2026-01-23, 16:31
Medlem
Damien-s avatar
Axel slaktar Jockiboi i en ny video, nu blir den blonderade mytomanen djupt kränkt. Samtidigt sitter hans tröga följare och gnäller över Chrippas skattebrott, men att Jockiboi och hans smällfeta hund Badbollen förstört livet för en hel familj, inklusive en son som inte vågat gå till skolan på två år, det är tydligen helt ok.

In och ge en like och skriv skit om Jockiboi, Badbollen och byfånen i Trosa i kommentarsfältet.

https://www.youtube.com/watch?v=1T5Fyu4_lnE
Citera
2026-01-23, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det hade jag inte gjort vid tillfället jag kickade ut mitt inlägg.

I frågan om hur bollen rullar.

Vad ska jag säga om det?

I alla kommentarsfält som Jocke inte kontrollerar ser inte bra ut.
Därmed mitt inlägg och med frågan om bollen har börjat rulla.

När han blir utbuad av vem som helst egentligen, så plussas det på, även om det kom från ett motståndarlag.
Vilka i sin tur är människor med en åsikt, vilket de riktade direkt mot Joakim, och inte laget.
De använde sin plattform att bua ut honom/jocke.

Inte laget.

Så tolkade jag det.

Men vilka kommentarsfält kontrollerar Jocke? sin egna kanal vet jag.
Citera
2026-01-23, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Så du menar att Jocke memorerade hur alla människor som buade åt honom såg ut.
Och sen kom alla dessa människor och ville ta bild med Jocke?

Jocke kan ju inte må bra, han tål verkligen inte att folk ogillar honom.

Jag tror att Jocke ljuger som vanligt. Finns inga bevis på att samma personer som buade åt Jocke sen vill ta bild med honom. Mest troligen var det några tonåringar som inte buade som ville ta bild med Jocke sen.

Det var säkert inte alla men man kan ju se på reportaget med Jocke i halvlek där han står med HV publiken, alltså det är hockey där skriks det mycket.
Citera
2026-01-23, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Gällande Influencio och Joakims eventuella inblandning i det hela (via D*nj*l?). Det nämns att 150 miljoner ska ha försvunnit, personligen har jag ingen aning om någon eller vem som eventuellt har förskingrat dessa, eller om någon förskingring har skett överhuvudtaget.

Några länkar för den som har intresse/tid att undersöka saken vidare gällande Influencio och eventuella kopplingar till Joakim:

Wayback Machine - Hemsidan Influencio.io finns inte längre men en del innehåll går troligtvis att hitta här:
Influencio Team:
Yahoo Finance och Influencio Sök på Google "Yahoo Finance + Influencio" (om inte länken fungerar):
Instagram: D*nj*l som "Chief Marketing Officer Stockholm/Singapore på Influencio:
Instagram: Influencio Official - Under "fliken" "highlights-Influencers" hittar man alla de som anges som "investor/ambassador".:
Några sidor om Influencio:
Influencers som var med inför lanseringen, bl.a. Joakim, Jonna, Lundellhuset, Anjo osv.
Goda nyheter, verkligheten har nåtts av info om detta debacel på ett eller annat sätt.

Axel kommer att rota i Influencio i nästa subathon.

Fuck around and find out.
Senast redigerad av Pallal 2026-01-23 kl. 17:16.
Citera
2026-01-23, 17:20
Medlem
En källa skrev till mig att Jocke skrev till spoilerkontot att sprida ryktet att Jocke och Jonna kommer få ett till barn 2026.

*för att dementera* var hette det väl?
Citera
2026-01-23, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentieisback
När man skrattar åt Jockibois genomskinliga lögner så skrattar man samtidigt åt alla hans följare. Att det ens finns 10 stycken som tror på hans eviga ljuganden är skrämmande i sig, men överkomligt. Att det dessutom finns x hundratals till är inte hälsosamt
I see, det blir en skymf.

