2026-01-24, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Teori

Hon blåste negativt. Blodprov va negativt.
Dvs hon va varken full eller använder droger.

Däremot innehåller påsen knark.

Åklagaren måste nu fundera på hur detta hänger ihop och om bevis är planterade innan han väcker åtal.

Så kan det ju faktiskt vara.
Det skulle förklara varför åklagare och dylikt håller på och segar med att berätta vad som framkommit och inte framkommit.

Vore väldigt spännande för den kommande händelseutvecklingen om det visar sig att denna teorin stämmer.
Citera
2026-01-24, 09:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O2
Det skulle förklara varför åklagare och dylikt håller på och segar med att berätta vad som framkommit och inte framkommit.

Vore väldigt spännande för den kommande händelseutvecklingen om det visar sig att denna teorin stämmer.
Tror du rättsväsendet skulle lägga pannan i djupa veck om huruvida det var planterat om de hittade två gram kokain på dig?
Citera
2026-01-24, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Du vet exakt lika litet som alla andra innan analysen av proverna är klara och kommunicerade.

Spelar ju ingen roll vad han eller vi vet. Han har bestämt sig och dragit kortet fake news och då kvittar det ju vad analyserna visar.
Citera
2026-01-24, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tror du rättsväsendet skulle lägga pannan i djupa veck om huruvida det var planterat om de hittade två gram kokain på dig?

Ja, om jag är av intresse för rikets säkerhet och sitter i justitieutskottet.
Vore jag en rörmokare hade de inte brytt sig.
Citera
2026-01-24, 10:24
Avstängd
Citat:
Ja, om jag är av intresse för rikets säkerhet och sitter i justitieutskottet.
Vore jag en rörmokare hade de inte brytt sig.
Så om hon säger att hon förvarat kokainet åt en vän kan hon sitta kvar anser du? Inga säkerhetsrisker med att ha såna vänner?
Citera
2026-01-24, 10:51
Medlem
Citat:
Så om hon säger att hon förvarat kokainet åt en vän kan hon sitta kvar anser du? Inga säkerhetsrisker med att ha såna vänner?

Det har jag väl aldrig påstått? Eller hur har du fått för dig det?
Citera
2026-01-24, 10:54
Avstängd
Citat:
Det har jag väl aldrig påstått? Eller hur har du fått för dig det?
Ah du tänker att Katja kan hävda att det är ditlagt av någon som vill henne illa? Blir nog svårt för henne att bevisa.
Citera
2026-01-24, 11:10
Medlem
Citat:

Jag gissar på att anledningen till att de segar är för att svaren är positiva, men att släppa en nyhet som får spridning en fredag eftermiddag, precis innan helg, är en dålig strategi om man vill göra maximal skada.

Släpps det på måndag har medierna hela veckan på sig att gotta sig i Katjas, SD:s och regeringens olycka.

Sen hoppas jag förvisso att provsvaren av allt är negativt, då det skulle bli väldigt roligt att se vad alla som dömt på förhand skulle säga.
Typ: "Jag vet att hon är skyldig ändå" eller "Även om hon inte är skyldig är det förjävligt ändå"
Citera
2026-01-24, 11:14
Medlem
Citat:
Ah du tänker att Katja kan hävda att det är ditlagt av någon som vill henne illa? Blir nog svårt för henne att bevisa.

Ingen aning vad hon tänker hävda.
Hon är ju polis så hon vet nog vad som gäller. (iallafall i nyktert tillstånd)
Citera
2026-01-24, 12:04
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Efter det att hon körde av vägen måste hon väl ha telefonerat och bett om hjälp. Polisen fanns väl inte på plats omedelbart vad jag förstår.

Varför slängde hon inte påsen innan polisen kom?

Nu är ju inte jag drogad när jag kör eller ens berusad, men OM, jag hade slängt allt bevismaterial.

Fattar Ni här debattörer att hon inte gjorde sig av med PÅSEN?

Det kan ha varit någon förbipasserande som ringde då psykos-katja lallade runt i diket runt bilen och "letade efter råttor".

Ser man någon hög som ett hus, så är kanske inte första tanken att stanna?

Om Katja var psykotisk kan det inte vara svårt att förstå att hon inte slängde bort påsen med silicagelet. Som många påpekat i tråden är innehav av silicagel i zippåse inte ens olagligt.
Citera
2026-01-24, 12:05
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Det är väl inget konstigt? Knark e dyrt.
Hon trodde hon kunde snacka sig ur detta eller att ingen snut skulle visitera henne…eller så hade hon glömt bort påsen, hon kanske har lite i sminkväskan, lite i strumplådan, lite i växthuset, lite i frukostflingorna…och lite i handväskan.

Om man kör på en stolpe å säger att man har väjt för ett djur, inte fan blir man visiterad för det SÅVIDA man inte uppträder misstänkt påverkad…, vilket hon sannolikt gjorde.

Varför väjde inte Katja för stolpen istället? Då hade hon kanske kommit hem istället för att hamna hos polisen.
Citera
2026-01-24, 12:08
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag hade gått ut i terrängen och memorerat platsen där påsen lades. Sedan kunde hon ju hämtat den när krisen varit över. Hon har väl bekanta som kunde kört henne dit och hon skulle sedan uträttat sitt ärende.
Det är lite osmart alltsammans av henne.

Men om påsen inte innehåller knark får vi OMPRÖVA ärendet gemensamt.

Så grundhypotesen är att Katja gömt det verkliga knarket i terrängen och flyttat över silicagelet till zippåsen utan att tänka på att det kunde finnas små rester av knarket kvar i zippåsen som kunde ge utslag på polisens snabbtest?
Senast redigerad av ursprungligen 2026-01-24 kl. 12:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in