2026-01-19, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin...
Haha, med tanke på ditt eget alias kanske du ska ta det lite lugnt med att kritisera andras namn.

Ja, kul med Calle. Han är en svensk hjälte och kämpe.

Du tycker inte det är viss skillnad på att döpa sitt barn till nåt cp stört mot för att ha nåt stört användarnamn å internet?
Du ska då endast ålla käft som heter vackersvin och har bild på en jävla neger.

Calle är en kämpe ja, det måste man ändå ge honom, men frågan är om han hade bra sidor senast bara elller om han faktiskt var så bra?
Blir kul att se om han får en os plats men då skulle man ju bara sätta honom på nåt enstaka lopp tycker jag.
Citera
2026-01-19, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Det som bekymrer er jo hans verdensrekord i DNF, og at han iblandt, som lyn fra klar himmel kan underprestere totalt, og det selv
om hans generelle form burde være bra. På 5-milen er det en no-brainer. Den bør han kunne få gå.

Det er jo ikke så mye langdistansekapasitet på 3. og 4.valget i det svenske 5-milslaget. Selv en av de som regnes som sikre,
Berglund, har vel ikke å mye å vise til på distanser lengre enn 10 km.

På stafetten derimot anser jeg at risken for flopp og strul (som i Planica der han var i mye bedre form enn nu) er for stor, i forhold til de sekundene han ville være bedre enn en annen. Men det skjer jo bare om han får stolpe inn på alt fra form til ski, humør, dagsform
og alt annet som jo må til for at han skal prestere bra.

Jeg har jo ikke noe med det, så dette er bare min personlige vurdering, og ingenting annet.

Fast skall SWE ha chans på en bronspeng i OS stafetten så måste vi nog chansa med Calle.
Vi har inga marginaler...särskilt nu med Burman borta.
Skall vi kunna nå medaljpodium i OS så måste vi hoppas på att Halvarsson kan hålla ihop det över någon av de inledande klassiska sträckorna.Det råder ju ingen tvekan om att en Calle Halvarsson,i klassisk stil.på en bra dag..kör skjortan av både Gisselman som Gustav Berglund som Häggström.

Vi måste ha den marginalen med oss om vi överhuvudtaget skall kunna blanda oss i medaljdiskussionen på OS stafetten.

Därför kör Halvarsson en av de klassiska sträckorna för mig.Det är medalj som gäller och inget annat.

Skulle det gå åt helvete och vi slutar sjua så har vi i alla fall försökt allt för en bronspeng..och i ett OS räknas ingenting bortom tredjeplats.
Senast redigerad av Lookalike 2026-01-19 kl. 18:59.
Citera
2026-01-19, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Fast skall SWE ha chans på en bronspeng i OS stafetten så måste vi nog chansa med Calle.
Vi har inga marginaler...särskilt nu med Burman borta.
Skall vi kunna nå medaljpodium i OS så måste vi hoppas på att Halvarsson kan hålla ihop det över någon av de inledande klassiska sträckorna.Det råder ju ingen tvekan om att en Calle Halvarsson,i klassisk stil.på en bra dag..kör skjortan av både Gisselman som Gustav Berglund som Häggström.

Vi måste ha den marginalen med oss om vi överhuvudtaget skall kunna blanda oss i medaljdiskussionen på OS stafetten.

Därför kör Halvarsson en av de klassiska sträckorna för mig.Det är medalj som gäller och inget annat.

Skulle det gå åt helvete och vi slutar sjua så har vi i alla fall försökt allt för en bronspeng..och i ett OS räknas ingenting bortom tredjeplats.

Jag ser inte varför inte Berglund kan köra en sträcka i stafetten istället för Burman som körde i Trondheim. Calle bröt ju då innan stafetten pga sjukdom kan likagärna hända denna gång. Jag är tveksam till att Calle klarar hela 2 veckor utan sjukdom/ ryggproblem/ magproblem...
Citera
2026-01-19, 20:20
Avslutad
Bra humor att Kalvarsson får vara med och lägga ribban. Man undrar alltid hur lågt den kommer läggas nästa gång.
Citera
2026-01-19, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bogert
Bra humor att Kalvarsson får vara med och lägga ribban. Man undrar alltid hur lågt den kommer läggas nästa gång.

