2026-01-22, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Missade du den här artikeln?

"Efter att Aftonbladet hittat D*rm*t Cl*m*ng*r i Wales bad åklagaren återigen om rättslig hjälp från Storbritannien för att delge honom åtalet om sexköp.

Nu svarar britterna:

”Vi tackar för denna nya information.

Vi ska undersöka saken i dag. Som vi sagt tidigare är våra möjligheter begränsade, men den här informationen är tillräcklig för att göra några brådskande åtgärder"

Jag skulle bli förvånad om Dermot dök upp på sin arbetsplats nu dom sista dagarna. Är 100% säker på att han följer utvecklingen via svensk media.
Citera
2026-01-22, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aljechin69
Jag skulle bli förvånad om Dermot dök upp på sin arbetsplats nu dom sista dagarna. Är 100% säker på att han följer utvecklingen via svensk media.

Han får väl hålla sig inomhus ett par dagar. Beställa hem Thai.
Citera
2026-01-22, 17:06
Medlem
Citat:
Det är helt klart att UK inte bryr sig om honom. De har ansiktsigenkänning över hela riket och bara av det borde de hittat honom så fort han rör sig utomhus. Därtill hittar de även bilar med liknande utrustning som läser av reg.nr.
Citera
2026-01-22, 17:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag skulle bli förvånad om D*rm*t dök upp på sin arbetsplats nu dom sista dagarna. Är 100% säker på att han följer utvecklingen via svensk media.

Varför är du 100 % säker på det?

Den engelska polisen vet kanske var han är och väntar på att slå till?
Citera
2026-01-22, 17:17
Avslutad
Citat:

Ja kanske det, och kungen kanske står utanför min dörr och tänker ge mig en miljon.
Citera
2026-01-22, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det är helt klart att UK inte bryr sig om honom. De har ansiktsigenkänning över hela riket och bara av det borde de hittat honom så fort han rör sig utomhus. Därtill hittar de även bilar med liknande utrustning som läser av reg.nr.
Känns mera som ett formellt svar för tredje gången nu. Kanske dom ändå känner lite press då preskriptionstiden går ut snart och dom känner en viss skyldighet. På jobbet är han ju ett lätt byte och dom kanske gör det för sina utländska kollegor tänkte jag.

Vi får se. Jag håller tummarna i alla fall.
Citera
2026-01-22, 17:23
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O2
Vadå utomlands?

Han befinner sig utomlands.

Citat:
Du brukar ju själv tjata om att han är Irländsk medborgare.

Vet du om han också är svensk medborgare?

Citat:
Så för D*rm*ts räkning är det Sverige som är utomlands.

Du vill alltså inte att han återvänder till Sverige?

Citat:
Och eftersom du påstår att han har begått brott i Sverige är det väl bara bra om han lämnar landet så att du blir av med honom?

Jag har inte påstått att han begått några brott, däremot har han enligt Expressen erkänt 30 sexköp för att lite senare fly Sverige innan rättegången.

Du får kontakta Expressen och prata med dom och reda ut problemet.

"Den tidigare L*t's D*nce-domaren D*rm*t Cl*m*nger erkände 30 sexköp – men flydde sedan landet innan rättegången.

Sedan dess har han jagats av svensk och brittisk polis, blivit internationellt efterlyst och sprintat ner för en gata i London för att slippa Expressens frågor"

Citera
2026-01-22, 17:27
Medlem
Citat:

För att det är svensk press som har jagat och skrivit om honom hela tiden. Självklart följer han det.
Citera
2026-01-22, 17:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det är helt klart att UK inte bryr sig om honom.

Varför är det helt klart?

Citat:
De har ansiktsigenkänning över hela riket och bara av det borde de hittat honom så fort han rör sig utomhus.

Expressens och Aftonbladets journalister har hittat honom utan ansiktsigenkänning.

Citat:
Därtill hittar de även bilar med liknande utrustning som läser av reg.nr.

Vet du om han kör bil i UK? Är det inte mer troligt att han åker tåg och buss? Risken för en kontroll i trafiken går inte att ignorera.
Citera
2026-01-22, 17:37
Medlem
Citat:
Varför är det helt klart?

Expressens och Aftonbladets journalister har hittat honom utan ansiktsigenkänning.

Vet du om han kör bil i UK? Är det inte mer troligt att han åker tåg och buss? Risken för en kontroll i trafiken går inte att ignorera.
De hade hittat honom i princip direkt han sätter sin fot där det finns en kamera och de finns precis överallt förutom kanske på landet. Dvs om de verkligen sökte efter honom. Allt går automatiskt och dygnet runt. Får en kamera napp så följer den automatiskt personen när den rör sig med andra kameror. Sedan är det bara att skicka dit polis och hämta upp honom.
Citera
2026-01-22, 18:02
Medlem
Citat:
De hade hittat honom i princip direkt han sätter sin fot där det finns en kamera och de finns precis överallt förutom kanske på landet. Dvs om de verkligen sökte efter honom. Allt går automatiskt och dygnet runt. Får en kamera napp så följer den automatiskt personen när den rör sig med andra kameror. Sedan är det bara att skicka dit polis och hämta upp honom.

Nja så avancerat är det inte.
Citera
2026-01-22, 18:21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lina2992
Jag såg den.
Så vem blev utsatt för brott?

Borde inte du ställa den frågan till kvinnorna som arbetade på thaimassagesalongerna? Hur tror du de upplevde sin "arbetssituation"? Jag kan inte svara för deras räkning och det kan nog ingen annan heller förutom de själva.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in