2026-01-13, 21:39
Medlem
Brenz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetHooligan
Ingen koll på alpha pharma.
Svårt att ge råd med så lite info också.
Men nolva/clomid enskilt eller tillsammans är vanligt. Gärna hCG också.

Nolva kan användas om känningar i brösten kommer under kuren. Helst vill du kontrollera ditt östrogen med blodprover 5-6 veckor in och om det behövs, lägga till tex Aromasin, beroende på hur det ser ut.

Det allra bästa är att ha en tätare injektionsfrekvens från början så håller du förhoppningsvis östrogenet OK. Det räcker för många på doser upp emot 250mg-350mg testo per vecka, vilket borde vara en rimlig första kur. Och då menar jag minimum 2 stick per vecka.

Tack för svar! Hur skulle en pct med både nolva/clomid och hcg se ut? Just nu tänker jag köra ca 2 veckor efter sista sticket på Nolvadex 20 mg dagligen 4-6 veckor samt Clomid 50 mg dagligen de två första veckorna och sedan 25 mg de resterande 2-4 veckorna simultant med nolva.
Citera
2026-01-13, 23:36
Medlem
SweetHooligans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brenz1
Tack för svar! Hur skulle en pct med både nolva/clomid och hcg se ut? Just nu tänker jag köra ca 2 veckor efter sista sticket på Nolvadex 20 mg dagligen 4-6 veckor samt Clomid 50 mg dagligen de två första veckorna och sedan 25 mg de resterande 2-4 veckorna simultant med nolva.
Målet är att alla exogena hormoner ska vara ute ur systemet när du börjar med nolva/clomid och då räknar du 5 halveringstider från sista sticket. 14 dagar är för tidigt med ester E eller C. Det är snarare efter dag 21 eller mer.

hCG vill du börja med redan vid sista sticket eller tidigare i slutet av kuren. Det använder du tills du kan sätta in nolva/clomid. Dosering och intervall finns det olika idéer om.

https://youtu.be/3GK17o56bkk?si=tH3rOob_QYsVhgJL (Han förklarar det bra tycker jag, dock lite overkill med hmg och tillväxthormon kanske, men har du råd så)
Citera
2026-01-14, 20:40
Medlem
Hej, här kommer lite nybörjarfrågor från en som ska hoppa på sin första testokur (300mg 20v) i sommar!

1.
Om man kör sin första testokur och börja få känningar i bröstvårtorna, är det bäst att ta blodprov för att kolla om man har för högt östrogen innan man hoppar på Arimidex?

2.
Vilken är butik är att föredra: swedstore eller evostrength?

3.
Vilket märke på testo olja är att föredra: Alpha, Medi eller Balkan?

4.
Kan man indexera testo med orange kanyl eller är den för liten för oljan?

5.
Vilken PCT är att föredra: Nolvadex eller Clomid?

6.
Vilken PCT dos och längd rekommenderar ni?

7.
Hur långt in på en testokur är ett bra läge att ta sitt första blodprov? 6 veckor in?

8.
Är det dessa markörer man vill kolla eller ska man ta bort någon eller lägga till någon?
- Testosteron
- Bioaktivt testosteron (fritt)
- Östrogen
- HDL
- LDL
- SHBG
- Albumin
- ASAT
- ALAT
- Kreatinin
- Cystatin-C
- B-Erytrocyter
- B-EVF
- B-Hb

Tacksam för alla respektfulla svar!
Citera
2026-01-14, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liteknepig
Antar att det är massa du är ute efter? Har du koll på ai på testot? Ett av mina favoritprepp helt klart deca. Personligen brukar jag matcha testot i dos -ish. Hör ofta nuförtiden att folk rekommenderar dubbla testot mot deca (ska tydligen motverka decadick & mående). Tydligen mår folk sämre nuförtiden eller vad jag tror känner efter för mycket hahaha. Jag har alltid med mast sista sista gångerna och försöker slippa ai och mår så jävla gott på den kombon (går jag upp över 500mg/ew på testot så behöver jag ai).

Mitt förslag är (vet ju inte när exakt du hoppade av din sista kur):

Testo 500mg/ew fördelat på 2 stick i veckan
Deca 300mg/ew fördelat på 2 stick i veckan

Jag personligen brukar göra det lätt med doserna... Så är testot & decan på 250mg/ml så skulle jag ta 1ml testo & 0,75ml deca på måndag och göra lika på torsdag. Visst det blir 375mg deca i veckan och tycker du det verkar högt så ta bara lite mindre.

Kan va bra att ha prami eller caber hemma utöver ai såklart. Vet du att du behöver ai sedan innan så sätt in det direkt och korrigera dosen lite om du ökar testot.

