2026-01-24, 23:11
Medlem
När din fru, mamma eller vilken kvinna som helst drar igång sitt feministiska tjat, är det verkligen lönt att debattera mot henne?

George Orwell sa:
Citat:
It was always the women, and above all the young ones, who were the most bigoted adherents of the Party, the swallowers of slogans, the amateur spies and nosers−out of unorthodoxy.

Det stämmer verkligen. När kvinnor har fått sig en idé om hur de tycker att saker och ting är, då är de helt låsta på den grejen och har ingen förmåga att ändra sig. Det är ingen mening att övertyga dessa om du inte har en hel armé av närstående som tycker precis tvärt om. De följer alltid det som tycks vara mest acceptabelt inom sina kretsar. Ingen egen förmåga att tänka.

Videon nedan illustrerar detta:
https://www.youtube.com/watch?v=ZPifLZu63Kw

Jag själv ändrar åsikter konstant och hela tiden eftersom jag är relativt öppensinnad. Jag identifierar inte mig med något parti då jag tycker alla har signifikanta defekter.

När min fru eller tidigare partners har dragit igång något feministiskt tjat har jag alltid låtsas hålla med dem för att få tillgång till deras sköte. Att vara så manipulativ som möjligt runt kvinnor är en nödvändighet enligt mig. Bara säga något och sedan göra precis tvärtom.

Möter man däremot män kan man ha en trevlig stund och debattera utan att någon blir helt galen för att du inte tycker som dem. Vi tar inte saker på för stort allvar.

Är det meningslöst att debattera mot kvinnor eftersom deras trångsynthet inte möjliggör en ändring av åsikt?

(Mod kan flytta tråden om den inte passar här)
Citera
2026-01-24, 23:17
Medlem
Vilka konstiga kvinnor du dragit på dig.
Börja dejta alla andra kvinnor utom den typen du beskrev.
Citera
2026-01-24, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Vilka konstiga kvinnor du dragit på dig.
Börja dejta alla andra kvinnor utom den typen du beskrev.

SD-kvinnor är tyvärr WT. De snyggaste kvinnorna återfinns på den vänstra planhalvan.
Citera
2026-01-24, 23:20
Medlem
Libertarismuss avatar
Ja, det är inte möjligt. Kvinnor kan inte skilja mellan sak och person.
Citera
2026-01-24, 23:24
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negern99

När min fru eller tidigare partners har dragit igång något feministiskt tjat har jag alltid låtsas hålla med dem för att få tillgång till deras sköte. Att vara så manipulativ som möjligt runt kvinnor är en nödvändighet enligt mig. Bara säga något och sedan göra precis tvärtom.

Det där var ta mig Fan det mest patetiska jag har läst på länge!
Frun och jag har olika åsikter på en del områden, men vi kan diskutera ämnena utan att för den sakens skull bli ovänner eller "vika oss" (ljuga) för husfridens eller sängkammarens skull.
Citera
2026-01-24, 23:25
Medlem
Citat:
När din fru, mamma eller vilken kvinna som helst drar igång sitt feministiska tjat, är det verkligen lönt att debattera mot henne?

George Orwell sa:

Det stämmer verkligen. När kvinnor har fått sig en idé om hur de tycker att saker och ting är, då är de helt låsta på den grejen och har ingen förmåga att ändra sig. Det är ingen mening att övertyga dessa om du inte har en hel armé av närstående som tycker precis tvärt om. De följer alltid det som tycks vara mest acceptabelt inom sina kretsar. Ingen egen förmåga att tänka.

Jag själv ändrar åsikter konstant och hela tiden eftersom jag är relativt öppensinnad. Jag identifierar inte mig med något parti då jag tycker alla har signifikanta defekter.

Möter man däremot män kan man ha en trevlig stund och debattera utan att någon blir helt galen för att du inte tycker som dem. Vi tar inte saker på för stort allvar.

Är det meningslöst att debattera mot kvinnor eftersom deras trångsynthet inte möjliggör en ändring av åsikt?

Tror du själv på det skitsnacket i så fall undrar jag vilka konstiga kvinnor umgås du med.
Citera
2026-01-24, 23:27
Medlem
Sqrbankens avatar
Nä, det går, men däremot så nickar jag och håller i regel med eftersom käbbel-energin laddar ur direkt hos mig medan kvinnor tycks ha obegränsat av samma vara.
Citera
2026-01-24, 23:29
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:

George Orwell sa:

Känner igen detta. Men är det inte främst unga kvinnor?
Citera
2026-01-24, 23:29
Medlem
SoulOfSophias avatar
Nej det är inte meningslöst.

Men däremot så är dina trådar totalt meningslösa där du tror att nåt du sett i enskilda exempel är samma sak som att nåt sker generellt.
Citera
2026-01-24, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Nä, det går, men däremot så nickar jag och håller i regel med eftersom käbbel-energin laddar ur direkt hos mig medan kvinnor tycks ha obegränsat av samma vara.

Ja precis. Obegränsat med energi på en massa pladder. En skiva som går på repeat.
Citera
2026-01-24, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Känner igen detta. Men är det inte främst unga kvinnor?

Nej, såg du videon? Det var tanter säkert en bit över 60 år.
Citera
2026-01-24, 23:33
Medlem
dude2ks avatar
Kvinnor kan tyvärr inte tänka logiskt så det känns bortkastat att försöka övertyga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in