Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Bah. Död i tre dagar för att sedan komma till himlen i evigheters evighet. Vad är det för offer? Det är ju en kanondeal som vem som helst skulle ta. Offer, fan heller.
Och detta med ställeföreträdande straff, vad är det för trams? Man kan alltså hitta på vilken skit som helst för att jesus har redan blivit straffad för det. Lite som att min bror kan ta mitt fängelsestraff om jag rånar någon. Bara nån blir straffad, skit samma vem, straffet är det viktiga.
Kristendomen är så jävla rutten.
Jesus "dog inte bara". Hela mänsklighetens synd lades andligt på honom där på korset.
Han som aldrig hade vetat av synd, som var fullkomligt ren, oskyldig och helig blev till all vår förbannelse och synd på korset och bar precis allt på sig själv.
Väljer du att spotta på det offret från den högste, Helige Gudens Son och istället vill betala för dina synder själv så får det stå för dig. Var bara medveten om att du isåfall kommer få betala själv för allt du har gjort. Syndens lön är döden (andlig död och evig separation ifrån den levande Guden och ifrån allt som är gott/ljus/kärlek).
Själv tar jag istället tacksamt emot gåvan.