Längd på kuren skulle jag inte köra kortare än 20 veckor. Deca tar tid på sig att kicka in. Men visst det finns gott om folk kör kortare kurer. Jag kör oftast längre själv.

Nu börjar det snart närma sig för min kur, i Stora tråden om AAS under rubriken om Deca står det att man ska använda sig av Letrozole för att kontra gynekomasti, innebär det att man ska ta det endast vid gynnokänningar eller ska man ta det lite hela tiden under kuren och öka dosen om man får gynnokänningar eller är det endast om man får gynnokänningar som man ska ta det?

Vad är Caber och behöver man använda det och när i så fall? Jag hittar inte riktigt info om det.

Jag tänker att jag kör enligt ditt upplägg i 20 veckor och sedan slutar jag med Decan och kör enbart Testo 500mg/ew i 4 veckor till. Cirka två veckor efter sista sticket av testo börjar jag med nolva tänker jag, behöver jag något mer efter kuren på grund av Decan? Ska jag börja ta något efter jag slutat med decan medans jag bara kör teston dom sista veckorna?

Det står i den stora tråden om AAS under rubriken om Deca "Efter användning av deca kan man ha sin egenproduktion av testosteron mycket hämmad en lång tid framöver och PCT på deca är inte alltid lätt" räcker det att använda nolva som jag gjorde efter testokuren eller behöver jag något yttligare?

Kan även tillägga att jag ca 2-3 veckor innan, under kuren och efter kuren kommer ta 1mg finasterid dagligen då jag tappade väldigt mycket hår på tidigare kur. Vet du hur länge efter kuren jag behöver ta finasterid?
Senast redigerad av kamelskiva92 2026-01-14 kl. 23:27.
Citera
2026-01-16, 21:44
Medlem
SweetHooligans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kempea
Hej, här kommer lite nybörjarfrågor från en som ska hoppa på sin första testokur (300mg 20v) i sommar!

1.
Om man kör sin första testokur och börja få känningar i bröstvårtorna, är det bäst att ta blodprov för att kolla om man har för högt östrogen innan man hoppar på Arimidex?

2.
Vilken är butik är att föredra: swedstore eller evostrength?

3.
Vilket märke på testo olja är att föredra: Alpha, Medi eller Balkan?

4.
Kan man indexera testo med orange kanyl eller är den för liten för oljan?

5.
Vilken PCT är att föredra: Nolvadex eller Clomid?

6.
Vilken PCT dos och längd rekommenderar ni?

7.
Hur långt in på en testokur är ett bra läge att ta sitt första blodprov? 6 veckor in?

8.
Är det dessa markörer man vill kolla eller ska man ta bort någon eller lägga till någon?
- Testosteron
- Bioaktivt testosteron (fritt)
- Östrogen
- HDL
- LDL
- SHBG
- Albumin
- ASAT
- ALAT
- Kreatinin
- Cystatin-C
- B-Erytrocyter
- B-EVF
- B-Hb

Tacksam för alla respektfulla svar!
1: Det är bra att göra för att uppskatta vilken dos av Arimidex man ska använda. Känningar i brösten börjar på helt olika östrogenvärden beroende på personers genetik och receptorer kring brösten. Så att freestyle en Arimidexdos kan göra att man sänker sig för mycket. Nolva fungerar bättre akut just när känningarna kommer, och det kan man winga rätt så friskt med. Arimidex är mer förebyggande för östrogen-nivåerna.

2: Hört gott om evo, osäker på andra

3: Har kört Testo från både Medi och Balkan med goda resultat. Medi pharma har jag egna blodprover som bekräftar en bra dosering. För något år sedan. Dock kommit upp en del labbanalyser på dom där det varit helt fel grejer i vissa produkter. Lite underdoserad Testo m.m

4: Det går bra att injicera Testo med orange nål. Man kan injicera lite långsammare med mindre nål bara. Blå är väll annars vanligt och en storlek större.

5: Finns delade åsikter om det. Och läs om att kombinera med hCG.

6: hCG i slutet av kuren och tills nolvan/clomid sätts in. Och någon av de vanliga uppläggen man hittar på nätet.

7: 6-7 veckor in är bra. Och det är för att testosteronet då uppnått steady state. Den ökningen av östrogen som sker i början kommer inte vara lika drastisk därefter på samma dos. Och utifrån det kolla vilken ev Arimidex-dos.

8: Det är en bra grund av prover du har där. Ibland har dom billigare pris på paket också med lite mer.
Senast redigerad av SweetHooligan 2026-01-16 kl. 21:46.
Citera
2026-01-19, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetHooligan
1: Det är bra att göra för att uppskatta vilken dos av Arimidex man ska använda. Känningar i brösten börjar på helt olika östrogenvärden beroende på personers genetik och receptorer kring brösten. Så att freestyle en Arimidexdos kan göra att man sänker sig för mycket. Nolva fungerar bättre akut just när känningarna kommer, och det kan man winga rätt så friskt med. Arimidex är mer förebyggande för östrogen-nivåerna.

