2026-01-28, 17:36
Medlem
Ursprungligen postat av minfagel
Han är delansvarig för att denna konflikt eskalerat så som den har, förtjänar bara skit.

Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Vilka "frågor" avses, ditt jävla särskolebarn??? Inlägget du kommenterade var svar till "minfagel" som hävdar att President Zelensky "är delansvarig för att denna konflikt eskalerat så som den har, förtjänar bara skit" vilket givetvis är lögn. Er herre och härskare, den psykotiske dvärgen i kreml, bär allt ansvar för allt lidande, död och förstörelse som hens fäbless för att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer förorsakar.

Vad gäller dina "frågor" så undrar jag fortfarande om den psykotiske dvärgen i kremlär agent för "USA och Europa" (och "Ukrainska oligarker", inte att förglömma) då hen tydligen inlett, och för, sitt imperialistiska anfallskrig mot Ukraina på deras initiativ för att på oklart sätt gynna USA/EU/Nato/Ukraina? Eller är hen "bara" en narcissistisk psykopat som drömmer om att återupprätta det ondskans imperium hen är en produkt av?

Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Ja, vår härskare är sannolikt en agent för USA/Europa/Voldemort Z.

Så... Hur påverkar det dina sympatier för Voldemort Z att han nyttjar sin agent, dvärgen och psykopaten Putin, för att föra ett proxykrig mot Ryssland för USAs och Europas räkning?

Positivt eller negativt?

Nu har du visst "missförstått" verkligheten igen. President Zelensky leder försvaret av sitt land och sitt folk gentemot den vidrige angriparen. Detta i stark kontrast till din herre och härskare, den psykotiske dvärgen i kreml, som ägnar sig åt att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer.
Citera
2026-01-28, 17:39
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
"Backa bandet ca 30 år"??? Vad var det som hände cirka 1996?
I samband med Sovjetunionens fall fick Krimhalvön långtgående autonomi. Kiev har sedan över tid allt mer inkräktat på denna autonomi.

Och för att vara övertydlig - detta ursäktar inte på något sätt Rysslands senare annektering.
Citera
2026-01-28, 18:26
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minfagel
Han är delansvarig för att denna konflikt eskalerat så som den har, förtjänar bara skit.

Nu har du visst "missförstått" verkligheten igen. President Zelensky leder försvaret av sitt land och sitt folk gentemot den vidrige angriparen. Detta i stark kontrast till din herre och härskare, den psykotiske dvärgen i kreml, som ägnar sig åt att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer.

Nej inte alls, jag är fullt införstådd med att min härskare, den psykotiske dvärgen i Kreml, anföll Ukraina och att VZ leder försvaret av sitt land. Bra påpekande förresten!

Med det ur världen, den här tråden handlar om hur förtroendet för VZ har utvecklats. Inte om Putin min härskare. Så det jag undrar är

1) hur påverkar det ditt förtroende för VZ att hans bästa kompis, i en intervju 2020, skröt om att Ukraina, tillsammans med väst, skulle krossa Ryssland,
2) hur påverkar det ditt förtroende för VZ att han valde att föra ett proxykrig mot Ryssland för USAs och Europas räkning?

För egen del har det gjort mig mer skeptisk till honom.
Citera
2026-01-28, 18:45
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Nej inte alls, jag är fullt införstådd med att

Finns ingen här som tror att du nånsin haft förtroende för Zelensky ,han ärvjubibgen stronk diktator ,så vad gafflar du om?
Citera
2026-01-28, 19:31
Medlem
Ja det är ju bara att höra vad Zelensky säger, se vad han gör och se på hans avsiktsförklaringar och partiprogram för partiet Folkets tjänare. Det mesta är verkligen helt klockrent.

Folkets tjänare - smaka på den. Undra på att Putler stör sig, enligt honom finns ju det ryska folket (samt det ukrainska) till för att bära upp honom själv i egenskap av maffiaboss och Högste Parasit.

Sen är det uppenbart att rysk propaganda, inklusive maga-sekten, försöker att sprida massa dynga om Zelensky. Detta eftersom Trumpen är en dement pajas i jämförelse och Putler är en feg bunkerdvärg som är rädd för sin egen skugga.

