2026-01-18, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin...
Jobbigt att sakna kunskap men ändå slänga sig med åsikter? Haha

Jag är inte lika naivt osäker som dig så jag behöver bevisa min kunskap för Calles pojkvän på flashback.
Glöm inte krama Calle när han blir 16e på Os och tycker han gjort ett kanonlopp. Kämpa
Citera
2026-01-18, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Suck, vilken tur han har. Sverige råkar få totalt överlägsna skidor i det enda lopp han kör. 20 sekunder för Häggas räcker givetvis ingenstans normalt.
Nu gör du skäl för ditt nickname......
Citera
2026-01-18, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robbywee
Jag är inte lika naivt osäker som dig så jag behöver bevisa min kunskap för Calles pojkvän på flashback.
Glöm inte krama Calle när han blir 16e på Os och tycker han gjort ett kanonlopp. Kämpa
Nä, du är bara naivt okunnig för att skriva på ett skidforum.
Du slår på "stora trumman" och deklarerar, självsäkert, att det saknas 25 åkare men du kan inte ens nämna en.......förtroendeingivande...........
Citera
2026-01-18, 17:30
Medlem
Citat:
Det får du leta upp själv om du inte har koll på den internationella längdeliten. Ja de sänkte kraven för några år sedan men knappast till fördel för svenska herråkare i längd. Calle kommer dock inte vara i närjäheten på sällskapsresan till Milano. Fortsätt kämpa för Calles rätt att få åka på betald semester.
Jag tycker mig ha hyfsad koll på vilka som saknas och jag ser inte att alla de skulle lyckas ta sig in framför Calle idag.

Men det är alltid intressant med folk som säger "de och de var inte med så då var detta ett dåligt resultat" och när man ifrågasätter vilka åkare det handlar om så får man tillbaka att man själv ska lista de åkarna - hur ska jag veta vilka åkare du syftar på? Borde ju inte vara himla svårt att komma med exempel om man nu är helt övertygad om att det finns ett halvt dussin (eller 25) åkare som inte var med idag som skulle gått in före Calle.

Sen har jag inte sagt något om Calles vara eller icke-vara i en OS-trupp men nu har han ett betydligt bättre resultat än alla konkurrenter och det säger ju snarare mer om övriga svenska åkare.
Citera
2026-01-18, 17:53
Medlem
Citat:
Det får du leta upp själv om du inte har koll på den internationella längdeliten. Ja de sänkte kraven för några år sedan men knappast till fördel för svenska herråkare i längd. Calle kommer dock inte vara i närjäheten på sällskapsresan till Milano. Fortsätt kämpa för Calles rätt att få åka på betald semester.
Det är du som påstår saker, så följaktligen är det du som ska belägga dina påståenden. Gör du inte det, så visar det ju bara att du inte vet vad du snackar om. Ditt resonemang är lika idiotiskt som när någon påstår något och sedan säger att "bevisa att jag har fel!".
Citera
2026-01-18, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 358nm
Kalle 🤭så 1lopp räcker för att få en OS biljett 🤷🤦

Tycker också att prestera i enbart ETT lopp är lite väl skralt underlag för att komma med i ett OS. Oavsett om man heter Halfvarsson eller Svensson.

Hade det omvända funkat t ex; att man presterat (topp 10) i inledningen av säsongen i en eller två tävlingar och sen är borta fram tills OS?

Eller köra på tills man når en framskjuten placering och sen ligga och dega och hoppas på det bästa...
Citera
2026-01-18, 18:21
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Hade också tagit ut Calle med en stor asterisk att det är i "brist på bättre". Sverige är så dåliga nu på herrsidan att man lika gärna kan slänga in en Joker som Calle.

På sprint har vi Amger, Grahn och Myhlback med små chanser.

På distans har vi Anger, Pooroma och sedan ett nattsvart mörker.

Om inte annat brukar Calle ofta åka relativt bra i stafetter. De enda gången han åkt riktigt dåligt var väl i Seefeld om jag minns rätt.
Citera
2026-01-18, 18:26
Medlem
Citat:

Oavsett har han bäst resultat av de som ej är uttagna. Alltså är det fair att ha får åka
Citera
2026-01-19, 08:02
Medlem
Stafettlaget tog ett skutt framåt med Calles sjätteplacering.

Calle/Truls/Alvar - Gustaf/Poromaa - Edvin
Citera
2026-01-19, 08:07
Avstängd
vichy6s avatar
Calle kan nog skrälla med tanke på att det är sista satsningen.
Citera
2026-01-19, 13:26
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Visste ni att calles son heter casper-Lo?
Fy fan, aldrig hört nåt sånt idiotiskt namn förut och han lär bli söndermobbad i skolan sen.

Jag är glad att calle äntligen fick till det i spåren och tror han har en bättre chans än de flesta svenska herrar om han har bra skidor och en bra dag.

Haha, med tanke på ditt eget alias kanske du ska ta det lite lugnt med att kritisera andras namn.

Ja, kul med Calle. Han är en svensk hjälte och kämpe.
Citera
2026-01-19, 14:22
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin...
Haha, med tanke på ditt eget alias kanske du ska ta det lite lugnt med att kritisera andras namn.
Ja, kul med Calle. Han är en svensk hjälte och kämpe.
Det som bekymrer er jo hans verdensrekord i DNF, og at han iblandt, som lyn fra klar himmel kan underprestere totalt, og det selv
om hans generelle form burde være bra. På 5-milen er det en no-brainer. Den bør han kunne få gå.

Det er jo ikke så mye langdistansekapasitet på 3. og 4.valget i det svenske 5-milslaget. Selv en av de som regnes som sikre,
Berglund, har vel ikke å mye å vise til på distanser lengre enn 10 km.

På stafetten derimot anser jeg at risken for flopp og strul (som i Planica der han var i mye bedre form enn nu) er for stor, i forhold til de sekundene han ville være bedre enn en annen. Men det skjer jo bare om han får stolpe inn på alt fra form til ski, humør, dagsform
og alt annet som jo må til for at han skal prestere bra.

Jeg har jo ikke noe med det, så dette er bare min personlige vurdering, og ingenting annet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in