2026-01-25, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockladmousse
Nu har Missing People också lagt ut.

Tiden 23.20 var kommer den ifrån? Var fick mannen den tiden ifrån?
Citera
2026-01-25, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76

Det var väl senaste hon sågs i hemmet av någon närstående. Om jag fattat det hela rätt.
Citera
2026-01-25, 13:25
Medlem
Någon som vet vad mannen jobbar med? Som polis skulle jag vilja veta hur deras ekonomi ser ut och om det finns livförsäkringar på henne som kan vara intressant.
Citera
2026-01-25, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockladmousse
Någon som vet vad mannen jobbar med? Som polis skulle jag vilja veta hur deras ekonomi ser ut och om det finns livförsäkringar på henne som kan vara intressant.
Nu är ju du inte polis. De har givetvis koll på detta. Till och med bakåt i tråden om du orkat läsa så finns uppgifter om deras ekonomi. Likaså har ju polisen koll på fordon och andra färdmedel och hade något sådant saknats hade det ju givetvis också efterlysts.
Citera
2026-01-25, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Självklart alla kämpar på och ger inte upp i förste taget, men var inte det jag tyckte var konstigt, eller hur?
Jag menade att nånstans på vägen inser de flesta par att de inte får det att fungera och tar ett nytt gemensamt beslut och skiljer sig i samförstånd, just för att de inte orkar försöka mer, både för sin egna skull och barnens skull och släpper taget om varandra och tillåter varandra att bli lyckliga utan varandra? Det känns inte särskilt modernt att hänga kvar och låta döden skilja äktenskap? Hoppas du förstår vad jag menar nu?
Jag förstod vad du menade redan första gången och jag fortsätter att hävda att många lever kvar i döda äktenskap ännu idag av bland annat de skäl jag nämnde i mitt tidigare inlägg.
Citera
2026-01-25, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swe-viking
Nu är ju du inte polis. De har givetvis koll på detta. Till och med bakåt i tråden om du orkat läsa så finns uppgifter om deras ekonomi. Likaså har ju polisen koll på fordon och andra färdmedel och hade något sådant saknats hade det ju givetvis också efterlysts.
Ja det får man hoppas att de har koll på sånt, men tills nu tider allt på att de tror att hon lämnade huset frivilligt och då skulle polishundarna ha hittat spår, även i ovädret. Och hur mer pengar man har hur mer olyckliga man kan bli tillsammans.
Citera
2026-01-25, 14:08
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Kan ju varit så att en i familjen gick och la sig så medan P satt kvar och kollade på tv eller nåt.
Därför har man gått ut med tiden som hon senast sågs i hemmet
Citera
2026-01-25, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knickedick108
Jag förstod vad du menade redan första gången och jag fortsätter att hävda att många lever kvar i döda äktenskap ännu idag av bland annat de skäl jag nämnde i mitt tidigare inlägg.
Ok du känner många som stannar intill döden i ren envishet och hellre väljer att dö istället för att separera och vara lyckliga ensamma alltså?
Citera
2026-01-25, 14:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zerocola
Ärligt talat gör den tanken mig djupt bedrövad. Den här familjen borde ha haft alla förutsättningar för ett gott och lyckligt liv. Det får mig att ifrågasätta hur vårt samhälle egentligen är beskaffat och fungerar, om en människa kan vara så djupt olycklig att självmord framstår som den enda utvägen, även för någon som bor fint med man och barn på Hammarö.

Men kan man egentligen skylla på samhällets beskaffenhet om en person inte orkar leva längre? Självmord utlöses ofta av djup depression eller andra psykiska besvär men även av olika missbruk, personliga motgångar och svåra problem som personen ifråga inte kan finna en väg ut ur. Har inget att göra med hur fint man bor.
Citera
2026-01-25, 14:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Tror gubben har bragt henne om livet

Tror jag också. Är inte inne på att hon skulle ha tagit en promenad mitt i natten, dessutom lättklädd som jag läste tidigare i tråden (om det nu stämmer).

Antar inte heller att hon skulle ha låtit sig hämtas upp av någon pojkvän eller älskare medan hennes man hade gått i säng. Såvida de inte hade ett öppet äktenskap, hur man nu klarar av det med barn i familjen.

Men -- mannen kan ha haft en älskarinna och ville bli av med sin fru. Älskarinnan kanske ville samma sak.

Eller så var mannen helt enkelt trött på frun. Därav kanske ryktet om att frun skulle må dåligt.
Hon kan ju även själv ha velat lämna mannen.
Citera
2026-01-25, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
Instämmer helt , hundar brukar inte gå att lura bort i ett personsök - personligen tror jag P är hos en älskare i Sollentuna.
Väldigt lika bilder på ett instagram med samma namn finns att finna några sidor bakåt.

Överlämnar detta till polisen - de får avgöra sannings bedömningen i detta.
Vore väldigt lyckligt om det är samma kvinna.

Lägger in länken igen
Scrolla ner till det svartvita "fotot"
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Furl%3Fs a%3Dt%26amp%3Brct%3Dj%26amp%3Bq%3D%26amp%3Besrc%3D s%26amp%3Bsource%3Dweb%26amp%3Bcd%3D%26amp%3Bved%3 D2ahUKEwjRnt-6kqSSAxWAAxAIHX7DAM8QFnoECDQQAQ%26amp %3Burl%3Dhttps%253A%252F%252Fwww.instagram.com%252 Fp%252FDTBRmxAGDFd%252F%26amp%3Busg%3DAOvVaw2-lVNB tAMSnZKut3ws8Ulh%26amp%3Bopi%3D89978449

Men snälla! Vilken mamma lämnar sina barn att tro att man är död för att kunna vara med sin älskare?! Det är ju helt befängt resonerat. Bilden du länkat till visar ju dessutom en bild på två kvinnor. Kom igen nu.
Citera
2026-01-25, 14:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmon
Kan hon ha alzheimers eller någon typ av demens - o därför vandrat ut under natten/morgonen?

Nej, tror inte det. Har man utvecklat demens eller alzheimers så pass att man försvinner ensam ut i natten, lär familjen redan ha placerat henne på något boende. Mannen skulle nog inte ha gått i säng eller lämnat henne ensam om det förelåg någon sådan sjukdomsbild.

Men deprimerad kunde hon ju ha varit, om nu det som tidigare skrivits här i sant. Då skulle det nog inte finnas någon orsak för polisen att bedöma hennes försvinnande som brott.

Om det är mannen som ligger bakom dådet kan ju detta med psykisk ohälsa falla ut till hans förmån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in