2025-12-06, 05:33
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paulusbrevet
"Jesus sade: "Jag är uppståndelsen och livet. Den som tror på mig ska leva om han än dör, och den som lever och tror på mig ska aldrig någonsin dö. Tror du detta?" - Johannesevangeliet 11:24-26

"Men dessa har blivit nerskrivna för att ni ska tro att Jesus är Messias, Guds Son, och för att ni genom tron ska ha liv i hans namn." - Johannesevangeliet 20:31

"För om ni inte tror att Jag Är, ska ni dö i era synder." - Johannesevangeliet 8:24

"Då sade han till henne: "Min dotter, din tro har frälst dig. - Markusevangeliet 5:34

"Jesus sade till henne: "Min dotter, din tro har frälst dig. Gå i frid." - Lukasevangeliet 8:48
Tron på Jesus frälser, medan misstron är ett mycket dåligt tecken. Men verserna säger ingenting om alla som knappt vet något om Jesus. Här kommer verserna i Matteus 25:31-46 in.

Guds avsikt var att blanda in viktiga sanningar i mänskligt tänkande inte att tvinga människor att "gissa rätt".

De som tror på budskapet har evigt liv och undgår domedagen, medan de som inte känner till budskapet och de som misstror budskapet döms av det budskap som bl.a säger att de barmhärtiga ska bemötas med barmhärtighet.

En annan liknelse framställde han för dem: »Himmelriket är likt en surdeg som en kvinna tager och blandar in i tre skäppor mjöl, till dess alltsammans bliver syrat.» — Matteus 13:33
Citera
2025-12-06, 05:35
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Johannes 3:16 - 21
16 Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv. 17 Inte sände Gud sin Son till världen för att döma världen utan för att världen skulle bli frälst genom honom. 18 Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte tror på Guds enfödde Sons namn. 19 Och detta är domen: ljuset kom till världen och människorna älskade mörkret och inte ljuset, eftersom deras gärningar var onda. 20 Ty var och en som gör det onda hatar ljuset och kommer inte till ljuset, för att hans gärningar inte skall avslöjas. 21 Men den som lyder sanningen kommer till ljuset, för att det skall bli uppenbart att hans gärningar är gjorda i Gud.
Se mitt inlägg ovan.
Citera
2025-12-08, 21:47
Medlem
I t.ex. orienten skapade man romaner och religioner. Så uppstod Judendomen och Kristendomen. Dom där kraftiga männen där nere ville få en ledar-roll över andra i sin omgivning, underkastelse, genom lögner om Gudar. Jag har varit i din sits TS, försökt att underkasta mig Jesus men nu förstår jag att det är krig i Europa och de enda som kommer stå kvar är de som är bra krigare. Jesus religionen kräver lydnad och denna lydnad tar tid och skapar vansinne mot det krigiska som behövs här. Varje millisekund åt Jesus går åt spillo och de kraftiga männen från orienten samt de från Sydeuropa, Mellanöstern samt Afrika är här och försöker lura till sig kvinnor och rikedomar helt illegalt och de har dödat och våldtagit redan. Det är också så att pedofil-brott har skett säkert tror jag. Du borde helt enkelt se en långfilm om evolutionsteorin och rätta dig in i ledet för att slåss för de nordliga folken. Folk som norskar, svenskar, finnar, slaver, irländare, engelska folk och germaner. Vi är få och har gjort bort oss så in i helvete vid det här laget. Vår godhet ska vi skämmas för och kriga istället, nu.
Senast redigerad av CharlesDarwin1859 2025-12-08 kl. 21:48. Anledning: Typo.
Citera
2025-12-09, 01:58
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlesDarwin1859
I t.ex. orienten skapade man romaner och religioner. Så uppstod Judendomen och Kristendomen. Dom där kraftiga männen där nere ville få en ledar-roll över andra i sin omgivning, underkastelse, genom lögner om Gudar. Jag har varit i din sits TS, försökt att underkasta mig Jesus men nu förstår jag att det är krig i Europa och de enda som kommer stå kvar är de som är bra krigare. Jesus religionen kräver lydnad och denna lydnad tar tid och skapar vansinne mot det krigiska som behövs här. Varje millisekund åt Jesus går åt spillo och de kraftiga männen från orienten samt de från Sydeuropa, Mellanöstern samt Afrika är här och försöker lura till sig kvinnor och rikedomar helt illegalt och de har dödat och våldtagit redan. Det är också så att pedofil-brott har skett säkert tror jag. Du borde helt enkelt se en långfilm om evolutionsteorin och rätta dig in i ledet för att slåss för de nordliga folken. Folk som norskar, svenskar, finnar, slaver, irländare, engelska folk och germaner. Vi är få och har gjort bort oss så in i helvete vid det här laget. Vår godhet ska vi skämmas för och kriga istället, nu.
Du verkar mycket orolig. Har det hänt något?
Citera
2025-12-09, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlesDarwin1859
Det är just det Krigiska likt arméer som kräver lydnad, rangordning - chain of command
Citera
2025-12-09, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Du verkar mycket orolig. Har det hänt något?
Förlåt för denna satanistiska politik. Det är Satan som kräver Jesus-föraktet för att blixtsnabbt öppna slussarna till Helvetet samt förgöra våra livfulla kroppar omgående!

Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Det är just det Krigiska likt arméer som kräver lydnad, rangordning - chain of command
Ja och allt ska vara underställt Jesus Kristus Katolska kyrka, förlåt till dig också om du läste något ateistiskt från mig. Den som älskar Gud och sina grannar kommer få det mycket bättre och Satan kommer att koka av vrede mot denne.
Citera
2025-12-18, 23:17
Medlem
Felet ni religiösa gör är att ni menar att människan uppstod i Edens lustgård vilket är över 200 miljoner år fel. Däggdjuren uppstod över 200 miljoner år sedan. Sen fanns det tidigare förfäder också. Det är helt sjukt hur otroligt många har dödat för dessa orientaliska religioner efter att det blivit allmänt känt att vi är däggdjur tack vare Charles Darwin. Så nu när vi är upplysta så behöver vi inte döda varandra med lösryckta semitiska verser längre (tänk Dumpen och ISIS). Livet är en gåta och gör inte ondska baserad 100% på någon mörk semit från Orienten som skrev en fantasi-roman.
Citera
2025-12-21, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Jag har läst att kristna oftast praktiserar den tros uppfattningen för att dom inte vill ta itu med dom verkliga problemen i samhället.

Känns som en intellektuell lathet att tro på kristendomen eller att praktisera en religion.

Problemen i samhället kommer väl ändå från att man stjäl från Kejsaren.
Citera
2026-01-10, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paulusbrevet
Gud har skapat dig för att leva i en nära och varm relation med honom. Hans tanke var att du skulle leva varje dag medveten om hans stora kärlek till dig, och medveten om att du alltid kan hämta vishet och kraft ifrån honom när du möter livets utmaningar.

Människan gjorde uppror

Men människan ville klara sig själv och gjorde uppror mot Gud. Synden kom in i människan och gör så att vi upplever oss vara skilda från Gud. Vi upplever inte hans kärlek och vi har svårt att höra Gud tala till oss. Vi har glömt att han vill oss väl, och har istället en misstänksamhet mot honom.
Gud älskar dig fortfarande!

Trots allt du gjort så har Gud aldrig slutat älska dig. Du är så älskad och dyrbar i hans ögon att han bad sin ende son att ta straffet för dina synder, för att du skulle få liv. I Bibeln står det så här:

"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv". - Johannesevangeliet 3:16

Och så här:

"För när tiden var inne, medan vi ännu var maktlösa, dog Kristus i de ogudaktigas ställe. Knappast vill någon dö ens för en rättfärdig – jo, kanske vågar någon dö för den som är god. Men Gud bevisar sin kärlek till oss genom att Kristus dog för oss medan vi ännu var syndare." - Romarbrevet 5:6-8

Jesus dog för dig
Den som kallas ”enfödde son” och ”Kristus” i bibeltexterna ovan, det är Jesus. Han levde som människa och mötte livets alla svåra val och omständigheter, men i allt detta så valde han att alltid lita på Gud och hämta sin vishet och styrka från honom. Han levde som du och jag borde ha gjort. Han var inte en syndare. Men han valde att ta straffet för dina och mina synder. Han lät sig dödas i ditt och mitt ställe.