Som tröst kan du tänka att du ligger på övre percentilen av normalfördelningskurvan för iq, lika många ligger lika långt från genomsnittet men åt helt fel håll - där finns samtliga fanböis och mammisar som i panik försöker överleva vardagen som juridiskt myndiga personer. Man kan inte låta bli att känna viss sympati trots att jag starkt börjar misstänka att iq korrelerar med empatiska förmåga och det har man ju långt mindre tålamod med än haltande intellekt.
Citera
2026-01-23, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Alla inlägg jag har skrivit med detaljer om Influencio och webbhallen har tagits ner. Han kontrollerar till viss del narrativet med dirigerade massanmälningar på alla plattformar, även Flashback.

Enligt källor anmäler han kommentarer som inte passar hans narrativ i alla kommentarsfält han dammsuger.
Citera
2026-01-23, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Alla inlägg jag har skrivit med detaljer om Influencio och webbhallen har tagits ner. Han kontrollerar till viss del narrativet med dirigerade massanmälningar på alla plattformar, även Flashback.

Enligt källor anmäler han kommentarer som inte passar hans narrativ i alla kommentarsfält han dammsuger.

Vilka är dina källor undrar jag? dom kanske inte mår så bra för hur vet dom att Jocke anmäler konton eller inlägg på Flashback?
Citera
2026-01-23, 17:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal

Skriv on topic i denna tråd och jag tvivlar på att inlägget försvinner
(FB) Influencio - ”Influencers Krypto-valuta”
Citera
2026-01-23, 17:58
Medlem
Citat:
Colorgreenandpink menade att Jocke utövar kontroll över de informationskällor han kan.

Du är fullt medveten om att såväl Joakim som närbelägna möjliggörare söker kontrollera och reglera vad som sägs/inte sägs på Flashback, genom hot och skrämseltaktik. Det har du medgett själv, och du har själv bevittnat uthängningar- samt eftersökningar av dom mer flitiga skribenterna i Jocke/Chrippa tråden, och du har såvitt jag sett aldrig protesterat mot detta eller förnekat att Jocke utövar den kontrollen här.

(FB) Skvaller om Joakim "Jockiboi" Lundell (f.d. Berg)
(FB) Christofer "Chrippa" Lundström (f.d Berg, dömd för ekobrott, dec -25)
osv osv

Det här gör Jocke mot folk oavsett dom varit till besvär för honom, eller inte. Mönstret syns redan tydligt i journalerna vid 12 års ålder.

Att sitta och spela ovetande, det sätter sig till slut. Får problem med att skilja mellan den BS man kört så länge, att man glömmer av den ursprungliga egentliga sanningen, och börjar tro sitt BS faktiskt är sanningen. Dvs du blir formad, för andras syften, utan att du märker det själv.
Senast redigerad av Valentin90 2026-01-23 kl. 18:07.
Citera
2026-01-23, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Colorgreenandpink menade att Jocke utövar kontroll över de informationskällor han kan.

Du är fullt medveten om att såväl Joakim som närbelägna möjliggörare söker kontrollera och reglera vad som sägs/inte sägs på Flashback, genom hot och skrämseltaktik. Det har du medgett själv, och du har själv bevittnat uthängningar- samt eftersökningar av dom mer flitiga skribenterna i Jocke/Chrippa tråden, och du har såvitt jag sett aldrig protesterat mot detta eller förnekat att Jocke utövar den kontrollen här.

osv osv

Det här gör Jocke mot folk oavsett dom varit till besvär för honom, eller inte. Mönstret syns redan tydligt i journalerna vid 12 års ålder.

Att sitta och spela ovetande, det sätter sig till slut. Får problem med att skilja mellan den BS man kört så länge, att man glömmer av den ursprungliga egentliga sanningen, och börjar tro sitt BS faktiskt är sanningen. Dvs du blir formad, för andras syften, utan att du märker det själv.

Vem skrämmer han? jag behöver inte bli formad av någon är du det?
Jag tycker många här inne har helt fel bild av Jocke som människa men det är min åsikt.
Citera
2026-01-23, 18:38
Medlem
Citat:
Vilka är dina källor undrar jag? dom kanske inte mår så bra för hur vet dom att Jocke anmäler konton eller inlägg på Flashback?
Mina källor har källskydd.

Jag har inte sagt att def är Jocke, han uppmanar i gruppchatt och till mullvadar i hans dm att anmäla alla avslöjande kommentarer och inlägg om honom.

Det är på anmodan av honom kommentarsfält och forum dammsugs på Influencio och Webblagret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in