2026-01-20, 07:53
Medlem
Hur många gram innebär storskalig? 100?
https://en.wikipedia.org/wiki/Cannabis_in_Thailand

Citat:
On 25 June 2025, shortly after the Bhumjaithai Party withdrew from the ruling coalition amid the 2025 Thai political crisis, Public Health Minister Somsak Thepsuthin of the Pheu Thai Party introduced new regulations classifying the cannabis flower as a controlled herb. The rules prohibited advertising and recreational sales, allowing only medical use under a prescription from a licensed medical doctor, traditional Thai or Chinese medicine practitioner, pharmacist, or dentist.[21][4] Recreational use of cannabis technically remained decriminalized, although Somsak pledged to push for further restrictions and a possible reclassification of cannabis as a narcotic.[22]

Despite the rollback of some policies, Anutin—widely known as Thailand's "cannabis king" for championing the decriminalization initiative—remained a key political figure. In September 2025, following the collapse of the Paetongtarn Shinawatra's cabinet, he became prime minister of Thailand.[23] As prime minister, Anutin pledged to "strike a balance" between public health and economic interests, signaling potential revisions to cannabis regulations that would preserve medical and industrial benefits while tightening oversight of recreational use.
Citera
2026-01-20, 11:59
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marrimekko
Kul att dem skriver ”lyxfastighet” i artiklar - bilden från vardagsrummet ser ut som det alltid gör, pundarkvart med max en meter mellan soffan och sägen.

Varför är det nästan alltid så här det ser ut när grova narkotika brottslingar grips - var är alla tillgångar som alla alltid pratar om?

Flesta condod är inte större än så där. Flesta har en studio är typ 30 kvadrat (om ens det). Därför man får köpa eller hyra två stycken och banka ut väggen för att ens få lite värdighet och storlek.
Annars är det hus som gäller och då vet du priset på det om du vill bo i ett farang område eller i ett lite bättre kvarter.

Sedan älskar pressen skriva " brottslingen levde lyxliv i Thailand" körde lyxbil och åt lyx (kör sliten Toyota fortuner".
Men pressen villl det skall låta så fint när det gäller Thailand fast det mesta är ruttet där.

Tror faktiskt de kriminella hade levt bättre liv i Sverige ( om de nu inte varit efterlysts).
Men det där förbannade knarket verkar viktigare än allt annat och därför lite humor fanskapet åkte på lite cannabis.

Gillar för övrigt hans grymma kriminella biceps och axlar (även bröst). Men antar han lägger tiden på annat än gymmet.

Tycker ändå det är fan att dessa skräp människor tvunget skall hit ner.
Lev lyxliv i era arabländer där ni härstammar ifrån istället.

Jävligt trött på ni skiter ut svenskars rykten här.
Citera
2026-01-20, 12:10
Medlem
Lovables avatar
På filmen när han blir gripen så ser man att luften går ur honom när Imnigration-officer säger att dom drar tillbaka hans visum pga. att han är efterlyst i Sverige.
Senast redigerad av Lovable 2026-01-20 kl. 12:12.
Citera
2026-01-20, 12:15
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrle
Bodde den gripne på ett hotel?

Nej i en condo. Lägenhet.

Vad får dej att tro på hotell ?
Citera
2026-01-20, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Nej i en condo. Lägenhet.

Vad får dej att tro på hotell ?

Såg ut så på filmen från gripandet att det kunde vara ett hotell.
Citera
2026-01-20, 17:50
Medlem
barkeepers avatar
Shit vad jävla tråkigt liv. Vad var han efterlyst för?
Citera
2026-01-20, 18:07
Medlem
Ingen som känner igen snubben?
Citera
2026-01-20, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristian65
Grannarna klagade på att det även luktade cannabisrök.
Vem fan vill köpa en lyxcondo o sedan ha en kriminell smutsig jävla pundarsvenne som granne?

Bra civil kurage från hans grannar, ut med svinet o låt han sitta av sitt straff.

Jag skulle inte klaga, men från min gård här i Thailand stinker det minst lika mycket, sen rör det mig inte om nån är kriminell eller inte, det är inte min ensak vad andra när sig på, tror knappast råna grannen står högst upp på to do listan 😂
Citera
2026-01-20, 20:44
Medlem
Osguts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ingen som känner igen snubben?

Fick ett PM från en medlem som inte vill skriva i tråden. Personen som syns i videon är Alexand*r Robe*t Von Wald*n och ska vara från Åkersberga och känd som pundare. Enligt Google är han numera folkbokförd i Ljugby och förkommer på Lexbase.

Jag hittade även hans Facebook: https://www.facebook.com/alexand*r.franskogen

*=E
Citera
2026-01-20, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osgut
Fick ett PM från en medlem som inte vill skriva i tråden. Personen som syns i videon är Alexand*r Robe*t Von Wald*n och ska vara från Åkersberga och känd som pundare. Enligt Google är han numera folkbokförd i Ljugby och förkommer på Lexbase.

Jag hittade även hans Facebook: https://www.facebook.com/alexand*r.franskogen

*=E

Det kan nog stämma att han är från Åkersberga. Bor ett gäng med det efternamnet där. Själv tycks han ha varit skriven i Norrtälje innan han skrev sig i Ljungby.
Citera
2026-01-21, 03:31
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Precis det blev olagligt igen nu januari 2026.

Knappast. Det var nån löjlig regel som de införde för att ge sken av att det är kontrollerat men det är ingen skillnad alls i praktiken på hur många som brukar det eller hur enkelt det är att köpa.
Citera
2026-01-21, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haftapparat
Jag skulle inte klaga, men från min gård här i Thailand stinker det minst lika mycket, sen rör det mig inte om nån är kriminell eller inte, det är inte min ensak vad andra när sig på, tror knappast råna grannen står högst upp på to do listan 😂

Tror inte det handlar om att råna grannen.
Men det skulle fort bli din ensak om du ville sälja din condo o alla som kikar på den inte vill buda för att det just stinker röka.
Du må väl förstå att folk som köpt en condo inte vill se priset gå ner.
O visst röka är väl oskyldigt jag skiter i om folk röker på beachen eller ute. Inte min ensak.
MEN om det skulle skrämma bort köpare från min condo ja då er det min ensak o säker de flesta normala håller med mig.

En normal Thaiare ser nog inte så gynsamt på utlännigar som kommer till landet för att svina o skämma ut sig själva.
Klart som fan att de ringer polisen för att bli av med pundaren.
Senast redigerad av kristian65 2026-01-21 kl. 04:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in