2026-01-17, 20:39
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimson Sky
Buhu... Sluta lipa. Du har ju noll koll. Nu är det 2026 och SD:are behöver inte dra på sig offerkoftan hela tiden.

På vilket sätt har jag noll koll?

Jag är inte SD:are, förresten.
Citera
2026-01-18, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mune Sangs
Oavsett hur det har gått till, så är hon rimmad, kokt och stekt både
i politiken och hos polisen.

Det får man ju hoppas!

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Väldigt frispråkig åklagare, får man ändå säga.

😂😂🙌🏽 skit ska skit ha!

Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Tack. Kände inte till det där med dygnslistor. Måste ju vara extra pikant som skitmediehus när man kan knipa en politiker, särskilt SD. Eller tja, egentligen bara SD.

Nja, politiker har granskats i alla år. Alla politiker. SD har ju varit med i 4 minuter och ska inte ha någon annan behandling men vilken politiker som helst som ertappats med droger på fickan och rattfull hade hängts ut på detta sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av SpiderVein
Det finns gott om platser på undersköterskeutbildningar runt om i landet, kanske hinner hon in innan pricken i registret kommer.

En klok SDare i Sthlm föreslog nyligen att man skulle komma tillrätta med långtidsarbetslösa genom att få dom att skotta snö. Det kanske vår vän Katja också kan göra?!
Citera
2026-01-23, 11:13
Medlem
Nu har i alla fall provsvaren kommit, men man håller på resultatet.
Åklagaren uttalar sig dock i media med:
"Jag har nu fått det analysmaterial som är nödvändigt och kommer därför inom kort att ta ställning till hur jag ska gå vidare med utredningen. Jag kommer i det här skedet inte att berätta resultaten av analyserna och inte heller vilka utredningsåtgärder som blir aktuella."
Och hänvisar sedan till att det kommer ett samlat pressmeddelande när man har bestämt sig för hur man går vidare.

Frågan är då varför man håller inne med resultatet av analyserna av proverna?
Om det inte hade funnits någonting att anmärka på, då tänker jag att det hade varit "case closed", eller?
Citera
2026-01-23, 12:32
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wippet
Nu har i alla fall provsvaren kommit, men man håller på resultatet.
Åklagaren uttalar sig dock i media med:
"Jag har nu fått det analysmaterial som är nödvändigt och kommer därför inom kort att ta ställning till hur jag ska gå vidare med utredningen. Jag kommer i det här skedet inte att berätta resultaten av analyserna och inte heller vilka utredningsåtgärder som blir aktuella."
Och hänvisar sedan till att det kommer ett samlat pressmeddelande när man har bestämt sig för hur man går vidare.

Frågan är då varför man håller inne med resultatet av analyserna av proverna?
Om det inte hade funnits någonting att anmärka på, då tänker jag att det hade varit "case closed", eller?

Tänker samma, känns som att enda anledningen att hålla på sånt här i just det här fallet vore om man försöker dämpa eller förbereda sig för att hantera nån slags Politisk Kris som man tror kommer uppstå av att informationen offentliggörs, vilket borde tala för att tanten var hög som ett hus när hon var ute och rejsade
Citera
2026-01-23, 16:26
Medlem
moralhoras avatar
Kanske körde Kajsa med bakpulver till en kompis ändå?
Citera
2026-01-23, 16:30
Medlem
Rimners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Tänker samma, känns som att enda anledningen att hålla på sånt här i just det här fallet vore om man försöker dämpa eller förbereda sig för att hantera nån slags Politisk Kris som man tror kommer uppstå av att informationen offentliggörs, vilket borde tala för att tanten var hög som ett hus när hon var ute och rejsade

Mja, tidigare uttalanden i ärendet tyder ju nästan på det motsatta. Dvs försök att göra det till en stor grej innan dom egentligen visste något.

Sätter 3kr på att: det antingen inte var något ELLER att risken att det skulle drunkna i medieflödet med tanke på Trumps tokigheter var för stor och därför drar ut på det för att maximera den mediala uppmärksamheten.

Det är ju ändå valår.
Citera
2026-01-23, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimner
Mja, tidigare uttalanden i ärendet tyder ju nästan på det motsatta. Dvs försök att göra det till en stor grej innan dom egentligen visste något.

Sätter 3kr på att: det antingen inte var något ELLER att risken att det skulle drunkna i medieflödet med tanke på Trumps tokigheter var för stor och därför drar ut på det för att maximera den mediala uppmärksamheten.

Det är ju ändå valår.

Frågan är ändå varför åklagaren gör detta i så fall?
Vad har åklagarsidan att vinna på det?

Det känns som att den försvarande sidan kanske skulle kunna ha haft en annan agenda, men inte åklagarsidan.

Jag tänker att det är för att man vill vara säker på att åtal väcks mot rätt typ av gärning.
Men jag kan naturligtvis ha helt fel, blir intressant att få facit snart.
Citera
2026-01-23, 19:23
Medlem
5549s avatar
Kanske därför att man kommer att väcka åtal men det är fredag.

Men visst, hon får säkert gräddfil pga sin yrkesroll och goda kontakter. Hon har nu helgen på sig att få sina papper i ordning.
Citera
2026-01-23, 20:45
Medlem
Familj?
Relationer?
Barn?
Citera
2026-01-26, 16:51
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Kanske därför att man kommer att väcka åtal men det är fredag.

Men visst, hon får säkert gräddfil pga sin yrkesroll och goda kontakter. Hon har nu helgen på sig att få sina papper i ordning.
Och längre tid än så:
Citat:
Överåklagare Anders Jakobsson räknar med att kunna ge nytt besked i utredningen om SD-ledamoten Katja Nyberg först i slutet av nästa vecka.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1440223

Låg prioritet tydligen.
Citera
2026-01-26, 19:15
Medlem
https://www.youtube.com/shorts/XhEmnEUET7U

Hon ger sin syn på saken.
Citera
2026-01-26, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
https://www.youtube.com/shorts/XhEmnEUET7U

Hon ger sin syn på saken.

Mja, hon ger sin syn på hur hennes person diskuteras på nätet och övriga ställen. Om själva rättsprocessen har hon inget att säga om och det må så vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in