Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
Är de verkligen mediokra då? Förutom i derbyn är väl ändå båda habila? Skall erkännas att jag har dålig koll och är färgad av enskilda matcher då jag tyckt Tenho varit bra. Men utifrån det du skriver borde ni öppna plånboken och värva in en tydlig #1 i försvaret.
Inte för ett lag med toppambitioner. Det är lite för dåligt över hela brickan. Une när han var som bäst var en toppback i Allsvenskan, men han har inte riktigt någon spets att falla tillbaka på när han blivit klart sämre de senaste åren. Det är lite för dåligt med bollen, tappat speed och spänst och har ju aldrig oavsett vem han spelat med, varit den som leder backlinjen. Tenho har en framtoning och egenskaper som är bra och mycket av det vi behöver, men inte på allsvensk toppnivå och att han skulle nå dit vid 31 när han inte gjort det de senaste åren. I en sämre serie hade han nog kunnat vara en härförare.
Jag tycker det, ingen blir gladare än jag om Hien och Marques blir ett klockrent par, men det är naivt att tro att den senare kliver in på allsvensk toppnivå efter 18 månader utan matchspel. Och vi har inte tid att vänta, vi kommer aldrig få ett bättre läge att gå till Europa än vad vi har nu, vi behöver vinna cupen. Då behöver vi spelare i varje lagdel som kan leverera direkt.