Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Men ljuger Engström om samtalet med väktarna innan han lämnar Skandia?
Det borde vara lögnen som ingen fattar va ?
Även i det fallet vet vi ju inte.
AK: "önskade honom trevlig resa"
HO: "några minuters samtal"
Där SE själv påstår sig "ha gått rätt ut"..
Mest märklig blir väl uppgiften om man placerar SE i rollen som GM. Här har han ju ett ypperligt tillfälle att skaffa sig själv ett tids-alibi, men tar det inte.
Som vittne kan jag självklart också se att han skulle kunna ha ljugit. Möjligen för att själv försöka placera sig så nära mordet som möjligt i tid och rum.
Minns båda väktarna helt fel. Var det inget samtal?
Men återigen vi vet inte och kan därmed inte heller påstå att han med säkerhet har ljugit.
Och utifrån detta så kan jag heller inte påstå att SE skulle ha alibi, då inget går att säga säkert om samtalets längd.
Vi kommer inte kunna fastslå om det var så länge att SE omöjligt kan vara GM, men däremot kan jag hålla med i att använda det som ett påstående, då det slutligen ändå är SE's skuld som måste bevisas.
Det finns här heller inget bevis för att samtalet var tillräckligt kort heller. Möjligheten för SE-GM att kila ut på Sveavägen, och av någon anledning ta höger/norrut, få syn på paret Palme och göra en U-sväng... den möjligheten begränsas av en längre samtalstid där den hypotesen till slut också är omöjlig.