2026-01-24, 13:01
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Ärtsoppa kostar typ 10-12kr rullen, billigare på kampanj, samma för blodpudding. Klarar du att äta detta med hembakat bröd så det ingen match ens. Det finns utrymme att lyxa till det med lingonsylt och senap.
Citera
2026-01-24, 13:02
Avslutad
Alltid fullfet yoghurt, mjölk osv för mest mättnad.
Såklart mycket storkok men blodpudding, korv&bröd går att få extremt billigt med om man hittar kort datum 50% etc.
Jordnötter kaloritätt mycket vitaminer och billigt.
C-vitamin brus kostar 12:- för 20 stycken och räcker med att bryta loss 1/4 av en sån.
Vattenfasta varje helg.
Citera
2026-01-24, 13:04
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Den där myten vill aldrig släppa.

Nej nudlar är JÄTTEDYRT per "mättnadsenhet"!

Det billigaste (per "mättnadsenhet") är att laga riktig mat kött och fett.
Jag köper 800g kvalitetsnudlar för fär ca. 60 spänn. Med egen buljong och separata grönsaker blir portionerna billiga. Det gäller förstås inte nudelpaket på en portion.
Citera
2026-01-24, 13:06
Medlem
skalman1973s avatar
Ptja man behöver både fett protein och kolhydrater . Jag är väldigt tveksam till att man får i sig ett normal behov för 500 spänn .

Men visst med ris ägg och tonfisk kommer du en bra bit på väg ( Studenter har ju bevisligen överlevt på enbart Ramen nudlar )
Citera
2026-01-24, 13:08
Medlem
Public Enemys avatar
Tips: gå ut och fiska upp middagen.
Citera
2026-01-24, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Jag köper 800g kvalitetsnudlar för fär ca. 60 spänn. Med egen buljong och separata grönsaker blir portionerna billiga. Det gäller förstås inte nudelpaket på en portion.
Fortfarande 6 gånger dyrare än pasta. Så väldigt oekonomiskt.
Citera
2026-01-24, 13:15
Medlem
Adelaides avatar
Okej, fuck it. Jag ska inte svika er. Jag börjar på tisdag har jag bestämt mig (har diverse middagar inbokade fram tills dess). Uppdaterar er då hur första dagen var samt budget.
Citera
2026-01-24, 13:25
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Tips: gå ut och fiska upp middagen.

Faktiskt riktigt bra råd!
Citera
2026-01-24, 13:31
Medlem
Jag tycker att 2000 per månad är någon slags realistisk nedre gräns att leva på om man ska köpa allt man behöver från hökarn, och inklusive tvättmedel, toapapper etc, och om man ska få i sig en någorlunda hälsosam kost och inte svälta. Jag har i alla fall svårt att komma under det.
Klart att det går att överleva på tex en tiokilos säck med torkade bönor och en lika stor säck med ris men risken är att man får i sig en massa arsenik, bekämpningsmedel och annan skit och får brist på vissa näringsämnen som man senare måste kompensera för.
Senast redigerad av brakfesten009 2026-01-24 kl. 13:43.
Citera
2026-01-24, 13:35
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OSfyllot4958
Vattenfasta varje helg.
Äntligen fredag kväll! En skön helg av fasta på vatten hägrar framför en. Och det upprepas varje veckända.

Hur fixar en falukroppens av de atletiskt träningsfixerades påstådda caveman cravings efter fett, protein, kolhydrater och sex?

Kan en vegans viljestyrka ersätta en seriöst utövad caveman diet?

I så fall räcker en Birgit långt.

Heck, jag kommer pröva detta [beundrar sin Fred Flintstone-fysionomi i fullkroppsspegeln på patientmottagningen.]
Citera
2026-01-24, 13:36
Medlem
ENTPs avatar
Hmmm intressant tråd. Om man kör stenhårt på extrapriser så är det nog rätt okej till och med. Man lär gå ner en bit i vikt och muskelmassa dock. Har sett typ fläskkarre för 40-50kr/kg vill jag minnas och lägger man hälften på det eller billig fryst kyckling så har man nog en bra start. Jäst och mjöl bör vara grundstenen dock, man kommer långt på att baka eget bröd. Soppa med hembakat bröd är nog mitt stalltips. Men fan vilken deppig mat det skulle bli.
Citera
2026-01-24, 13:42
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Om man vill göra det enkelt, vad tror ni om ärtor med fläsk?
Kostar inte en sådan där plastkorv 8:95 typ på billigaste stället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in