2026-01-29, 14:19
Medlem
66610s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
en jag känner visade positivt på flera droger på en sticka, han nekade eftersom han inte hade tagit något. det visade sig att stickan gav fel utslag, och det e inte ovanligt att det händer...
Fast dessa analyser är av urin OCH blod... inte endast urin sticka..
Senast redigerad av 66610 2026-01-29 kl. 14:36.
Citera
2026-01-29, 14:23
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Kändes inte så oväntat. Vilken iskall lögnerska hon visade sig vara som i början gick ut och dementerade alltihopa.

Citat:
Ursprungligen postat av precix
Narkotika OCH 0.12 promille alkohol i blodet.

Citat:
Ursprungligen postat av Jadegren082
Att hon förnekat brott när hon hela tiden vetat om att hon är skyldig är värre än själva brottet.
Och sen spela in ett försvarstal, in på psyket med henne och åklagaren.

Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Hon har väl aldrig riktigt förnekat det hela, utan kommit med vaga uttalanden typ "jag känner inte igen mig", "karaktärsmord" etc.
Hade hon själv varit övertygad om att hon var oskyldig kunde hon bara sagt att det här är fel jag var ren.
Men det gjorde hon aldrig.

Citat:
Ursprungligen postat av PolandRomanski
Vem skulle vara så dum att den blånekar trots att resultatet är positivt?
Vem skulle påstå att det var en viltolycka när det inte var det? Vem skulle hävda att det inte fanns nån påse med kokain i?

Hon är inte så dum. Ingen kan vara det. Detta är 110% en konspiration där sossarna har planterat bevis. Allt annat skulle få henne, men framförallt varenda en av oss som har röstat på SD att se ut som fullständiga jubelidioter utan någon som helst trovärdighet eller rätt att säga till om någonting. Ett clownparti.

Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
en jag känner visade positivt på flera droger på en sticka, han nekade eftersom han inte hade tagit något. det visade sig att stickan gav fel utslag, och det e inte ovanligt att det händer...

Ska vi vara helt ärliga så har Katja aldrig sagt att hon är oskyldig eller förnekat att hon använt kokain. Någon dementi från Katjas sida har jag inte sett. Inte ens hennes "bekännelsevideo" på X innehöll något uttalande att hon var oskyldig.

Det är bara hennes advokat som gått ut i media och sagt att Katja förnekar brott. De har kanske inte så bra kommunikation?

Katja själv har aldrig påstått att hon var oskyldig till brottet utan mest varit upprörd att bland annat Riks har hängt ut henne i media så att hennes barn fått lida för det.

Stackars barn!
Citera
2026-01-29, 14:24
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Ja, egentligen borde inte Katja behöva följa svensk lag eftersom hon både är vit kvinna och Sverigedemokrat. Där har SD-svansen helt rätt.

Jag fattar inte heller varför Katja ska använda sina barn som slagträn i detta ärende. Det var väl inga barn med i bilen vad jag fattat det som?
…och polis, icke att förglömma. Hon föregår sannerligen med gott exempel.
Citera
2026-01-29, 14:24
Medlem
pyroclasms avatar
Jag noterar att Transportstyrelsen bara hanterar frågan om hennes påverkansgrad i trafikfrågan. För dem är fallet avslutat egentligen, där finns heller inget att överklaga. Hon kommer bli av med körkortet oavsett, domstolen avgör väl hur länge. Men det är ett standardfall så det lär inte vara så svårt att döms i den frågan.

För polis och åklagare har ärendet egentligen bara börjat. ALLA viktiga frågor kvarstår. Det eventuella innehavet av 2g kokain är centralt. Var kom det från? Hur ser hennes bruk ut?

Nu är det nog jävligt många (med mig) som önskar att det gjorts husis och tömning av telefon/dator omgående. Hade hon en hemmastash lär den vara borta. Hade hon ett hemligt beslag att tulla av lär det vara borta... hade hon uppföljningsbara kontakter och meddelande på appar lär de vara borta.

Efter positivt snabbtest borde hon satts i förvar och SÄPO borde gjort allt de kunde för att fånga upp allt det som nu är borta. Det KAN ju ha gjorts men inget tyder på det. Så fruktansvärt naivt av särskilda utredningsgruppen. En skandal!

