2026-01-23, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Vilka fredliga grannländer? Mig veterligen är det bara ett grannland och det var inte särskilt fredligt. Tvärtom smög Ukraina närmare NATO hela tiden och ville bli raketavfyrningsplats för NATOs kärnvapen. Mycket osoft om du frågar mig och skäl så gott som något för Ryssland att värna sin säkerhet.

Men detta är naturligtvis inte det ukrainska folkets fel så där finns sympati. Däremot finns inga sympatier med bovarna i den korrupta ukrainska regimen.

Nej, Ukraina "smög" inte. Varför tror du Ukraina vill bli medlem i försvarsalliansen NATO? Om landet varit medlem hade den psykotiske dvärgen i kreml knappast invadera, ockupera, annektera och föra anfallskrig mot det. Varför tror du att Sverige och Finland blivit medlemmar i försvarsalliansen NATO? Vad tror du var anledningen till att Tjeckien, Ungern, Polen, Bulgarien, Estland, Lettland, Litauen, Rumänien, Slovakien och Slovenien gick med i försvarsalliansen NATO? Kan det ha något att göra med att dom INTE vill bli invaderade, och ockuperade, av ryssland (igen)?

Vad gäller "raketavfyrningsplats för NATOs kärnvapen" så är det ju de facto den psykotiske dvärgen i kreml, och ingen annan, "placerat" ut kärnvapen i grannlandet vitryssland, eller hur? Borde inte Polen genast föra "preventivt" krig mot vitryssland och putains lydige knähund lukashenko i enl. med er "logik"?
https://www.bbc.com/news/world-europe-65932700

I sammanhanget kvarstår dock frågan om VARFÖR den psykotiske dvärgen i kreml blir "provocerad", känner sig "hotad", och "tvungen" att föra imperialistiska anfallskrig mot suveräna stater som går med i, eller ens antyder antyder en önskan att gå med i, FÖRSVARS allianser? LÅG det i farans riktning att Ukraina (som medlem i försvarsalliansen Nato eller ej) hade invaderat ryssland och tagit över hela landet inom kort med sin överlägsna militär för det fall putain INTE hade genomfört sin tre-dagars "defensiva fredsbevarande försvars invasion"?
Citera
2026-01-23, 19:24
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Jag begär egentligen inte att du ska läsa inläggen eftersom det ändå resulterar i samma autosvar om dvärgar och (ryss)troll, men det nämns explicit i inlägg 236.

Det upphör att vara en intern angelägenhet när de som styr bakom kulisserna tränar ukrainska nazister m.fl. i syfte att döda ryssar och McCain, Gersman och Nuland konspirerar för att ta över flottbasen i Sevastopol. Det lilla ljus som börjar tändas inom folk med anledning av Grönland har varit en brasa under lång tid för USAs utpekade fiender.

Sedan verkar du "glömma" att Rysslands motiv inte var annektering och fullskaligt "imperialistiskt anfallskrig" utan att få till stånd ett avtal om ukrainsk neutralitet.

Du har alltså helt släppt påståendet om att väst saboterade fredsförhandlingarna eftersom de verkligen ville få till stånd ett proxykrig mot Ryssland. Det kallar jag framgång!!

Haha, en spambot med total frånvaro av självinsikt.
McCain ta över flottbasen i Sevastopol??, man får en insikt i hur galna ni ryzzhoror verkligen är när ni får för er att " tänka fritt".

Vore det inte lättare att acceptera verkligheten?, att din lilla putin gjort bort sig totalt när hen invaderade Ukraina.
Citera
2026-01-23, 19:39
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Nej, någon "kupp" har inte ägt rum i Ukraina, men om vi, för diskussionens skull, låtsas att så hade skett så vore väl det likförbannat en intern angelägenhet för landet och inget som på något sätt berättigar den psykotiske dvärgen i kremls invasion, ockupation, annektering och imperialistiska anfallskrig, eller hur?
Det är då man hävdar att det handlar om statsterrorism som hotar ens egna gränser och plötsligt har man tydligen all rätt i världen att ockupera ett annat land.
Citera
2026-01-23, 19:57
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Det är då man hävdar att det handlar om statsterrorism som hotar ens egna gränser och plötsligt har man tydligen all rätt i världen att ockupera ett annat land.
Tänker du på Putin nu och hans anfall på Krim och Donbass?
Citera
2026-01-23, 19:59
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Hej kompis!

Jag får nog ta och be om ett förtydligande. Det allra bästa vore om du anger dina premisser och vilka slutsatser du drar av premisserna!

