inte, de tycks leta efter sina på dejtingsidor och vuxenträffsidor.
Det är mer än 90% som är desperata och vill träffa någon, desperationen i flera av fallen tyder på att de inte pratat med varken barn eller vuxna tidigare. Där emot stöter de på Dumpen och får bekräftelse med mera.

Så risken du pratar om hade kunnat fixas igenom att hjälpa personen söka hjälp av Anova för underliggande problem och där igenom hjälpa den på en hälsosam bana för att leta efter en individ som är i passande ålder.
Citera
2026-01-26, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Brottet bedrägeri kräver ekonomisk skada, samt även ekonomisk vinning för gärningsmannen.

Att fysiskt skada någon är i allmänhet också brottsligt, men det utgör inte brottet bedrägeri.

Som sagt är de bedrägeri eller annat lagbrott så sluta försvara eländet
Citera
2026-01-26, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
Som sagt är de bedrägeri eller annat lagbrott så sluta försvara eländet

Nej du får låtsas vara en tomte, det är inte olagligt.

EXTRA EXTRA, NY LAG KOMMER!

”När en dömd pedofil flyttar in i grannhuset borde man kunna informera sina grannar utan att dömas för förtal.” Det skriver statsminister Ulf Kristersson i ett inlägg på Facebook, och meddelar att regeringen nu vill ändra förtalslagstiftningen.

https://bulletin.nu/nar-en-domd-pedofil-flyttar-in-i-grannhuset-borde-man-kunna-informera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in