Vi kan bara hålla tummarna för att hon använt arbetstelefonen eller en telefon (och eller dator) med cloud-backning. Då kan man hitta mycket oavsett.

Som sagt, jag önskar ingen att gå igenom det Katja nu får göra. Utom just Katja, hon kan gott ha det.
Citera
2026-01-29, 14:25
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KumJing23
Ingen moral öht. Var är omtanke om andras barn?
Jag har inga problem med att folk super och knarkar men du kör fan inte ett fordon som kan döda mina barn.

Hon har stickat sig en jävligt varm offerkofta.

Ja, barnen på Värmdö får tacka stolpen som stoppade Knarkkatjas framfart.

Omdömeslöst är väl det minsta man kan säga om Katjas vandel.
Citera
2026-01-29, 14:25
Medlem
Flaskpostenss avatar
Hur många gram om dagen brukar hon dra i sig? Snitta 3-5g kanske? Snorta eller RP? Kanske båda
Citera
2026-01-29, 14:26
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Nu måste vi i denna tråd ta reda på
1. Vid vilket klockslag skedde olyckan, var det på kvällen eller förmiddagen?
2.Exakt var skedde olyckan
3. Vart uppger hon att hon varpå väg tiil.
4. Från vart hade hon startat din resa

Får vi svar på några sv dessa så kan vi ockdå lista ut hos vem hon hade varit och festat eller var på väg till
Citera
2026-01-29, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KumJing23
”Men det jag kan säga är att det är inte möjligt att företräda Sverigedemokraterna i riksdagen om man framfört ett fordon med narkotika i blodet.”

Rimligt i SD: inte ok att köra omkring med droger i blodet men alkohol går bra.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/katja-nyberg-hade-narkotika-i-blodet

Hon hade 0.12. Gränsen går vid 0.2. Haha ingen märker ett skit av 0.12
Citera
Medlem
Det känns lagom unket att veta att en ledamot i justitieutskottet knarkar och kör bil narkotikapåverkad.
Tror hon hade tjänat på att vara helt ärlig och tagit emot hjälp och behandling. Men att blåneka när analyserna visar på något helt annat är bara dumt.
Citera
Medlem
Undrar om hon behöver betala för sitt knark, eller kör med utpressning mot någon langare. Gratis knark mot att inte sätta dit langaren som hon hotat upp.
Citera
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Man kan inte utesluta att det är barnen som fått henne att använda kokainet, alternativt lurat i henne det.

Och även om vi nu fått tillbaka positiva provsvar så borde det skickas på en ännu mer avancerad analys, allt annat är ju en rättsskanda!

Säkert invandrare som jobbar på det labbet som kommit med provsvaren!

Ja barnleksaker som utlänningar (skurkar enligt SD) satt ihop kommer ofta med silicapåsar som de kan ha lurat i Katja.

Barnens roll i detta borde utredas ingående. Är de inte straffmyndiga kan nog Kolakatja kliva av åtalet lite snyggt!
Citera
2026-01-29, 14:28
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolandRomanski
Vem skulle vara så dum att den blånekar trots att resultatet är positivt?
Vem skulle påstå att det var en viltolycka när det inte var det? Vem skulle hävda att det inte fanns nån påse med kokain i?

Hon är inte så dum. Ingen kan vara det. Detta är 110% en konspiration där sossarna har planterat bevis. Allt annat skulle få henne, men framförallt varenda en av oss som har röstat på SD att se ut som fullständiga jubelidioter utan någon som helst trovärdighet eller rätt att säga till om någonting. Ett clownparti.

Det är inte dumt, det är standardbeteende om man har kunskap om hur det fungerar i domstolar och vill ge sig själv chansen att slippa undan.

Det är åklagarens sak att visa brottslig gärning. Det finns visserligen rätt små möjligheter att dribbla bort teknisk bevisning, men det kan finna förklaringar till varför det finns spår av droger i blod och urin, liksom alkohol i blod och utandningsluft. Inga bra förklaringar, mestadels, men skulle man erkänna är man ju garanterat rökt.

Tyvärr är KN inte "dum", utan hon gör det alla slipade ombud råder sina klienter att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in