2: Hört gott om evo, osäker på andra

3: Har kört Testo från både Medi och Balkan med goda resultat. Medi pharma har jag egna blodprover som bekräftar en bra dosering. För något år sedan. Dock kommit upp en del labbanalyser på dom där det varit helt fel grejer i vissa produkter. Lite underdoserad Testo m.m

4: Det går bra att injicera Testo med orange nål. Man kan injicera lite långsammare med mindre nål bara. Blå är väll annars vanligt och en storlek större.

5: Finns delade åsikter om det. Och läs om att kombinera med hCG.

6: hCG i slutet av kuren och tills nolvan/clomid sätts in. Och någon av de vanliga uppläggen man hittar på nätet.

7: 6-7 veckor in är bra. Och det är för att testosteronet då uppnått steady state. Den ökningen av östrogen som sker i början kommer inte vara lika drastisk därefter på samma dos. Och utifrån det kolla vilken ev Arimidex-dos.

8: Det är en bra grund av prover du har där. Ibland har dom billigare pris på paket också med lite mer.
Tack för svar.

Så jag ska inte ta hCG under hela kuren och hela PCT?
Citera
2026-01-24, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamelskiva92
Nu börjar det snart närma sig för min kur, i Stora tråden om AAS under rubriken om Deca står det att man ska använda sig av Letrozole för att kontra gynekomasti, innebär det att man ska ta det endast vid gynnokänningar eller ska man ta det lite hela tiden under kuren och öka dosen om man får gynnokänningar eller är det endast om man får gynnokänningar som man ska ta det?

Vad är Caber och behöver man använda det och när i så fall? Jag hittar inte riktigt info om det.

Jag tänker att jag kör enligt ditt upplägg i 20 veckor och sedan slutar jag med Decan och kör enbart Testo 500mg/ew i 4 veckor till. Cirka två veckor efter sista sticket av testo börjar jag med nolva tänker jag, behöver jag något mer efter kuren på grund av Decan? Ska jag börja ta något efter jag slutat med decan medans jag bara kör teston dom sista veckorna?

Det står i den stora tråden om AAS under rubriken om Deca "Efter användning av deca kan man ha sin egenproduktion av testosteron mycket hämmad en lång tid framöver och PCT på deca är inte alltid lätt" räcker det att använda nolva som jag gjorde efter testokuren eller behöver jag något yttligare?

Kan även tillägga att jag ca 2-3 veckor innan, under kuren och efter kuren kommer ta 1mg finasterid dagligen då jag tappade väldigt mycket hår på tidigare kur. Vet du hur länge efter kuren jag behöver ta finasterid?

Jag tycker ärligt att du läser på mer först. Vettigt att veta allt du frågar om och även massa annat. Så du vet hur allt fungerar och hänger ihop. Då du är rädd för att tappa hår med så kan du läsa vad dom preppen gör.

Håller du östrot i schack med ai så räcker det säkert arimidex/aromasin. Caber är bara för nödfall om det inte räcker m.m. Även letro om du vill döda/nolla östrot vid envisa gyno bekymmer. Sista utväg och visst jag har alltid det hemma själv.

Vad beträffar pct kan du vänta 3 veckor efter sista stick testo med nolvan. Du kan även köra en kombo med Clomid.

Finasterid har jag noll erfarenhet av
Citera
2026-01-27, 21:56
Medlem
fskers avatar
Kanske kommer ta bledprov imorgon. Tog 300mg testo e för 4 veckor sen. Kommer detta synas på värdena för levern?

Inget innan eller efter
Senast redigerad av fsker 2026-01-27 kl. 22:14.
Citera
2026-01-28, 11:39
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Kanske kommer ta bledprov imorgon. Tog 300mg testo e för 4 veckor sen. Kommer detta synas på värdena för levern?

Inget innan eller efter

Varför har du bara tagit 1 gång?
Citera
2026-01-28, 14:43
Medlem
Nosstocks avatar
Hur mår ni på 75 mg Tren A ED?
Citera
2026-01-28, 17:25
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Varför har du bara tagit 1 gång?

Fick jobb som jag sökt ett halvår innan där de har kontroll.
Citera
2026-01-28, 22:12
Medlem
Pallar inte cucka runt med sarms och peptider utan tänkte gå rakt på roids och tänkte höra vilken första kur ni rekommenderat? Hört några polare som kört tbol och praisat den men är inte den bättre för martial arts och dylikt?

Tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in