2026-01-08, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amelito
Får hoppas han kommer tillbaka, över 2 månader kvar, prognosen just nu är ju att Isak kan vara tillbaka i början på Mars men helt klart viktigare att Kulusevski är tillbaka

Inga roliga nyheter det här, i bästa fall 3 veckor innan han kan komma i träning igen

https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/premier-league/frank-kulusevski-langt-bort-fran-comeback
Citera
2026-01-21, 22:01
Medlem
ZlatanManias avatar
Å där ser det ut som att Bergvall även han missar play-offen. Detta blir bara mer å mer parodiskt.
Citera
2026-01-22, 13:45
Medlem
ZlatanManias avatar
Så vi får väl utgå ifrån att Isak missar play-offen, vem ska då lira bredvid Gyökeres? Elanga? Bardhgji? Benjamin Nygren? Jordan Lasson? Nanasi?

Om Viktor Johansson missar bör Widell Zetterström va självklar för inte fan är Robin Olsen ett alternativ? Då tar jag fan hellre Nordfeldt.

Nu när Bergvall även han tycks missa så dör debatten om han eller Yasin Ayari ska spela, möjligen kan Hugo Larsson utmana och Karlström lär va given.

Dessvärre blir man bara mer å mer skeptisk och uppgiven kring Kulusevski...
Citera
2026-01-22, 19:02
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Å där ser det ut som att Bergvall även han missar play-offen. Detta blir bara mer å mer parodiskt.

Upp till tre månader borta, står det hos bbc i dag.

Så det är väl bara att glömma honom till dessa matcher.
Citera
2026-01-22, 19:20
Avstängd
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Upp till tre månader borta, står det hos bbc i dag.

Så det är väl bara att glömma honom till dessa matcher.

Danne Kula då?!
Citera
2026-01-22, 22:17
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Danne Kula då?!

En enkel trål säger, inget datum, men jag läste bara på ett ställe.

Hur som helst är det kanske inte rimligt att kasta in honom om han knappt har börjat spela igen, men men, jag är ingen tränare eller expert så.
Citera
2026-01-23, 15:47
Medlem
Tunisien håller enligt uppgifter på att locka lillebrorsan Taha Ayari till att välja deras landslag. Hade varit nånting att se ett gruppspel med 2 bröder som tävlar för olika landslag, lite som bröderna Xhaka när Schweiz och Albanien ställdes mot varandra i samma grupp i EM 2016.
Citera
2026-01-23, 19:12
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Tunisien håller enligt uppgifter på att locka lillebrorsan Taha Ayari till att välja deras landslag. Hade varit nånting att se ett gruppspel med 2 bröder som tävlar för olika landslag, lite som bröderna Xhaka när Schweiz och Albanien ställdes mot varandra i samma grupp i EM 2016.
Eller bröderna Boateng i VM 2010 (Ghana & Tyskland).

Kan ju säga att Yasin är en oerhört mycket bättre spelare än lillebrorsan Taha som spelat länge i AIK men som ännu inte lyckats göra nå större avtryck och var en stor besvikelse ifjol, ska mycket till för att han ska nå höjderna Yasin har nått.

Är ju bara 20 år så ska verkligen inte döma ut honom dock.
Citera
2026-01-23, 19:30
Medlem
Zetterström
Holm-Lindelöf-Hien-Gudmundsson
Hugo Larsson-Karlström-Ayari
Roony-Gyökeres-Elanga

Vad tror ni?
Citera
2026-01-23, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarraWarra
Zetterström
Holm-Lindelöf-Hien-Gudmundsson
Hugo Larsson-Karlström-Ayari
Roony-Gyökeres-Elanga

Vad tror ni?

Bästa elvan i värsta fall som det ser ut just nu med tanke på vilka som riskerar att missa.

Den enda direkta invändningen jag har är att peta Elanga som har varit helt uddlös denna säsong, blixtsnabb är han, men spelförståelsen lämnar mycket att önska. Vem man ska sätta in istället kan diskuteras mellan Nanasi och Swedberg beroende på om man vill ha någon som redan varit med några gånger eller vill ha någon som är i bra form.
Citera
2026-01-24, 01:28
Medlem
Kalikamars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Bästa elvan i värsta fall som det ser ut just nu med tanke på vilka som riskerar att missa.

Den enda direkta invändningen jag har är att peta Elanga som har varit helt uddlös denna säsong, blixtsnabb är han, men spelförståelsen lämnar mycket att önska. Vem man ska sätta in istället kan diskuteras mellan Nanasi och Swedberg beroende på om man vill ha någon som redan varit med några gånger eller vill ha någon som är i bra form.

Jag skulle nog gärna se Emil Forsberg istället för Elanga.
Visst. Jag fattar att folk tycker han är gammal, tråkig och han spelar i MLS, men jag tror folk också underskattar hur viktigt det vore med hans rutin i kvalmatcher.
Tyckte också att han var en av de bästa på planen mot Slovenien i sista kvalmatchen.

Typ såhär?
Zetterström
Holm Lindelöf Hien Gudmundsson
Nygren Ayari Karlström Larsson Forsberg
Gyökeres
Citera
2026-01-27, 17:58
Avstängd
skogsburkans avatar
Har inte mycket till övers för Bajen losers i stort men Williot fortsätter spela bra och bör ha en fast plats i truppen. Kanske inte i startelvan men truppen.

Williot Eskilsson har belönats för sina insatser.
Svensken prisades som Celta Vigos bästa spelare och La Ligas bäste U23-spelare för december.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in