2026-01-25, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakelett
Men snälla! Vilken mamma lämnar sina barn att tro att man är död för att kunna vara med sin älskare?! Det är ju helt befängt resonerat. Bilden du länkat till visar ju dessutom en bild på två kvinnor. Kom igen nu.
Njeee inte om du öppnar länken och scrollar ner till det svartvita fotot på en kvinna med glasögon - jag tycker överläpp och ansiktsformen stämmer med den som är försvunnen.

Fast du kan glömma den bilden - det finns en text där som avfärdar att det skulle vara samma.
Samma namn , fast jag kan bara se bilden ...
Senast redigerad av Snylt-off 2026-01-25 kl. 15:02.
Citera
2026-01-25, 15:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockladmousse
Ja det får man hoppas att de har koll på sånt, men tills nu tider allt på att de tror att hon lämnade huset frivilligt och då skulle polishundarna ha hittat spår, även i ovädret. Och hur mer pengar man har hur mer olyckliga man kan bli tillsammans.

Mycket pengar i sig skapar nog inte olyckliga par. Hur man använder dem är däremot en annan fråga.
Värst har väl de par som saknar pengar.
Citera
2026-01-25, 15:16
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knickedick108
Jag förstod vad du menade redan första gången och jag fortsätter att hävda att många lever kvar i döda äktenskap ännu idag av bland annat de skäl jag nämnde i mitt tidigare inlägg.

Håller med dig här. Det finns mängder av anledningar att personer fortsätter leva tillsammans. Långt ifrån alla skiljer sig fast de kanske skulle må bättre av det.
Citera
2026-01-25, 15:18
Medlem
Men du kan inte bara lägga ut random bilder på människor lr? Be någon moderator ta bort länkarna.

Finns väl redan bilder på hur personerna i fråga ser ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
Njeee inte om du öppnar länken och scrollar ner till det svartvita fotot på en kvinna med glasögon - jag tycker överläpp och ansiktsformen stämmer med den som är försvunnen.

Fast du kan glömma den bilden - det finns en text där som avfärdar att det skulle vara samma.
Samma namn , fast jag kan bara se bilden ...
Citera
2026-01-25, 15:20
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Men kan man egentligen skylla på samhällets beskaffenhet om en person inte orkar leva längre? Självmord utlöses ofta av djup depression eller andra psykiska besvär men även av olika missbruk, personliga motgångar och svåra problem som personen ifråga inte kan finna en väg ut ur. Har inget att göra med hur fint man bor.

Ja jag förstår inte riktigt hur personer resonerar i tråden. Fint hus, jobb och familj betyder inte att man inte kan bli sjävmordsbenägen. Det är ingen vaccination mot suicid. Givetvis kan god ekonomi, bra socialt nätverk och ett hem man trivs i samt ety arbete som fungerar vara viktiga skyddsfaktorer för självmord men det kan fortfarande riskfaktor som gör att det sammantaget tippar över. Det går liksom inte att tro att en person som ler på ett foto är lycklig eller mår bra. Det är befängt.
Citera
2026-01-25, 15:21
Medlem
Så är det , J har nog en årslön runt 2 millar , P 800k så högavlönade bägge två.

Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Mycket pengar i sig skapar nog inte olyckliga par. Hur man använder dem är däremot en annan fråga.
Värst har väl de par som saknar pengar.
Citera
2026-01-25, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangoinstruktoren
Men du kan inte bara lägga ut random bilder på människor lr? Be någon moderator ta bort länkarna.

Finns väl redan bilder på hur personerna i fråga ser ut.
Kan du se texten ? I det du citerar.
Citera
2026-01-25, 15:51
Medlem
Fleavmoes avatar
Att det är så lite fakta som kommer fram om P och familjen handlar ju med stor sannolikhet om att skydda P:s integritet och återigen med anledning, tror jag att allt lutar mot suicid. Hon kan ha lämnat ett avskedsbrev exempelvis så familjen vet att hon gått hemifrån pga planer att ta sitt liv, men de vet kanske inte var hon gått eller hur hon dött eller när. Klart de letar.

Läser man kommentarer till mannens Facebookinlägg fick jag även en känsla av att hans vänner på något sätt förstår vad som måste ha hänt... Jag kan förstås ha en helgalen känsla.
Citera
2026-01-25, 15:57
Medlem
Min magkänsla sa tidigt i morse att hon hittas idag. Än är inte dagen slut, men jag börjar starkt tvivla på min magkänsla. I den bästa av världar är hon vid liv och har hållit sig undan av fri vilja, något jag dock inte hyser så stor förhoppning till. Önska får man.

Hur vanligt är det att man vid självmord inte lämnar något som helst "farväl" till efterlevande? Ett SMS, en lapp med något som talar om att nu orkar jag inte mer?
Jag har aldrig haft den tanken, men om jag nu skulle få för mig det så tror jag att jag skulle skriva något till mina nära. Får fan gråten i halsen bara jag tänker tanken på vad jag skulle skriva.
Citera
2026-01-25, 16:00
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten
Min magkänsla sa tidigt i morse att hon hittas idag. Än är inte dagen slut, men jag börjar starkt tvivla på min magkänsla. I den bästa av världar är hon vid liv och har hållit sig undan av fri vilja, något jag dock inte hyser så stor förhoppning till. Önska får man.

Hur vanligt är det att man vid självmord inte lämnar något som helst "farväl" till efterlevande? Ett SMS, en lapp med något som talar om att nu orkar jag inte mer?
Jag har aldrig haft den tanken, men om jag nu skulle få för mig det så tror jag att jag skulle skriva något till mina nära. Får fan gråten i halsen bara jag tänker tanken på vad jag skulle skriva.

Tyvärr lämnar ju inte alla ett avsked i någon form innan de tar sitt liv. Det värsta är väl det i kombination med att en kropp kanske aldrig hittas och familj och vänner får leva resten av sina liv med frågetecken vad som hänt - även om de kanske anar.

Och ja - i den bästa av världar är hon vid liv 🌷
Citera
2026-01-25, 16:04
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten
Vanligare än motsatsen
Citera
2026-01-25, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Kan ju varit så att en i familjen gick och la sig så medan P satt kvar och kollade på tv eller nåt.
Därför har man gått ut med tiden som hon senast sågs i hemmet

Jo precis. Undrar om de hörde när hon öppnade dörren.

Vilka befann sig i huset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in