Som det där som TS tog upp att nån skulle vara irriterad för att han flyger runt och gör vad han kan för att ukrainska folket ska kunna försvara sig mot det ryska anfallet och folkmordet - jag har aldrig någonsin träffat på en enda genuin människa som anser det. Eller att det skulle vara ohyfsat att inte bära kostym - de som uttrycker sånt är samma människor som tycker att Afd, Proletären, Orban och Farage är "Europas hopp" inte förstår att Krim är Ukraina, inte inser att Putin kom till makten genom att spränga hyreshus i Ryazan med "Ryazan-socker" och skylla på tjetjenska terrorister samt att Ryssland inte på fyra år lyckats uppnå ett enda av sina målsättningar med kriget men däremot fått två tredjedelar av sin svartahavsflotta sänkt och 58 % allt sitt strategiska bombflyg utraderat i strid med ukrainska hemglassbilar:

- därför att det är svårt att få någon att förstå någonting om hens uppehälle är beroende av att hen inte förstår -

Att Zelensky flyger runt gör han också rätt i. Ryssarna har försökt mörda honom i åratal. De lyckas inte med det heller. Iof finns det lättare uppgifter (som ryssen också misslyckas med) än att mörda en hjälte och president som åker brittiskt stridsflyg i ett oförutsägbart mönster. Om Putin vill träffa honom så kan de ses i Haag.
Citera
2026-01-29, 13:10
Medlem
Citat:
Nej inte alls, jag är fullt införstådd med att min härskare, den psykotiske dvärgen i Kreml, anföll Ukraina och att VZ leder försvaret av sitt land. Bra påpekande förresten!

Med det ur världen, den här tråden handlar om hur förtroendet för VZ har utvecklats. Inte om Putin min härskare. Så det jag undrar är

1) hur påverkar det ditt förtroende för VZ att hans bästa kompis, i en intervju 2020, skröt om att Ukraina, tillsammans med väst, skulle krossa Ryssland,
2) hur påverkar det ditt förtroende för VZ att han valde att föra ett proxykrig mot Ryssland för USAs och Europas räkning?

1. Vilken "intervju 2020" avses, och vad sades då exakt?

2. Ånyo; President Zelensky har inte valt att föra krig överhuvudtaget. Han leder dock försvaret av sitt land och sitt folk gentemot den vidrige angriparen kloaken ryssland (i.e. den psykotiske dvärgen i kreml).

Vad gäller att svara på frågor så förstår jag att du inte är kapabel till detsamma då fakta/sanningen/verkligheten är och förblir inkompatibelt med din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig, men om du känner dig manad kan du väl börja "beta av" nedanstående...

(FB) Den stora samlingstråden om Maidan 2014
(FB) Den stora samlingstråden om Maidan 2014
(FB) Trump: Ukrainas fel att det blev krig
(FB) Bör Europa skicka soldater till Ukraina om det är det enda sättet att rädda landet?
(FB) Hur skall EU och Europa hantera olika meningar om Ukraina?
(FB) Hur kan folk se Zelenskyj som "the bad guy" istället för Putin? (2025-08-19)
(FB) Hur skall EU och Europa hantera olika meningar om Ukraina?
(FB) Lavrov föreslår ömsesidigt icke-aggressions avtal med EU / NATO. Bör vi skriva på?
(FB) Har era sympatier för Zelensky ökat?
(FB) Har era sympatier för Zelensky ökat?
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera
2026-01-31, 15:17
Medlem
Citat:

Har du länk till intervjun, Tack!
Citera
2026-02-01, 03:02
Medlem
Tervulls avatar
Har alltid hatat honom. Det är uppenbart att han är en marionettdocka som tjänar extrema pengar på kriget i Ukraina. Han och hans land har blivit överrösta av pengar från hela EU och han vill inte ha någon fred inte. Han offrar gladeligen ukrainska mäns liv och lem för att kunna bada i lyx. Samtidigt framställer han sig som en hjälte i militärkläder som står på folkets sida men han befinner sig givetvis inte ens i landet och skiter totalt i alla döda och skadade. Hoppas någon knäpper den jäveln, det kommer firas stort den dagen.
Senast redigerad av Tervull 2026-02-01 kl. 03:09.
Citera
2026-02-01, 14:44
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Jag skulle nog påstå att han har behandlats illa av USA, men att han förtjänar det. Jag misstänker att den tidigare administrationen lovade guld och gröna skogar som kompensation för att han skickar sina landsmän i döden för deras räkning, men det verkar vara tufft vid fronten. Jag undrar om han tycker ev. medlemskap i natoklubben är värt priset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in