Citat:
Ursprungligen postat av
Ski-entusiasten
Det som bekymrer er jo hans verdensrekord i DNF, og at han iblandt, som lyn fra klar himmel kan underprestere totalt, og det selv
om hans generelle form burde være bra. På 5-milen er det en no-brainer. Den bør han kunne få gå.
Det er jo ikke så mye langdistansekapasitet på 3. og 4.valget i det svenske 5-milslaget. Selv en av de som regnes som sikre,
Berglund, har vel ikke å mye å vise til på distanser lengre enn 10 km.
På stafetten derimot anser jeg at risken for flopp og strul (som i Planica der han var i mye bedre form enn nu) er for stor, i forhold til de sekundene han ville være bedre enn en annen. Men det skjer jo bare om han får stolpe inn på alt fra form til ski, humør, dagsform
og alt annet som jo må til for at han skal prestere bra.
Jeg har jo ikke noe med det, så dette er bare min personlige vurdering, og ingenting annet.
Fast skall SWE ha chans på en bronspeng i OS stafetten så måste vi nog chansa med Calle.
Vi har inga marginaler...särskilt nu med Burman borta.
Skall vi kunna nå medaljpodium i OS så måste vi hoppas på att Halvarsson kan hålla ihop det över någon av de inledande klassiska sträckorna.Det råder ju ingen tvekan om att en Calle Halvarsson,i klassisk stil.på en bra dag..kör skjortan av både Gisselman som Gustav Berglund som Häggström.
Vi måste ha den marginalen med oss om vi överhuvudtaget skall kunna blanda oss i medaljdiskussionen på OS stafetten.
Därför kör Halvarsson en av de klassiska sträckorna för mig.Det är medalj som gäller och inget annat.
Skulle det gå åt helvete och vi slutar sjua så har vi i alla fall försökt allt för en bronspeng..och i ett OS räknas ingenting bortom tredjeplats.