Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Efter det att hon körde av vägen måste hon väl ha telefonerat och bett om hjälp. Polisen fanns väl inte på plats omedelbart vad jag förstår.
Varför slängde hon inte påsen innan polisen kom?
Nu är ju inte jag drogad när jag kör eller ens berusad, men OM, jag hade slängt allt bevismaterial.
Fattar Ni här debattörer att hon inte gjorde sig av med PÅSEN?
Till att börja med finns det såvitt jag vet ingen info om huruvida hon ringde efter polisen eller om de råkade åka förbi.
Sen så kan det ju mycket väl vara så att hon i stunden inte kom ihåg att hon hade kokain i handväskan. Kanske blev kvar där efter nån fest för några veckor eller månader sen och hon glömde bort det.
Dessutom så om man har en mindre olycka när man kört nykter så kanske man inte förutser att man kommer bli inplockad på polisstationen och kroppsvisiterad. Man tänker att polisen kommer förbi och upprättar en rapport och hjälper till lite allmänt men inte att man ska bli misstänkt för brott. Att kasta bort kokain för flera tusen är kanske inte något man vill göra i onödan.
Beroende på hur allvarlig olyckan var så kanske man inte heller tänker helt klart i stunden.