2026-01-23, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Det var då ett never ending inhandlade av korgar och tallrikar till Gotlandshuset. Tänker att hon måste ha tillräckligt med sådana saker nu? Det känns liksom lite äckligt med allt det här konsumerandet.

Jag får känslan av att hon köper saker baserat varenda grej hon blir "inspirirerad" av (butiker i Köpenhamn, någon annan influencers vardagsrum), vilket är ett ganska stört beteende.

Hur kan en människas enda intressen vara hur hon/hennes hem ska se ut och vad hon behöver köpa för att lyckas med det (som någon annan redan gjort och hon har sett och nu måste kopiera till varje pris).
Citera
2026-01-24, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Hur kan en människas enda intressen vara hur hon/hennes hem ska se ut och vad hon behöver köpa för att lyckas med det (som någon annan redan gjort och hon har sett och nu måste kopiera till varje pris).
Ja precis! Hallå Copy-Elsa,kom på något eget istället! Var först med något!
Citera
Igår, 10:30
Medlem
Att Elsa alltid ska vara så himla speciell och unik. Hennes hår är inte unikt! ALLA svenskar särskilt blondiner har slutet och torrt hår i januari. ALLA blir snygga av att gå till frisören. Det är inget särskilt med hennes hår… blir galen på henne. Var kommer detta ifrån, är det föräldrarna som har tutat i henne detta?
Citera
Igår, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Att Elsa alltid ska vara så himla speciell och unik. Hennes hår är inte unikt! ALLA svenskar särskilt blondiner har slutet och torrt hår i januari. ALLA blir snygga av att gå till frisören. Det är inget särskilt med hennes hår… blir galen på henne. Var kommer detta ifrån, är det föräldrarna som har tutat i henne detta?

Haha, kan verkligen störa mig så på hennes menlösa bildtexter. Som det här från senaste inlägget:

"Pontus minglade runt bland borden som vanligt, han är verkligen bra på att snacka med folk."
Citera
Igår, 12:24
Medlem
Senaste samarbetet med Mantle på Instagram var som vanligt: smärtsamt att se.
Citera
Igår, 12:33
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Elsa har nämnt flera gånger att en psykolog sagt till henne att hon har en grandios självbild. Kanske ligger något i det, hehe.
Det märks också i podden, när Sofia, som är mera ödmjuk, tar upp exempelvis problem med influencerkulturen och mer osköna personlighetsdrag som är kopplade till det. Elsa avfärdar alltid sånt direkt och eller förskönar verkligheten, som när hon hävdade att femte (!) soffan var återbruk eftersom den stått i Marie-Louise showroom först!
Citera
Igår, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intig
Senaste samarbetet med Mantle på Instagram var som vanligt: smärtsamt att se.

Smärtsamt var ordet! Hon måste vara hemmablind efter att ha åmat sig så mycket framför spegeln, tror hon att det är normalt att bete sig sådär när man är över 17? Vore så roligt om Mantle, som väl vill framstå som ett vuxet och coolt märke, skulle be henne att skärpa till sig. Kan ni ens föreställa er att en annan 40-åring skulle stå och fjanta sig sådär?
Citera
Igår, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misirlouie
Smärtsamt var ordet! Hon måste vara hemmablind efter att ha åmat sig så mycket framför spegeln, tror hon att det är normalt att bete sig sådär när man är över 17? Vore så roligt om Mantle, som väl vill framstå som ett vuxet och coolt märke, skulle be henne att skärpa till sig. Kan ni ens föreställa er att en annan 40-åring skulle stå och fjanta sig sådär?
Jag reagerade på dagens blogginlägg också. Så extremt många selfies framför spegeln. Hur självupptagen kan man vara? Totalt uppslukad av sin egen spegelbild… 😏
Citera
Igår, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misirlouie

Oj vad det var obehagligt att se. Typ läskigt nästan. Hon passar verkligen inte i sådär buskiga ögonbryn. Vem köper ens Mantle? Ingen av mina hudvårdsintresserade vänner har en Mantle produkt. Aldrig blivit tipsad till det av någon som jobbar med hudvård heller.
Citera
Igår, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Ja precis! Hallå Copy-Elsa,kom på något eget istället! Var först med något!

Hon tipsade på Instagram om en lampa som de köpt till Gotlandshuset (osäker på vilken storlek, men en sådan här modell från det här brittiska företaget). Min första tanke var att jag undrade vems hem hon sett den i först.
Citera
Igår, 15:10
Medlem
Det enda jag verkligen avundas henne,är att ha råd att käka ute ofta flera ggr varje dag! Lunch,frukostar,middagar,barer! Med bara sjukersättning har man inte ens råd att ta en fika.Måste vara underbart att vara rik!
Citera
Igår, 15:17
Medlem
Citat:
Oj vad det var obehagligt att se. Typ läskigt nästan. Hon passar verkligen inte i sådär buskiga ögonbryn. Vem köper ens Mantle? Ingen av mina hudvårdsintresserade vänner har en Mantle produkt. Aldrig blivit tipsad till det av någon som jobbar med hudvård heller.

Men....vem behöver ens krämer och smink med ett sånt filter. Man ser ju ingen skillnad när sminket väl satts på ? Håller med om buskarna, de gynnar henne inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in