2026-01-24, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det kan bli om det yrkas för det och domstolen håller med, det är inte automatiskt så.
Framgår av tryckfrihetsförordningen 11kap 2§ 2st.
Tackar.

Har du koll på om så skedde i detta fall?
Citera
2026-01-24, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Tackar.

Har du koll på om så skedde i detta fall?

Vet inte.
Citera
2026-01-24, 22:19
Medlem
Citat:
Vet inte.
Skummade genom stämningsansökan och det verkar som att de missat det.
Citera
2026-01-24, 22:20
Medlem
Citat:
Förstår du skillnaden på källa och resonemang?

Men jag blir nyfiken här. Menar du att om du aldrig fick ligga så skulle du förr eller senare våldta?

Jag får ligga så det är inget problem för mig men det är ett faktum att mäns sexuella frustration oftast ökar om vi inte får sex. Detta kan man inte bara bortse från för att man vill vara PK.

Ni gav själva BRÅ som källa för 24% återfall för sexbrott som klumpar ihop sexköpare som nästan aldrig åker fast och därmed nästan aldrig återfaller, med pedofiler som bara kan ha sex om de återfaller.

Elementär matematik ger att de då återfaller oftare än gruppen som helhet.
Citera
2026-01-24, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Jag får ligga så det är inget problem för mig men det är ett faktum att mäns sexuella frustration oftast ökar om vi inte får sex. Detta kan man inte bara bortse från för att man vill vara PK.
Det var inte frågan. Frågan var hur du skulle agera om du inte fick ligga. Hade du inte kunnat kontrollera dig?

Citat:
Ni gav själva BRÅ som källa för 24% återfall för sexbrott som klumpar ihop sexköpare som nästan aldrig åker fast och därmed nästan aldrig återfaller, med pedofiler som bara kan ha sex om de återfaller.

Är det inte mycket lättare att bara erkänna att du inte har någon källa?
Citera
2026-01-24, 22:28
Medlem
Citat:

Men sexköpare utgör en extremt liten del av totala antalet sexbrottslingar, de påverkar därmed statistiken väldigt lite.

Jag gav dig en källa från USA, där är samma typ av statistik(3års period) 3,3%, specifikt för sexualbrott mot barn.
Citera
2026-01-24, 22:29
Medlem
Citat:
Skummade genom stämningsansökan och det verkar som att de missat det.

Det kan begäras under rättegången också.
Citera
2026-01-24, 22:30
Medlem
Citat:
Det var inte frågan. Frågan var hur du skulle agera om du inte fick ligga. Hade du inte kunnat kontrollera dig?

Är det inte mycket lättare att bara erkänna att du inte har någon källa?

Ni gav BRÅ som källa på att återfallen är 24% for sexbrott och det är mycket högt få en stor andel av sexköparna nästan aldrig åker fast. De drar ned snittet. Siffran är alltså redan skrämmande hög men säkert ännu högre i verkligheten för pedofiler.

Som hetero man kan man som sagt ha lagligt sex och få utlopp. Om inte annat så genom porr. Denna möjlighet för pefofiler finnas inte, de får bara utlopp för sexualiteten genom övergrepp. Du måste förstå den skillnaden.
Citera
2026-01-24, 22:31
Medlem
Citat:
Ni gav BRÅ som källa på att återfallen är 24% for sexbrott och det är mycket högt få en stor andel av sexköparna nästan aldrig åker fast. De drar ned snittet. Siffran är alltså redan skrämmande hög men säkert ännu högre i verkligheten för pedofiler.

Som hetero man kan man som sagt ha lagligt sex och få utlopp. Om inte annat så genom porr. Denna möjlighet för pefofiler finnas inte, de får bara utlopp för sexualiteten genom övergrepp. Du måste förstå den skillnaden.
Du förstår inte skillnaden på källa och resonemang alltså. Min fråga var rätt simpel. Har du en källa? Svaret är uppenbarligen nej.

Men kul att du verkar erkänna att du hade börjat begå övergrepp om du aldrig fick ligga. Eller ja, du förnekar det i alla fall inte.
Citera
2026-01-24, 22:34
Medlem
Citat:
Men sexköpare utgör en extremt liten del av totala antalet sexbrottslingar, de påverkar därmed statistiken väldigt lite.

Jag gav dig en källa från USA, där är samma typ av statistik(3års period) 3,3%, specifikt för sexualbrott mot barn.

Jag körde din USA rapport genom AI och den sågades. Inte ens peer reviewad. Det är också vanskligt att jämföra brott i olika länder med vitt skilda rättsväsenden.

Du har inte ens den minsta förståelse för att de flesta som begår brott faktiskt inte åker fast.
Citera
2026-01-24, 22:36
Medlem
Citat:
Du förstår inte skillnaden på källa och resonemang alltså. Min fråga var rätt simpel. Har du en källa? Svaret är uppenbarligen nej.

Men kul att du verkar erkänna att du hade börjat begå övergrepp om du aldrig fick ligga. Eller ja, du förnekar det i alla fall inte.

Du förstår inte att BRÅ är en källa som kan förtydligas med resonemang och matematik.

Jag svarade också att en hetero man kan få utlopp för sin sexualitet lagligt även om han inte gjort ligga. Inte samma behov som en pedofil alltså.
Citera
2026-01-24, 22:36
Medlem
Citat:

24% som BRÅ använder är återfall i brott(alla typer), inte återfall i samma brott.
Statistiken från kriminalvården säger 4% återfall i samma brott.
Statistiken jag gav dig från USA där det är specifikt sexbrott mot barn var 3,3%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in