2026-01-19, 22:25
Medlem
Skulle förvåna rejält om hon är oskyldig. Hade hon varit oskyldig skulle hon ha gått ut och hävdat det men nej hon är tyst.
Tror det nu bara handlar om vilken nivå hennes brott ska läggas på.
Citera
2026-01-19, 23:41
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drexel55
Riksdagsledamöter kan inte tvingas till drogtest, och det finns ingen lag som tillåter obligatoriska drogtester för offentliganställda eller politiker i Sverige, vilket beror på starka integritetsskydd.
Krav på drogtester har nedröstats i riksdagen då de anses strida mot lagen. Riksdagen är Sveriges lagstiftande församling och har den yttersta makten att stifta och ändra lagar. De väljer alltid gräddfilen.

Ja klart..de gör men det är fel om du frågar mig.
Andra anställda ska testas, och ha regler men inte de som styr vårt land.
Först ner folket ställer krav eller en giljotin utanför riksdagen kanske de blir ordning.
Man skäms hur blåögda och godtrogna folk är, och alltid gömmer sig bakom intrigitetsfrågor och rätt
Citera
2026-01-20, 02:19
Medlem
Jag håller med. Det var i samband med att man funnit omfattande kokainspår på toaletterna som riksdagen röstade ner förslaget om drogtester. De visste att det kokain intogs i deras lokaler men de ville inte veta av vilka eller i vilken omfattning. Hyckleri av korrupta politiker som agerar som ett modernt frälse. Helt oacceptabelt!
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Först ner folket ställer krav eller en giljotin utanför riksdagen kanske de blir ordning.
Man skäms hur blåögda och godtrogna folk är, och alltid gömmer sig bakom intrigitetsfrågor och rätt
Citera
2026-01-20, 07:39
Medlem
Nääääär fåååååår viiiiii provsvaren?
Citera
2026-01-20, 07:44
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT

Katja borde enligt dig halshuggas med en giljotin utanför riksdagen för att hon har snortat kokain och kört bil på det?

Är det verkligen ett rimligt och proportionerligt straff? Jag tror inte att Sverige har dödsstraff längre, men Katja kan säkert ändra lagen om hon får sitta kvar i Justitieutskottet.

Att svenska folket skulle börja ställa krav kan du nog glömma. Jimmie kommer däremot kräva Katjas huvud på en silverbricka, men får nöja sig med hennes avgång.
Citera
2026-01-20, 07:49
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordmuser
Nääääär fåååååår viiiiii provsvaren?

Näääär ååååååklaaaaagaaaareeeen gåååår uuuuut meeeed deeeem!
Citera
2026-01-20, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
jag tänker då inte sätta upp någon sådan om hon är skyldig. men om hon inte är det så tycker jag det offentliga med medier och allt borde be henne om ursäkt.

ingenting som postats har ju varit osant?

hon körde av vägen.
snabbtestet gav utslag för kokain.
hon hade en påse med vitt pulver i fickan.
hon är misstänkt för drorattfylla och droginnehav.

vad ska media be om ursäkt för?
Citera
2026-01-20, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
eller så blir man tillsagt att inte komma tillbaka till jobbet innan saken rätts ut ordentligt genom svensk lag.

Hon har ju pratat med gruppledaren och det samtalet verkade ju inte landa i nåt betryggande då eftersom partiet gick ut och ville att hon skulle avgå.

Återigen.

"Provsvaren kommer komma tillbaka negativa. Självklart kör jag inte rattfull och självklart knarkar jag inte. Jag sitter i justitieutskottet och är rådgivare till säpo och rikspolisstyrelsen."

Inte svårt.

"Jag känner inte igen mig i att jag skulle ha tagits på bar gärning med en styckad hora, men vi får se vad utredningen kommer fram till. Nu tänker jag inte säga nåt mer om det men fortsätta plocka ut mina arvoden för olika rättspolitiska poster i och kring regeringskansliet"

Konstigt försvar.
Senast redigerad av Robokopf 2026-01-20 kl. 10:20.
Citera
2026-01-20, 10:58
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Katja borde enligt dig halshuggas med en giljotin utanför riksdagen för att hon har snortat kokain och kört bil på det?

Är det verkligen ett rimligt och proportionerligt straff? Jag tror inte att Sverige har dödsstraff längre, men Katja kan säkert ändra lagen om hon får sitta kvar i Justitieutskottet.

Att svenska folket skulle börja ställa krav kan du nog glömma. Jimmie kommer däremot kräva Katjas huvud på en silverbricka, men får nöja sig med hennes avgång.

Det menades nog politiker i allmänhet de lär inte ändra sig förrän folket kräver det. Vi får aldrig en ändring och beteende förrän folket som sätter dem där tar till stora krav och skrämmer makteliten. Giljotinen behöver inte användas men kan stå där som en påminnelse vad som kan ske när staten smörjer sitt krås på vår bekostnad,
Nej att hon får sparken räcker för mig, dessutom ljög hon (känner inte igen mig i detta sa hon) o då skule ho fan förlora all inkomst från riksdagen o dessutom bli av med polisjobbet hon är tjänstledig ifrån.
Citera
2026-01-20, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
ingenting som postats har ju varit osant?

hon körde av vägen.
snabbtestet gav utslag för kokain.
hon hade en påse med vitt pulver i fickan.
hon är misstänkt för drorattfylla och droginnehav.

vad ska media be om ursäkt för?
Pulvret låg väl i handväskan i ett pennfack?
Citera
2026-01-20, 12:06
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Pulvret låg väl i handväskan i ett pennfack?
Det där med pennfacket är lite märkligt.

Var i hela fridens namn förvarar Katja sin penna?

Pressen borde skämmas att inte ställa de "heta" frågorna.
Citera
2026-01-20, 12:22
Medlem
Hur stor är denna skandal? Större än "Järnrörsskandalen"?...... Tror inte det för "Järnrörsskandalen" var mer kollektiv.

Är det nu "Påsskandalen" eller rinner det ut i sanden?

Jag anser att åklagaren måste se till att laboratoriet snabbar upp processen. Personligen tror jag hon är skyldig men något är konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in