Risken för avstängning får man alltid ta med i kalkylen.
Varför inte svara på frågorna? Medans du har chansen?
Citera
2026-01-23, 20:06
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
McCain ta över flottbasen i Sevastopol??, man får en insikt i hur galna ni ryzzhoror verkligen är när ni får för er att " tänka fritt".

Vore det inte lättare att acceptera verkligheten?, att din lilla putin gjort bort sig totalt när hen invaderade Ukraina.
Ja som jag tidigare sagt så verkar det som man kallat in nåt reservlag med ännu sämre mentala förmågor.
Vet man inte ens om historiken om Sevastopol bör man nog ligga jävligt lågt.
Den flottbasen hade Ryssland sen länge hyrt och hade kontrakt till 2040 om jag minns rätt.
Ändå dög inte det för Putin. Han gick in med sina gröna gubbar och stal hela Krim 2014.

Det här fattar inte alla rysshoror, många var troligtvis inte ens födda då....
Citera
2026-01-23, 20:08
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Tänker du på Putin nu och hans anfall på Krim och Donbass?
Jag tror vi inte behöver nämna några namn i det här fallet utan istället tala om det som en generell regel som mäktiga länder tenderar att följa. Senaste exemplet bör vara USA:s angrepp mot Venezuela.

Citat:
Den flottbasen hade Ryssland sen länge hyrt och hade kontrakt till 2040 om jag minns rätt.
Ändå dög inte det för Putin. Han gick in med sina gröna gubbar och stal hela Krim 2014.
Å andra sidan begick Ukraina ganska stora övergrepp mot den tidigare förhandlade självständigheten för Krim.
Senast redigerad av hakro807 2026-01-23 kl. 20:12.
Citera
2026-01-23, 20:15
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Jag tror vi inte behöver nämna några namn i det här fallet utan istället tala om det som en generell regel som mäktiga länder tenderar att följa. Senaste exemplet bör vara USA:s angrepp mot Venezuela.
Och hur påverkar det ditt förtroende för Zelenskyj? Det är topic!
Du verkar ha svårt att hålla dig till topic?
Själv har mitt förtroende för Zelenskyj hållt mig på samma nivå som kanske ditt förtroende på PKK, Hamas, KMPLR och liknade har ditt förtroende?
Citera
2026-01-23, 20:17
Medlem
bema56s avatar
Citat:

Å andra sidan begick Ukraina ganska stora övergrepp mot den tidigare förhandlade självständigheten för Krim.
Du får gärna länka till ditt påstående om dessa övergrepp!
Helst inte från Bitchute eller andra liknade foliehattssidor...
Citera
2026-01-23, 23:10
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Och hur påverkar det ditt förtroende för Zelenskyj? Det är topic!
Du verkar ha svårt att hålla dig till topic?
Själv har mitt förtroende för Zelenskyj hållt mig på samma nivå som kanske ditt förtroende på PKK, Hamas, KMPLR och liknade har ditt förtroende?

Hur påverkar det ditt förtroende att Voldemort Z's bästa kompis, i en intervju 2020, skröt om att Ukraina, tillsammans med väst, skulle knäcka Ryssland? Inser du att ukrainska oligarker, efter löften från väst, valde det här kriget? Påverkar det ditt förtroende för Voldemort Z?
Citera
2026-01-24, 06:35
Medlem
Citat:
Hur påverkar det ditt förtroende att Voldemort Z's bästa kompis, i en intervju 2020, skröt om att Ukraina, tillsammans med väst, skulle knäcka Ryssland? Inser du att ukrainska oligarker, efter löften från väst, valde det här kriget? Påverkar det ditt förtroende för Voldemort Z?

Den enda som valde det här kriget var din idol, herre och mästare Putain.
Citera
2026-01-24, 06:54
Medlem
Citat:
Ja som jag tidigare sagt så verkar det som man kallat in nåt reservlag med ännu sämre mentala förmågor.

Det här fattar inte alla rysshoror, många var troligtvis inte ens födda då....

Som Navalny sade: Ryssland utan Krim är som en smörgås utan pålägg. Krim befolkas huvudsakligen av ryssar och eftersom det inte var särskilt industraliserat, till skillnad från Donbass, har man alltid ansett sig tillhöra Ryssland.

En period på 1990-talet där rovkapitalism och industriförstörelse gick längre i Ryssland och Sovjet levde kvar mer i Ukraina ville innevånarna i Donbass alls inte tillhöra Ryssland.

Det är ganska okänt i Sverige att rovkapitalism och utförsäljning av statliga tillgångar gick periodvis snabbare i Ryssland än andra länder som tex Lettland och Ukraina.

Har man något i huvudet så tänker man att den som går till personangrepp och är ohövlig i ett meningsutbyte man åhör har mindre/sämre argument att komma med. Håller du med om detta konstaterande "bema56"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in