2026-01-19, 22:16
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xposted
Donald Trump!!

Är han inte den röda horan i uppenbarelseboken? Han har ändå en avvikande färg.

Annars är det så med uppenbarelseboken att den kan saker hur människor med makt funkar. Det som står i den om ledare och riken, det stämde då, det stämde förr och det stämmer nu.
Citera
2026-01-20, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mon81
Typ varenda sektledare det någonsin funnits då. Alla från Jim Jones till hon som kallade sig Kristi Brud.

Alla fuskar med bibeln.
Vissa har provat det där med att ingen ska behöva flytta iväg en sekund.
Gör det inte tack!
Citera
2026-01-20, 09:09
Medlem
Det grekiska ordet anti betyder i stället för , i stället för Kristus . Den enda som vågat utmana Kristus är den romerska katolska kyrkan , där får du syndernas förlåtelse inte utav Kristus utan av Guds ställföreträdare på jorden nämligen påven.
Citera
2026-01-20, 18:49
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goback
Det grekiska ordet anti betyder i stället för , i stället för Kristus . Den enda som vågat utmana Kristus är den romerska katolska kyrkan , där får du syndernas förlåtelse inte utav Kristus utan av Guds ställföreträdare på jorden nämligen påven.
Just det. Istället för. Mitt emot Kristus kan det motsvara. En felvänd spegelbild.
Citera
2026-01-20, 18:58
Medlem
Fraggelrocks avatar
Fördärvets man var en annan? Judas eller. Iskariot.
Dalai Lama.
"The lie" Llama.
Dajjal.

Det är bilder av olika saker. Vilddjurets bild. Som vi har för oss.
Citera
2026-01-20, 19:02
Medlem
Antikrist är inte EN person.

1 Johannesbrevet 2
Många antikrister i den sista tiden
[18] Mina barn, detta är den sista tiden. Ni har hört att en antikrist skall komma, och nu har också många antikrister trätt fram. Av detta förstår vi att det är den sista tiden.

Så antikrist är ALLA som är emot Kristus.
Citera
2026-01-20, 23:22
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molnig
Det har ju spekulerats i alla tider vem Antikrist är.
Vem tror ni att det är?
Någon president eller makthavare som vi känner till?
Eller någon som plötsligt dyker upp?
666
Salomos nummer

Ett falskt rike vilket utger sig för att vara Israel "men talar som en drake".
Den antikrist som skulle komma är "ett vilddjur", dvs ett rike. Och "hela världen", dvs de adamiska folken, ska tillbe det.

"1Mina älskade, tron icke var och en ande, utan pröven andarna, huruvida de äro av Gud; ty många falska profeter hava gått ut i världen. 2Därpå skolen I känna igen Guds Ande: var och en ande som bekänner att Jesus är Kristus, kommen i köttet, han är av Gud; 3men var och en ande som icke så bekänner Jesus, han är icke av Gud. Den anden är Antikrists ande, om vilken I haven hört att den skulle komma, och som redan nu är i världen. "
(1 joh 4)

Vilka kan Johannes möjligen ha menat? Knappast alla människor de kristna missionerade bland.
Citera
2026-01-21, 08:15
Medlem
McCarthy01s avatar
Antikrist lär komma som någon förklädd till en god människa. Kan rentav vara så att det blir en person som ger sken av att vilja oss väl (typ en ledare/politiker) men som bedrar oss duktigt.
Citera
2026-01-21, 11:31
Avstängd
KungPungPats avatar
Antichrist är egentligen alla som är anti-sig själv.

Vi är våra egna frälsare. Jesus symboliserade solen som på hösten går ner vid korsets stjärntecken, och återuppstår på våren igen, efter korsfästelsen.

Svenska kyrkan ville inte att folk skulle läsa bibeln där det står att dom är falska ledare som säger lögnerna som folk vill höra.

Dom valde då att skrämma barn med en tortyrhistoria om hur en ond allsmäktig gud lät folk tortera budbäraren för skojs skull, och för att han kunde återupplivas igen efter mordet.

