Citat:
Ursprungligen postat av
Tekniskanalytiker
Vad får frun ut utav detta ?Drar hon i bromsen idag så kanske det fortfarande går att rädda något .Jag vet inte hur sambolagen funkar men det kanske går klämma ut något från bilarna ?huset är väl tveksamt då det är högt belånat och säkert eftersatt.fortsätter det så här kanske hon får dela ett skuldberg ist
Här något från en amatörjurist.
AA har vad jag vet aldrig nämnt något samboavtal. Så här antar jag att det inte finns något sådant.
I så fall är regeln att varje part äger sin egen egendom och behåller den vid en bodelning, vid arv eller på annat sätt. Undantaget är bostad som skaffats för gemensamt ändamål.
Detta för med sig att Sambos förtida pensionsuttag blir AAs egendom om det investeras i hans aktier. Om AA köper ett hobbyhus (fritidshus räknas inte som bostad för gemensamt ändamål) genom att belåna huset i Falkenberg till översta taknocken så blir hobbyhuset hans egendom. Stora huset i Falkenberg blir gemensam egendom, men skulderna på huset är också gemensamma.
AA har ju också kanaler där han tar upp frågor om livet som miljonär. Hoppas att han och Sambo ser till att dom har ett samboavtal för hennes skull. Och ett superbra tips: Gift er
Allt detta skrivet av en amatörjurist som sagt.