2026-01-23, 23:03
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation
99% av alla knarkare är sossar
Polisen trodde säkert att Katja var en sosse när hon uppträdde narkotikapåverkad efter krocken.

99% tyder på att det var därför det blev fel.
Citera
2026-01-23, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Det är väl inget konstigt? Knark e dyrt.
Hon trodde hon kunde snacka sig ur detta eller att ingen snut skulle visitera henne…eller så hade hon glömt bort påsen, hon kanske har lite i sminkväskan, lite i strumplådan, lite i växthuset, lite i frukostflingorna…och lite i handväskan.

Om man kör på en stolpe å säger att man har väjt för ett djur, inte fan blir man visiterad för det SÅVIDA man inte uppträder misstänkt påverkad…, vilket hon sannolikt gjorde.

Jag hade gått ut i terrängen och memorerat platsen där påsen lades. Sedan kunde hon ju hämtat den när krisen varit över. Hon har väl bekanta som kunde kört henne dit och hon skulle sedan uträttat sitt ärende.
Det är lite osmart alltsammans av henne.

Men om påsen inte innehåller knark får vi OMPRÖVA ärendet gemensamt.
Citera
2026-01-23, 23:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation
99% av alla knarkare är sossar
Men är bättre på att inte torska tydligen.
Citera
2026-01-23, 23:22
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag hade gått ut i terrängen och memorerat platsen där påsen lades. Sedan kunde hon ju hämtat den när krisen varit över. Hon har väl bekanta som kunde kört henne dit och hon skulle sedan uträttat sitt ärende.
Det är lite osmart alltsammans av henne.

Men om påsen inte innehåller knark får vi OMPRÖVA ärendet gemensamt.

Haha, jo, det får vi göra.
Icke att förglömma…ett klassiskt missbrukar-beteende är att man blir så grandiost egocentrisk och man tror att ”detta fintar jag bort hur lätt som helst, jag är störst, bäst, vackrast och heter Katja Knarka å nobody kollar mina grejer va”
Citera
2026-01-23, 23:26
Medlem
Nils Tomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jimmie behöver ju inte veta att Katja blivit åtalad om ingen berättar det för honom. Så länge Jimmie inte vet något, vilket han är duktig på, så kan inte jag se att Smutskatja måste bort.

Jag kan inte lova att jag inte råkar berätta det för honom.
Citera
2026-01-23, 23:27
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Haha, jo, det får vi göra.
Icke att förglömma…ett klassiskt missbrukar-beteende är att man blir så grandiost egocentrisk och man tror att ”detta fintar jag bort hur lätt som helst, jag är störst, bäst, vackrast och heter Katja Knarka å nobody kollar mina grejer va”

Katja visste ju att non skulle blåsa negativt så hon kände sig trygg...
Citera
2026-01-24, 00:35
Medlem
Har dom släppt vad det var i påswn ännu eller om hon hade något i blodet?
Citera
2026-01-24, 06:26
Medlem
Teori

Hon blåste negativt. Blodprov va negativt.
Dvs hon va varken full eller använder droger.

Däremot innehåller påsen knark.

Åklagaren måste nu fundera på hur detta hänger ihop och om bevis är planterade innan han väcker åtal.
Citera
2026-01-24, 07:00
Medlem
Citat:
Efter det att hon körde av vägen måste hon väl ha telefonerat och bett om hjälp. Polisen fanns väl inte på plats omedelbart vad jag förstår.

Varför slängde hon inte påsen innan polisen kom?

Nu är ju inte jag drogad när jag kör eller ens berusad, men OM, jag hade slängt allt bevismaterial.

Fattar Ni här debattörer att hon inte gjorde sig av med PÅSEN?
Hon kanske glömde en eller ville gömma den för att slippa abstinens ?
Citera
2026-01-24, 07:43
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Efter det att hon körde av vägen måste hon väl ha telefonerat och bett om hjälp. Polisen fanns väl inte på plats omedelbart vad jag förstår.

Varför slängde hon inte påsen innan polisen kom?

Nu är ju inte jag drogad när jag kör eller ens berusad, men OM, jag hade slängt allt bevismaterial.

Fattar Ni här debattörer att hon inte gjorde sig av med PÅSEN?
Till att börja med finns det såvitt jag vet ingen info om huruvida hon ringde efter polisen eller om de råkade åka förbi.

Sen så kan det ju mycket väl vara så att hon i stunden inte kom ihåg att hon hade kokain i handväskan. Kanske blev kvar där efter nån fest för några veckor eller månader sen och hon glömde bort det.

Dessutom så om man har en mindre olycka när man kört nykter så kanske man inte förutser att man kommer bli inplockad på polisstationen och kroppsvisiterad. Man tänker att polisen kommer förbi och upprättar en rapport och hjälper till lite allmänt men inte att man ska bli misstänkt för brott. Att kasta bort kokain för flera tusen är kanske inte något man vill göra i onödan.

Beroende på hur allvarlig olyckan var så kanske man inte heller tänker helt klart i stunden.
Citera
2026-01-24, 08:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Teori

Hon blåste negativt. Blodprov va negativt.
Dvs hon va varken full eller använder droger.

Däremot innehåller påsen knark.

Åklagaren måste nu fundera på hur detta hänger ihop och om bevis är planterade innan han väcker åtal.
Kommer gemene man undan genom att säga att ev droger i ens ägo är planterade?
Citera
2026-01-24, 09:09
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Kommer gemene man undan genom att säga att ev droger i ens ägo är planterade?

Nej, har du dem i din besittning är de dina. Enda fallet är om någon annan tar skulden. Men då får ju inte påsen ha DNA på sig, har den det spelar det ingen roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in