"Vi gick alla vilse som får, var och en gick sin egen väg. Men all vår skuld lade Herren på honom. Han blev misshandlad, men han ödmjukade sig och öppnade inte sin mun. som ett lamm som förs bort för att slaktas, som ett får som är tyst inför dem som klipper det, så öppnades inte hans mun. Genom våld och dom blev han borttagen. Vem i hans släkte betänker att när han rycktes bort från de levandes land, blev han plågad på grund av mitt folks brott?" - Jesaja 53:6-8

Genom honom får du frid

"Han blev genomborrad för våra brott, slagen för våra synder. Straffet blev lagt på honom för att vi skulle få frid, och genom hans sår blir vi helade". - Jesaja 53:5

För att få frid måste du ta emot gåvan

Jesus dog för alla människor. Men inte alla tar emot det han gjort. Därför lever många fortfarande utan frid. Det Jesus gjorde för dig när han dog på korset, är Guds gåva till dig. En gåva måste man ta emot. Det är ditt val.

"Men åt alla som tog emot honom gav han rätten att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn." - Johannesevangeliet 1:12

Jesus är gåvan

När Jesus hade lidit och dött för dina och mina synder, så var jobbet gjort. Döden kunde inte behålla honom och Gud uppväckte honom från de döda.

– Det är väl inte möjligt, kanske du tänker.

Men tänk efter. Du skulle nog inte ha läst så här långt om du inte trodde att Gud finns. Om Gud är Gud, så kan han naturligtvis göra vad som helst, annars vore han ju inte Gud.

De tolv lärjungarna som följde Jesus, vittnade om att de träffade Jesus flera gånger efter hans död. Om de skulle ha diktat ihop en lögn så skulle de aldrig ha hållit fast vid den lögnen när de hotades med döden för sitt vittnesbörd. Men de gjorde de. Alla utom en av dem blev dödade för att de höll fast vid sitt vittnesbörd att Jesus lever. Dessutom blev över 500 andra personer ögonvittnen till Jesu uppståndelse. Och idag, efter 2000 år, finner mer än 2,4 miljarder människor över hela världen att tron på att Jesus lever ger dem Guds gåva av liv och frid.
Hade inte Jesus uppstått så hade vi inte kommit ihåg honom efter 2000 år och hade heller inte baserat hela vår tideräkning på honom och hans liv.

Ta emot Jesus så här:

Gud lyssnar på dig nu. Om du säger så här till Gud i tro och med ett öppet hjärta, så kommer du att bli renad från synd, du kommer att få nytt liv, och du kommer att få frid:

Gud, jag vänder om till dig. Förlåt mig att jag har levt mitt liv bortvänd från dig.
Jesus, tack att du dog i mitt ställe. Tack att du tog all min synd till korset där du dog.
Tack att du renar mig från all synd just nu.
Jesus, jag tror att du uppstod från de döda och besegrade döden.
Jag ger mitt liv till dig nu. Jag bekänner dig, Jesus, som min Herre och frälsare.
Fyll mig med ditt liv och din frid, och gör mig hel.
Tack Jesus att du har frälst mig

Frågeställning:

Är du frälst? Har du en personlig relation med Jesus? När och hur blev du isåfall frälst?

Visste du om att Jesus dog för DINA synder på korset och att du genom att ta emot den gåvan i tro får frid och försoning med din Skapare samt evigt liv i Guds Rike? (Jesus dog för var och en av oss personligen).

Visste du om att Jesus är Vägen, Sanningen och Livet och den ENDA vägen till Fadern (och Himmelriket)? Och visste du om att hela människosläktet är fallet och att alla (som inte tar emot Jesus Kristus och syndernas förlåtelse) redan är dömda och påväg emot helvetet?

"Därför är det så: Genom en enda människa kom synden in i världen och genom synden döden, och så kom döden över alla människor, eftersom alla hade syndat." - Romarbrevet 5:12

"Ty om de många har dött genom en endas fall, så har ännu mycket mer Guds nåd och gåva överflödat till de många genom en enda människas nåd, Jesu Kristi nåd. Inte heller kom gåvan som följd av en endas synd. Domen kom genom en enda och drog med sig fördömelse. Den fria gåvan däremot kom efter mångas överträdelser och ledde till ett frikännande. Ty om en endas fall gjorde att döden fick herravälde genom denne ende, hur mycket mer skall då inte de som mottar den överflödande nåden och rättfärdighetens gåva regera i liv genom denne ende, Jesus Kristus. Alltså: liksom en endas fall ledde till fördömelse för alla människor, så har en endas rättfärdighet för alla människor lett till en frikännande dom som leder till liv." - Romarbrevet 5

Jag är frälst.
Citera
2026-01-11, 10:03
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Har idén att man är frälst någon bakgrund i något som Jesus sa? Som jag uppfattar Jesus så sker uvalet på domens dag efter vedermödan och slutet. (Matt 25:31-47)

De som redan idag har det eviga livet är de som tror på budskapet och (då naturligtvis) lever efter det.

Sannerligen, sannerligen säger jag eder: Den som hör mina ord och tror honom som har sänt mig, han har evigt liv och kommer icke under någon dom, utan har övergått från döden till livet. — Johannes 5:24

Om någon hör mina ord, men icke håller dem, så dömer icke jag honom; ty jag har icke kommit för att döma världen, utan för att frälsa världen. Den som förkastar mig och icke tager emot mina ord, han har dock en domare över sig; det ord som jag har talat, det skall döma honom på den yttersta dagen. — Johannes 12:47-48

Den som icke älskar mig, han håller icke mina ord; och likväl är det ord som I hören icke mitt, utan Faderns, som har sänt mig. — Johannes 14:24
Citera
2026-01-11, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jireh
Jag är frälst.
Det är inte apostlarnas undervisning.

Filipperbrevet 2
Arbeta på er frälsning
[12] Därför, mina kära, ni som alltid har varit lydiga: arbeta med fruktan och bävan på er frälsning, inte bara så som när jag var hos er utan ännu mer nu när jag är långt borta.

Du ska ARBETA på din frälsning, utvecklas och bli en bättre människa.

Kolosserbrevet 3
[9] Ljug inte för varandra, ni har ju klätt av er den gamla människan och hennes vanor [10] och klätt er i den nya, som förnyas till verklig kunskap och blir en bild av sin skapare.

2 Korinthierbrevet 4
Hoppet om en kommande härlighet
[16] Därför ger jag inte upp. Även om min yttre människa bryts ner förnyas min inre människa dag för dag.

Du är inte frälst, du KAN BLI frälst.

Matteus 10
[22] Ni skall bli hatade av alla för mitt namns skull. Men den som håller ut till slutet skall bli räddad.

Håll ut!
Citera
2026-01-18, 18:33
Medlem
proconsuls avatar
Bah. Död i tre dagar för att sedan komma till himlen i evigheters evighet. Vad är det för offer? Det är ju en kanondeal som vem som helst skulle ta. Offer, fan heller.
Och detta med ställeföreträdande straff, vad är det för trams? Man kan alltså hitta på vilken skit som helst för att jesus har redan blivit straffad för det. Lite som att min bror kan ta mitt fängelsestraff om jag rånar någon. Bara nån blir straffad, skit samma vem, straffet är det viktiga.
Kristendomen är så jävla rutten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in