2026-01-25, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Det starkaste vapen de har är massor av "kanonmat". Unga killar som har noll respekt för livet. Varken andras eller sitt eget...
Vapen och noll hjärnceller
Citera
2026-01-25, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Det starkaste vapen de har är massor av "kanonmat". Unga killar som har noll respekt för livet. Varken andras eller sitt eget...

Skiljer det så mycket från dagens "kanonmat" till alla unga killar som sökte sig till alla möjliga supportgäng till MC-gängen på 2000-talet? R&W, X team, Chicanos, Support BSK och allt vad de kallade sig.

Ungtuppar som drevs av att försöka överträffa varandra. Jag kan inte minnas att man använde sig systematiskt av så unga barn som det görs i dag, i alla fall inte till rena morduppdrag. Men även på 2000-talet användes unga killar till olika saker som indrivningar och annat.
Citera
2026-01-25, 23:36
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckthapolice
Fjantarna från orten är inget utan vapen…..svagbegåvad idioter hela bunten som inte klarar av att ha ett vanligt jobb som många bikers och bikers har en hobby de har inte förortsdrägget som gapar och viftar m vapen….pussy with a gun
Ja dom är svagbegåvade, men våldskapitalet dom har med vapen och sprängmedel är överlägsen HA. Orten grabbarna har inte konsekvenstänk och därför är dom mycket farligare, du har väl sett från 2022 och framåt! Jag har mycket hellre HA efter mig en ortenkillarna. HA är smartare absolut, men dom är inte herrar på täppan längre.
Citera
2026-01-26, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Ja dom är svagbegåvade, men våldskapitalet dom har med vapen och sprängmedel är överlägsen HA. Orten grabbarna har inte konsekvenstänk och därför är dom mycket farligare, du har väl sett från 2022 och framåt! Jag har mycket hellre HA efter mig en ortenkillarna. HA är smartare absolut, men dom är inte herrar på täppan längre.

Håller med i det mesta du skriver. Samtidigt får man ha i åtanke att mc klubbarna börjat samarbeta med ortenfolket idag så dom har också uppbackning. Problemet är att dom är öppet mål med sitt klubbhus och annat.
Citera
2026-01-26, 16:08
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
Håller med i det mesta du skriver. Samtidigt får man ha i åtanke att mc klubbarna börjat samarbeta med ortenfolket idag så dom har också uppbackning. Problemet är att dom är öppet mål med sitt klubbhus och annat.
Exakt så är det. Samma sak så är HA utsatta för punktmarkering av Polisen just pga av deras förbannade klubbhus, men det är faktiskt ett smart drag om HA börjat samarbeta med orten killarna.
Citera
2026-01-26, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Exakt så är det. Samma sak så är HA utsatta för punktmarkering av Polisen just pga av deras förbannade klubbhus, men det är faktiskt ett smart drag om HA börjat samarbeta med orten killarna.

Amen to that brother.
Citera
2026-01-31, 14:27
Medlem
Vem är president i ha just nu?
Citera
2026-02-01, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckthapolice
Fjantarna från orten är inget utan vapen…..svagbegåvad idioter hela bunten som inte klarar av att ha ett vanligt jobb som många bikers och bikers har en hobby de har inte förortsdrägget som gapar och viftar m vapen….pussy with a gun
Rätta mig om jag har fel, men hierarkin i den kriminella världen grundar sig väl på vem som är starkast?
Dvs. den som har mest pengar och eldkraft.
Hur länge du jobbat som tandsköterska spelar mindre roll.
Sen det där med att "leva utanför samhället och lagen", jag trodde HA skapades för att komma undan knegarlivet, just av folk som inte kunde/ville anpassa sig till det.
Hur är det, är dom enprocentare eller ett gäng dietister som tycker om att paddla kajak och måla akvareller?
Citera
2026-02-03, 11:31
Medlem
Får en känsla att det är som många skriver om makt har flyttats från tex HA till förortsgängen (i Göteborg iallafall) HA har bara en klubb kvar av tre i Göteborgsområdet? förändrar det läget också för utsparkade medlemmar? tänker på Mega å han som fick tatuering borttagen (Micke?) och kanske flera som jag ej hör talas om. Kan dom ha någon plats i andra gäng nu eller är det med livet som insats om HA får syn på dom?
Citera
2026-02-03, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flawaz
Får en känsla att det är som många skriver om makt har flyttats från tex HA till förortsgängen (i Göteborg iallafall) HA har bara en klubb kvar av tre i Göteborgsområdet? förändrar det läget också för utsparkade medlemmar? tänker på Mega å han som fick tatuering borttagen (Micke?) och kanske flera som jag ej hör talas om. Kan dom ha någon plats i andra gäng nu eller är det med livet som insats om HA får syn på dom?
Egentligen förändras inte deras out med "bad standing" bland andra rödvita klubbar eller vänner till dessa. Färre medlemmar i staden minskar väl risken att springa på någon på stan.
För mannen som fick tatueringen borttagen är det väl över 25 år sedan, så kanske några gamla rävar känner igen honom men knappast allt nytt folk.
Citera
2026-02-04, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flawaz
Stefan micke o michael bor med all säkerhet utomlands. De får inte återvända. De tappar all ersättning och stöd om de gör det.
Citera
2026-02-04, 17:57
Medlem
Någon som vet hur aktiva dom äldre medlemmarna är i HA Göteborg? Dom har ju ändå varit med genom allt kaos de senaste 10-15 åren men omnämns sällan, varken här eller i utredningar.
Tänker främst på Ban*e och Fjällma*, sett namnen flera gånger genom åren.
*n.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in