'Calle Halfvarsson bryter OS-stafetten: "Vet inte vad det är för fel"'
Citera
2026-01-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Tycker också att prestera i enbart ETT lopp är lite väl skralt underlag för att komma med i ett OS. Oavsett om man heter Halfvarsson eller Svensson.

Det räcker ju inte om inte resten av de möjliga kandidaterna är klappkassa. Det är många som fått chansen i år och inte tagit den. I det läget är det rimligt att plocka in nån som har en bevisad kapacitet, även om det är något år sen, än nån som aldrig visat någonting. Han fick också platsen genom att köra bra i skandinavisk cup, så iallafall två bra lopp?
Citera
2026-01-20, 08:23
Medlem
Calle uttagen! Underbart
Citera
2026-01-20, 08:28
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hextern
Calle uttagen! Underbart
Det är ju fruktansvärt att de tog med den mannen. Han har sån negativ aura runt sig som spridit sig till Anger och Porris mf.l.

Ska han sänka herrlaget ytterligare en gång med sitt sura humör och negativa skalle?! Calles problem är inte hans fysiska kapacitet, utan de sitter till 100% i hans skalle.

Han parasiterar på landslaget och åker endast för att få lön.
Senast redigerad av Moob 2026-01-20 kl. 08:31.
Citera
2026-01-20, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Det är ju fruktansvärt att de tog med den mannen. Han har sån negativ aura runt sig som spridit sig till Anger och Porris mf.l.

Ska han sänka herrlaget ytterligare en gång med sitt sura humör och negativa skalle?! Calles problem är inte hans fysiska kapacitet, utan de sitter till 100% i hans skalle.

Han parasiterar på landslaget och åker endast för att få lön.

OK. Han är inte med i landslaget så han får ingen lön därifrån. Och i år när han inte kört en VC fram tills denna helgen har ju verkligen Porris briljerat. Logiken är solklar.
Citera
2026-01-20, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hextern
OK. Han är inte med i landslaget så han får ingen lön därifrån. Och i år när han inte kört en VC fram tills denna helgen har ju verkligen Porris briljerat. Logiken är solklar.

Dessutom så är han ju en av glädjespridarna i landslaget.Populär kille i omklädningsrummet helt enkelt.
Vidare så var han den enda uttagningsbara åkaren som uppfyllt SOKs resultatkrav via sin sjätteplats i WC nyligen.
Klart som fan att Halvarsson skulle ha OS biljett...och nu har han den så diskussion om han skall ha eller inte är i realiteten obsolet.

Jag ser Halvarsson som en viktig kugge i stafettlaget plus att han naturligtvis skall åka den klassiska femmilen i första hand.

I övrigt så gäller vänta och se gällande dagsformen.Halvarsson kan vara en man för den individuella sprinten dessutom..men den saken är långt ifrån klar skrivande stund.
Citera
2026-01-20, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigpink
Jag ser inte varför inte Berglund kan köra en sträcka i stafetten istället för Burman som körde i Trondheim. Calle bröt ju då innan stafetten pga sjukdom kan likagärna hända denna gång. Jag är tveksam till att Calle klarar hela 2 veckor utan sjukdom/ ryggproblem/ magproblem...

Det är reservalternativet,ja..men det optimala är naturligtvis om en Halvarsson i god form kan köra en av de klassiska sträckorna.
Citera
2026-01-20, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Ja har hört att så fort Calle drar fram sin enorma Balle i omklädninsrummet så höjs stämningen med 300 %

Tja,vad vet jag?

Ville du ha med en storrännare som exempelvis Ekberg på Calles bekostnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in