Citat:
Ursprungligen postat av
calvincandie
Haha, vem försöker du lura din sosse? M är betydligt mer restriktiv än S i invandringsfrågorna. Men problemet framförallt är att det INTE går att lita på sossarna. Krävs öppna gränser för att få makten så kommer dom ta den utan att blinka. S är livsfarliga så länge dom inte har egen majoritet. En röst på S är en röst för öppna gränsen. Det är dagens sanning fram till att MP är ute ur riksdagen.
Jag är inte sosse och inte heller SD, smått otroligt att förmågan till abstrakt tänkande är så svag här inne. Att man argumenterar för logiken i någonting betyder inte att man tycker att förloppet är eftersträvansvärt, dumsnut.
S har i sitt senaste partiprogram och i uttalanden sagt att en stram migrationspolitik ska ligga fast under överskådlig tid. Det formulerades som en kompromiss i programmet, där partiet strävar efter en ”långsiktigt hållbar migrationspolitik som behöver vara stram”.
Att de skulle överge den insikten tror jag helt ärligt är noll procents chans. Det enda som skulle få dem att avträda den inställningen är om det krävs i en eftergift till L, V, C eller MP, som alltid kommer vara för närmast öppna dörrar av ideologiska skäl.
Men det är nog fullt möjligt att S fortsätter att röra sig mot den danska versionen, inte minst för att deras kärnväljare vill ha det. Både S och SD har dessutom en stor andel invandrare som röstar på dem, det är integrerade väljargrupper som nästan uteslutande motsätter sig mer invandring.
Jag skulle säga att det inte är totalt osannolikt längre. Det är fortfarande inte troligt, men det är inte totalt osannolikt.