Christ det är egentligen vi själva.

Så vem är antichrist?... det är alla som är anti-själv.

Som när en kristen lurats till att tro att helighet handlar om att idolisera jesus och strunta i sig själv eftersom jesus räddar dom sen för att jesus dog ju för att kristna ska få synda fritt och bli förlåtna senare när jesus dyker upp. Att jesus är solen som dyker upp dagligen, det ville svenska kyrkan inte prata om, eftersom dom är anti-själv som tror att deras synder förlåts, bara dom tigger till jesus och den allsmäktiga tortyrälskaren.
Citera
2026-01-21, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
666
Salomos nummer

Den antikrist som skulle komma är "ett vilddjur", dvs ett rike. Och "hela världen", dvs de adamiska folken, ska tillbe det.

"1Mina älskade, tron icke var och en ande, utan pröven andarna, huruvida de äro av Gud; ty många falska profeter hava gått ut i världen. 2Därpå skolen I känna igen Guds Ande: var och en ande som bekänner att Jesus är Kristus, kommen i köttet, han är av Gud; 3men var och en ande som icke så bekänner Jesus, han är icke av Gud. Den anden är Antikrists ande, om vilken I haven hört att den skulle komma, och som redan nu är i världen. "
(1 joh 4)

Vilka kan Johannes möjligen ha menat? Knappast alla människor de kristna missionerade bland.
Vi som har och leds av Guds ande tänker Kristi tankar.

1 Korinthierbrevet 2
[16] Vem känner Herrens tankar så att han kan upplysa honom? Men vi tänker Kristi tankar.

De som har antikrists ande tänker således världsliga tankar, som Gud finns inte osv. De är oandliga, typiska ateister.
Citera
2026-01-21, 13:01
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
666
Salomos nummer

(1 joh 4)

Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Vi som har och leds av Guds ande tänker Kristi tankar.

1 Korinthierbrevet 2
[16] Vem känner Herrens tankar så att han kan upplysa honom? Men vi tänker Kristi tankar.

De som har antikrists ande tänker således världsliga tankar, som Gud finns inte osv. De är oandliga, typiska ateister.
Debatten som rådde i den tid då Johannes skrev om antikrist:

"11Sen här med vilka stora bokstäver jag egenhändigt skriver till eder! 12Alla de som eftersträva ett gott anseende här i köttet, de vilja nödga eder till omskärelse, detta allenast för att de själva skola undgå att bliva förföljda för Kristi kors' skull. 13Ty icke ens dessa omskurna själva hålla lagen. Nej, det är för att kunna berömma sig av edert kött som de vilja att I skolen låta omskära eder. 14Men vad mig angår, så vare det fjärran ifrån mig att berömma mig av något annat än av vår Herres, Jesu Kristi, kors, genom vilket världen för mig är korsfäst, och jag för världen. 15Ty det kommer icke an på om någon är omskuren eller oomskuren; allt beror på huruvida han är en ny skapelse.

16Och över alla dem som komma att vandra efter detta rättesnöre, över dem vare frid och barmhärtighet, ja, över Guds Israel."
(Paulus, Gal 6)

"12Och vad jag nu gör, det skall jag ock framgent göra, för att de som trakta efter tillfälle att bliva likställda med oss i fråga om berömmelse skola genom mig berövas tillfället därtill. 13Ty de männen äro falska apostlar, oredliga arbetare, som förskapa sig till Kristi apostlar. 14Och detta är icke att undra på. Satan själv förskapar sig ju till en ljusets ängel. 15Det är då icke något märkligt, om jämväl hans tjänare så förskapa sig, att de likna rättfärdighetens tjänare. "
(2 kol 11)

Osv... NT igenom återkommer beskrivningar av vilka Johannes syftade på med "antikrister", eller "istället för Kristus"
Citera
2026-01-21, 13:55
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Anklagaren…
Korrekt, satan är anklagaren.

Vilka anklagade Jesus och apostlarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera