2026-01-25, 13:32
Medlem
Det är fullständigt omöjligt att debattera mot kvinnor. Däremot går det oftast bra om man debatterar med dem.
Citera
2026-01-25, 13:34
Avslutad
Det här är humor. Anonyma pojkar på nätet bröstar sig inför varandra om hur överlägsna kvinnor dom är när dom samtidigt tydligt medger om hur oärliga och svaga dom är som inte kan ta att få rätt/vinna.

Om inget annat så är det ju extra tydligt om hur känslostyrd man är när man ”håller med” för att få ligga. Man är alltså rädd för att vara ärlig och kunna lyssna på en annan.
Citera
2026-01-25, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Svaret på frågan är JA.
Helt meningslöst.

Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Jag vet inte en enda kvinna i världshistorien som erkänt att de haft fel - dvs i någon fråga av betydelse.

Däremot byter de snabbt beteende eller slutar hävda en viss ståndpunkt om det blir socialt kostsamt eller teve-apparaten ger kontraorder.

Ni ser hur jag ignorerar kvinnorna i den här tråden. Det är för jag vet att det inte är lönt att debattera något med dem. En skiva med massa pladder som går tusen gånger på repeat. Allt är logiskt inkonsekvent och de har ett eget ramverk för hur logik fungerar. 1+1 = 3 i deras huvuden.
Citera
2026-01-25, 13:35
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2026-01-25, 13:47
Medlem
Svårast är nog att tala om att en kvinnas partner är en sk-tstövel och få henne att ta till sig det. Antingen är mannen en ängel eller också 100% sk-t i en kvinnas ögon. Det finns liksom inget mellanläge. En kvinna kan också säga en ståndpunkt om något för att sedan säga emot sig själv några dagar senare. Sen när man säger : Men du sa ju så här i onsdag! Då säger hon : Det har jag aldrig sagt. Så skulle en man knappast göra. Ibland önskar man att man spelade in vad en kvinna sa. Sen när hon säger tvärtemot då spelar man upp det. Men då skulle hon bli vansinnig. Kvinnor går mycket mer på känslor än fakta.
T ex: Jag tänker beställa den här dammsugaren. Den har så läcker färg och fin design på munstyckena. XX kändis visar ju upp den i reklamen. Då säger man som kille: eh, du har inte kollat omdömena på nätet? Både på dammsugaren och företaget du beställer ifrån? Varför inte kolla på bäst i test sidor och se vilka som är i topp?!
Sånna skillnader i tänk är vanligt. Inte riktigt en debatt men en annan skillnad jag sett: Kvinnor säger: Det behöver städas, hyllan är lös från väggen, vi behöver handla mat o s v . Som man är det oftast : jag gör det direkt. Men det kan en kvinna bli störd av. Hon ger kritik men förväntar sig inte du ska göra det direkt. För mig som man är det: tar man upp en grej så vill man att det utförs direkt. Varför ska jag lägga på nånting till nån som ska göras, kanske flera grejer. En tjej kanske säger alla dessa grejer en fredag kväll. Sen när du har det i minnet och ska göra det på lördag så har hon helt andra planer ni ska göra.. då kan man ju bli vansinnig. Det är som man får en läxa i skolan och inte göra den när man vill. Då blir det ju bara jaha du gnällde bara på mig, det var inte så viktigt göra.
Senast redigerad av DrGiggles 2026-01-25 kl. 14:01.
Citera
2026-01-25, 14:12
Medlem
Knegares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negern99
SD-kvinnor är tyvärr WT. De snyggaste kvinnorna återfinns på den vänstra planhalvan.

Det stämmer nog, om man gillar håriga armhålor, en buske mellan benen som aldrig sett en rakhyvel och en naturlig odör utan deodorant och parfym .
Citera
2026-01-25, 14:36
Medlem
Citat:
När din fru, mamma eller vilken kvinna som helst drar igång sitt feministiska tjat, är det verkligen lönt att debattera mot henne?

En man ska givetvis inte debattera mot en kvinna. Istället ska mannen lyssna aktivt på kvinnan, bekräfta hennes känslor och hur viktig hon är som person. Sedan mansplainar mannen och visar med varm och fast hand hur saker och ting egentligen ligger till. Upprepa sedan proceduren lyssna-bekräfta-mansplaina så länge det behövs. Observera att mannen aldrig ska säga emot kvinnan i sak eller känslor. För att illustrrra med Bernes transaktionsanalys så ska transaktionerna utgå från mannens jag-tillstånd som antingen är omhändertagande eller logiskt och riktas till kvinnans jag-tillstånd som är känslostyrt.

Ovastående kan innehålla spår av satir. Eller inte.
Citera
2026-01-25, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag HAR fel är oskiljaktigt från jag ÄR fel, i det kvinnliga psyket.

Något sådant. Det handlar om att rädda den egna självbilden - in absurdum.

Ytterst beror det på att kvinnans psykologi utvecklats för att försvara sin avkomma.

Jämför att en mor nästan alltid försvarar sina söner hur vanartiga de än är.

Man måste se det fina i detta. Varför de inte kan erkänna fel. Som du säger är det helt enkelt personligt för de lever i en konkret och familkerelaterad social miljö. Eller är utvecklade för det. Dvs i genomsnitt undantag finns säkert - även om jag personligen aldrig träffat en kvinna som medger att de haft fel om något någonsin.

Det går till och med till absurda sociala jämlikhetsargument:

-Men... du kan ju inre alltid ha rätt!
Citera
2026-01-25, 15:03
Medlem
Ni måste komma ihåg att kvinnors hjärna förändrat flera gånger i sitt hela livet.

Föddes, barn, tonår med menstruation, halv vuxen och hel vuxen samt äldre.
Obsverera kvinnor födde barn är större förändring i hjärna med stärka minnet och lukt.

Livsfarligt!!!
Citera
2026-01-25, 15:09
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Jag tycker att TS är orättvis. Traditionellt är kvinnor styrda av konsensus medan män är mer intresserade av fakta och rättvisa, men så är det uppenbarligen inte längre. Med jämställdhet mellan könen har skillnaderna minskat.
Citera
2026-01-25, 16:34
Medlem
Citat:
SD-kvinnor är tyvärr WT. De snyggaste kvinnorna återfinns på den vänstra planhalvan.

Du menar dom som skrek sig hesa för att vi skulle ösa in Afghanska män som kunde tänka sig att knulla dom istället för en get?
Citera
2026-01-25, 17:23
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

När min fru eller tidigare partners har dragit igång något feministiskt tjat har jag alltid låtsas hålla med dem för att få tillgång till deras sköte. Att vara så manipulativ som möjligt runt kvinnor är en nödvändighet enligt mig. Bara säga något och sedan göra precis tvärtom.

Vilken tragiskt och desperat beteende. Kvinnor gillar att bli utmanade mer än vad du tror. Förstår att vara taktisk i att undvika politik när man är på sin första tinderdejt men att låtsas tycka som ens fru för att inte riskera bli utan sex?

Väldigt tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in