2026-01-19, 19:57
Medlem
Film från gripandet

https://zonesamui.com/2026/01/hua-hin-arrestation-dun-trafiquant-de-drogue-suedois-recherche-par-interpol/
Citera
2026-01-19, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juligenochigen
Film från gripandet

https://zonesamui.com/2026/01/hua-hin-arrestation-dun-trafiquant-de-drogue-suedois-recherche-par-interpol/

Bodde den gripne på ett hotel?
Citera
2026-01-19, 20:30
Medlem
Osguts avatar
Kan någon bekräfta ifall jag hör rätt när snutarna tilltalar den gripne mannen som Alexander Robertsson?
Citera
2026-01-19, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osgut
Kan någon bekräfta ifall jag hör rätt när snutarna tilltalar den gripne mannen som Alexander Robertsson?
Låter även så för mig.
Citera
2026-01-19, 21:17
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inkognyto
Vid en översättning av artikeln framgår det att det är Gunnar Strömmer som sträcker ut lagens långa tentakler och gör mesta möjliga för att fylla upp svenska fängelseplatser.
Det enda som kan anföras om den här killen i Thailand är grannar som påstås ha klagat över cannabisdoft.
Antagligen har han skaffat sig det nödvändiga receptet men Strömmer har fullt upp att jaga alla han komma på hem till Sverige igen och ett hägrande fängelsestraff .
Kosta vad det kosta vill.
Det verkar tilltagande trovärdigt ju fler som dyker upp på Arlanda med utrikisk polis som sällskap i jan-februari.

Angående lyxbostad så var ev "narkotikahandlarens" en av instegsmodellerna i kvarteret?
Citera
2026-01-19, 21:46
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osgut

Ja
Citera
2026-01-19, 22:05
Medlem
Vad jag förstår det ifrån filmen så var det enbart ett visa problem som gjorde att dom anhöll honom och inget narkotikabrott?
Citera
2026-01-19, 22:27
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toppadshuuno
Vad jag förstår det ifrån filmen så var det enbart ett visa problem som gjorde att dom anhöll honom och inget narkotikabrott?
Just detaljerna om cannabisdoft och att grannarna anade en dekadent livsstil och ringde polisen kändes påhittade.
I Sverige så brukar polisens tillslag ofta beskrivas som att dom bara följde doften av gräs i ett trapphus. Mest för att skrämma svenssons och verka mer aktiva än vad dom är.

Thailand verkar köra samma stuk
Citera
2026-01-19, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Just detaljerna om cannabisdoft och att grannarna anade en dekadent livsstil och ringde polisen kändes påhittade.
I Sverige så brukar polisens tillslag ofta beskrivas som att dom bara följde doften av gräs i ett trapphus. Mest för att skrämma svenssons och verka mer aktiva än vad dom är.

Thailand verkar köra samma stuk

Tror aldrig thailändska myndigheter har yppat något om att fbi har hjälpt till tidigare heller.

Däremot att Thailand har eget Interpol kontor är ju inte så konstigt då det alltid har figurerat lite speciella individer i Thailand.
Citera
2026-01-19, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Sant. Fy vad surt att få påhälsning av polisen för att någon jävla grannkärring tycker att man är "skum" bara för att man värnar sitt privatliv. Att polisen ens kör på sånt här. Iofs Thaipolisen men jag skulle inte hålla det för omöjligt att svensk polis också skulle kunna hugga på sånt här. Gruppmentalitet och kollektivism är det värsta jag vet. Bara för att man inte vill umgås med det andra slöddret i grannskapet är det inget skäl att bli trakasserad av polisen.

Klart det är. Och nu hade ju kärringen rätt som vanligt.
Nu får han va skum i thailändskt fängelse medans tänderna trillar ut och han dör om 15 år.
Va det en babbe?
Citera
2026-01-19, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toppadshuuno
Tro mig i Thailand är det en lyx fastighet. Det vi räknar som medel/övre medel är deras lyxklass. Har du toalett och dusch är du han släkting med konungen och betalar rätt mycket för västerländsk lyx.

Alltid lika kul med svenskar som aldrig har varit utanför Europa.

Att ha toalett och dusch kanske anses vara lyx för en thailändare boende på vischan men nu är det svensk media som beskriver lägenheten så. https://www.expressen.se/nyheter/krim/svensk-gripen-i-hua-hin-i-thailand/

Och nej, lägenheten på bilden skulle inte beskrivas som lyx på många ställen utanför Europa, utom möjligtvis dem värsta slumområdena eller långt ut på vischan. Om man lever som gängledare och begår grova narkotikabrott som ger 8-12år så hade jag iaf förväntat mig en vettig villa med pool. Inte en enrummare med soffbordet/nattduksbordet fullt med rizlapapper, piller och gräs.
Citera
2026-01-19, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marrimekko
Att ha toalett och dusch kanske anses vara lyx för en thailändare boende på vischan men nu är det svensk media som beskriver lägenheten så. https://www.expressen.se/nyheter/krim/svensk-gripen-i-hua-hin-i-thailand/

Och nej, lägenheten på bilden skulle inte beskrivas som lyx på många ställen utanför Europa, utom möjligtvis dem värsta slumområdena eller långt ut på vischan. Om man lever som gängledare och begår grova narkotikabrott som ger 8-12år så hade jag iaf förväntat mig en vettig villa med pool. Inte en enrummare med soffbordet/nattduksbordet fullt med rizlapapper, piller och gräs.

Hahaha vilken dåre.

Vad har Svensk media med toalett och dusch att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in