2026-01-21, 07:32
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Ulricehamns tidning har intervju med Byström om Hagström och sprintplatserna. Han säger att man kommer bestämma sig först dagen före vilka som får åka. Några kan få besked innan och man har en plan internt om ungefär hur de kommer se ut. Gäller för övrigt för alla lopp.

Hagström åker sprintstafetten i Goms verkar det som när man läser samma artikel.
Får hoppas att de givit Sundling klartecken redan, vore mycket märkligt att hålla på det. Egentligen borde de ju kunna ge klartecken redan efter Goms, för vad annat än sjukdomar eller liknande skall därefter kunna påverka? Speciellt eftersom Sundling lär vara den enda av de 5 som hinner visa något på OS innan det är dags.

Herrsprinten kanske har annan situation, men där lär det inte spela någon större roll vem som tar 4:e platsen.
Citera
2026-01-21, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HungalaBungala
Får hoppas att de givit Sundling klartecken redan, vore mycket märkligt att hålla på det. Egentligen borde de ju kunna ge klartecken redan efter Goms, för vad annat än sjukdomar eller liknande skall därefter kunna påverka? Speciellt eftersom Sundling lär vara den enda av de 5 som hinner visa något på OS innan det är dags.

Herrsprinten kanske har annan situation, men där lär det inte spela någon större roll vem som tar 4:e platsen.
Jag skulle chansat med Calle i sprinten. Är han bara i form så…
Citera
2026-01-21, 08:05
Medlem
FNLSs avatar
Jaha vad säger du nu då jävla naganotrettifyra
Citera
2026-01-21, 08:33
Medlem
Alkibiadess avatar
Så Jonna, Ribom och Maja är i Seiser Alm. Är det några fler där? Är det ett officiellt landslagsläger på höjd inför OS?
Senast redigerad av Alkibiades 2026-01-21 kl. 08:36.
Citera
2026-01-21, 08:37
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:

Jonna är dundergiven, jag kan inte tänka mig annat. Sen att hon kanske hamnar i samma fack medialt i en intervju är en annan sak. Övriga sprintåkare tycker jag är rimligt att man tar ut lite mer efter ”dagsform”, även om Ribom skulle behöva ett riktigt bra resultat i Goms för att verkligen vara med i förhandssnacket. Förhoppningsvis har inte sjukdomen ställt till det för mycket och att hon kunnat träna på bra efter.
Citera
2026-01-21, 08:43
Medlem
Citat:

Tror du på fullaste allvar att de inte givit Sundling klartecken för länge sedan? Seriöst?
Citera
2026-01-21, 10:21
Medlem
Alkibiadess avatar
Maja åker bara sprinten i Goms. Så vilka åker sprintstafetten?
Citera
2026-01-21, 11:01
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Frågan är om inte Tyskland blir favoriter på Team Sprinten nu på Fredag

Edit: Damernas såklart.
Citera
2026-01-21, 11:28
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Så Jonna, Ribom och Maja är i Seiser Alm. Är det några fler där? Är det ett officiellt landslagsläger på höjd inför OS?
Jag har tolkat det som att det är landslagets läger för de som vill höghöjdsladda inför OS, men jag vill även minnas att man sagt att de som är i Seisser Alm inte kommer tävla i Goms vilket inte verkar gälla fullt ut
Citera
2026-01-21, 12:15
Medlem
Var inte Frida och Maja oerhört tajta tidigare? Uppfattar att det inte är riktigt samma sak numera, eller är det bara jag som är fel på det?
Citera
2026-01-21, 13:07
Medlem
bcdefgs avatar
Maja har kommenterat att numera är alla bra vänner, sen är det väl Linn som tagit över som Fridas bästis
Citat:
Ursprungligen postat av Dolidoo
Var inte Frida och Maja oerhört tajta tidigare? Uppfattar att det inte är riktigt samma sak numera, eller är det bara jag som är fel på det?
Citera
2026-01-21, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Ulricehamns tidning har intervju med Byström om Hagström och sprintplatserna. Han säger att man kommer bestämma sig först dagen före vilka som får åka. Några kan få besked innan och man har en plan internt om ungefär hur de kommer se ut. Gäller för övrigt för alla lopp.

Hagström åker sprintstafetten i Goms verkar det som när man läser samma artikel.

Precis vad jag trott och förespråkat.

Dock tror jag att åtminstone Jonna och Maja redan är klara om dom håller sig friska och skadefria.

Sen har jag en svag, svag känsla av att man vill ha med Linn lite beroende på hur formen ser ut.
I bra form är hon en given medaljaspirant.

Så, i mina ögon kommer den sista platsen att stå mellan Emma och Johanna.
Tittar man resultatmässigt är det ju Johanna som ska åka.
Lägger man till bankaraktär och form kanske det blir annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in