2026-01-25, 14:35
Medlem
ardagulers avatar
AIK säkrar upp Mohammed Shilla från samarbetsklubben Azam. Den första Azamspelaren som får ett kontrakt sen samarbetet startade. Med i truppen för dagens träningsmatch.
https://www.aikfotboll.se/artiklar-och-nyheter/260125-mohammed-shilla-klar-for-aik-fotboll
Citera
2026-01-25, 19:30
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Fofana förlänger. Bra truppspelare att ha som backup på mittback-och högerbackpositionen.
Det missade jag helt. Bra, bra. Gillar honom starkt och som du säger är det en perfekt truppspelare som kan spela på flera positioner.
Citera
2026-01-26, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Fast Manneh ser ut som en vältränad 40-åring

((I en del länder registreras fel födelsedatum ofta, även utan att det är menat för fusk, för t ex en del handläggare tar det datum anmälningen kommer in istället för datumet föräldrarna säger. Bland dem jag känner är det vanligt att folk från avlägsna byar inte bryr sig om att göra det förän skolan vill ha papper.))

Må så vara, men är ingen klubb som ens misstänkt något kring åldersfusk.
Allting kommer lösa sig, om så inte nu - så blir han såld i sommar i varje fall.
Det är ingen stor sak det handlar om, men klubbar som värvar nu - vill gärna ha en spelare som kan spela direkt 👍
Citera
2026-01-26, 10:30
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Fofana har förlängt över 2029

https://www.hammarbyfotboll.se/nyheter/hammarby-forlanger-med-ibrahima-fofana

Skönt och bra att det blev över 2029 och inte som ryktats 2027. Fofana känns som att han är väldigt nära att kunna vara riktig toppklass som en av tre "ordinarie" mittbackar med Hedlöf bakom. Riktigt älskvärd kille men svårslagen spänst, mot slutet behövde man ju inte vara orolig för att han skulle snubbla på skosnörena och behöva klippa en kille i tredje minuten heller
Citera
2026-01-26, 10:38
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Han sa i officiella appen att båda parter vill förlänga. Så har det inte låtit när det var snack om Kim utan då var det vi som hade förhoppningar, vi som ville. Det är väl fråga om storlek på plasma-tvn till kusin Lahdo och dylika mer troliga delar man diskuterar, hoppas jag. Como känns allt mer som att Hasan ville sätta press by proxy. Rimligen borde man ju vilja ha Lahdo på plats så snabbt som möjligt och med tanke på plånboken hos deras ägare kan de möta vår prislapp.

Men… man är ju enögd och läser in saker utifrån egna önskemål.

Ta det för vad det är men även Disco sa i gårdagens tuttosvenskan att "med pistol mot huvudet idag skulle jag gissa att han förlänger".
Citera
2026-01-26, 10:51
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Skönt och bra att det blev över 2029 och inte som ryktats 2027. Fofana känns som att han är väldigt nära att kunna vara riktig toppklass som en av tre "ordinarie" mittbackar med Hedlöf bakom. Riktigt älskvärd kille men svårslagen spänst, mot slutet behövde man ju inte vara orolig för att han skulle snubbla på skosnörena och behöva klippa en kille i tredje minuten heller

Det är skönt att andra har din uppfattning, den är förmodligen sann men jag känner varje match han spelar att just det ska ske: han går upp stenhårt i ryggen och forwarden fintar bort honom och han halkar till och drar kort eller skapar en farlig omställning.

Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Ta det för vad det är men även Disco sa i gårdagens tuttosvenskan att "med pistol mot huvudet idag skulle jag gissa att han förlänger".
Har 20 kvar av avsnittet . Hoppas det stämmer för många utomstående tycks se en otrolig uppsida hos Lahdo.
Citera
2026-01-26, 10:57
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Det är skönt att andra har din uppfattning, den är förmodligen sann men jag känner varje match han spelar att just det ska ske: han går upp stenhårt i ryggen och forwarden fintar bort honom och han halkar till och drar kort eller skapar en farlig omställning.

Har 20 kvar av avsnittet . Hoppas det stämmer för många utomstående tycks se en otrolig uppsida hos Lahdo.

Ja han verkar vara en jävla fin kille också, blev förvånad att Hjelmberg lyfte hans ledaregenskaper som förebild för de unga i truppen i förlängningstexten. Det hade jag inte tagit honom för men jävligt glad om så är fallet.

Har trott det länge men tror Lahdo kommer att göra helt groteska saker i vår. Finns inget jag hoppas som att vi får till förlängningen, nummer två är att vi slutar jobba med HCM även om det är omöjligt att förhindra egna talanger från att ha vilken agent de vill..
Citera
2026-01-26, 14:25
Medlem
cokehyenas avatar
Klart det ska in klass till Diffen.

Jobba, Bosse!
Citera
2026-01-26, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Klart det ska in klass till Diffen.

Jobba, Bosse!
Med 6 fönster i rad utan godkänt betyg gällande värvningar in är det hög tid att levererera.
Citera
2026-01-26, 16:56
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
AIK säkrar upp Mohammed Shilla från samarbetsklubben Azam. Den första Azamspelaren som får ett kontrakt sen samarbetet startade. Med i truppen för dagens träningsmatch.
https://www.aikfotboll.se/artiklar-och-nyheter/260125-mohammed-shilla-klar-for-aik-fotboll
Fantastiskt namn om inte annat.

Men man har blivit lite luttrad kring unga afrikaner som ska bli bra på sikt. Tiderna med Ebenezer Ofori & Ibrahim Moro (framförallt förstnämnda var helt magisk i sina bästa stunder) känns förbi.
Citera
2026-01-26, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Fantastiskt namn om inte annat.

Men man har blivit lite luttrad kring unga afrikaner som ska bli bra på sikt. Tiderna med Ebenezer Ofori & Ibrahim Moro (framförallt förstnämnda var helt magisk i sina bästa stunder) känns förbi.
Sen det helt bisarra när han kom tillbaka som 24-åring och var helt värdelös bara några år senare
Citera
2026-01-26, 17:45
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Sen det helt bisarra när han kom tillbaka som 24-åring och var helt värdelös bara några år senare
Japp vilket är mycket av en gåta. Hans spel på små ytor och man mot man på mittfältet var han en ren naturbegåvning på men sen nådde han inte alls samma nivå ett par år senare, kollade upp det och idag är han klubblös efter att ha spenderat en säsong i Litauen. Man trodde på en betydligt större karriär för honom.

Lite samma med Simon Tibbling (helt olika spelartyper) som man trodde skulle husera i nån topp 5 liga och inte på Island.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in