Citat:
Ursprungligen postat av
RoyBatty
Det här är varför den här tråden är så tröttsam. Att man flyttar killswitchen till en snubbe som sitter i en bil 10 meter bakom är knappast en stor win, snarare ett move för att göra fanboys glada.
Jag säger inte att det inte kommer gå i år (även om jag personligen tror att det är svårare utan lidar), men det är i princip omöjligt att diskutera saker för vad de är härinne.
Det som är tröttsamt är björnar som konstant flyttar sina målposter i någon slags desperat klängande vid att Teslas mjukvara inte är självkörande. Björnar som nu på allvar klagar på följebilar med en killswitch är ärligt talat ännu mer patetiskt än jag hade kunnat ana.
När är det nog? Kommer man hävda att FSD inte är "självkörande" p.g.a att kunden själv matar in destinationen, då bilen var "sentient nog" att själv kunde lista ut vart den skulle åka?
Till slut har man ingen ammunition kvar än att "eLoN LåVaDe" att det skulle ske tidigare än vad som blev.
Det är så det blir när man har en fix idé som med alla medel ska försöka appliceras på en verklighet som är mer och mer inkompatibel, men man fortsätter propsa på den likt den klassiska meme-bilden på en efterbliven person som ska trycka in den fyrkantiga klossen i det runda hålet.