2026-01-19, 21:00
Medlem
Media brukar ju gräva på andra ställen om dom inte får svar, varför inte gå på NFC och fråga om status?
Citera
2026-01-19, 21:03
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
jag tänker då inte sätta upp någon sådan om hon är skyldig. men om hon inte är det så tycker jag det offentliga med medier och allt borde be henne om ursäkt.

Ja OM Katja är oskyldig bör även det tas upp i media. Där tycker vi samma.

Men det är högst osannolikt enligt mig. Betydligt sannolikare är att Katjas spindoctors skulle trycka upp affischer med "Free Katja" och sätta upp på stan. Kanske någon kriminell rappare som hon finansierar med sina knarkinköp kan hjälpa till att tejpa upp dem?
Citera
2026-01-19, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Ja OM Katja är oskyldig bör även det tas upp i media. Där tycker vi samma.

Men det är högst osannolikt enligt mig. Betydligt sannolikare är att Katjas spindoctors skulle trycka upp affischer med "Free Katja" och sätta upp på stan. Kanske någon kriminell rappare som hon finansierar med sina knarkinköp kan hjälpa till att tejpa upp dem?

jag vet inte vilka aggressioner du lever med. det låter jag vara därhän. jag tycker bara att allt ska bli rätt. skyldig så dra åt helvete. oskyldig så få upprättelse. livet behöver inte vara så svårt ibland. gör det inte svårare än vad det redan är pga av hat eller avsky.
Citera
2026-01-19, 21:18
Medlem
Hade Katja varit oskyldig borde hon ha stridit för sin sak. Därför talar det mesta för att hon är skyldig. Liksom att SD inte har henne under sina skyddande vingar, gruppledaren fick nog klarhet i hur illa det är och en svulst måste snabbt opereras bort för att inte bli större, allra helst under ett valår.

Men....något står inte rätt till med utredningen. Man har schabblat bort bevisen. Detta håller inte i domstolen. Men oavsett är hon RÖKT.

Den svåranalyserade påsen, kan den innehålla någon form av talk, ja Ni har sett kulstötare och tyngdlyftare ha sådana påsar utan att någon snokar....
Citera
2026-01-19, 21:21
Medlem
Riksdagsledamöter kan inte tvingas till drogtest, och det finns ingen lag som tillåter obligatoriska drogtester för offentliganställda eller politiker i Sverige, vilket beror på starka integritetsskydd.
Krav på drogtester har nedröstats i riksdagen då de anses strida mot lagen. Riksdagen är Sveriges lagstiftande församling och har den yttersta makten att stifta och ändra lagar. De väljer alltid gräddfilen.
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Man borde ju drogtesta hela riksdagen
man ställer krav på samhället i stort men själva sysslar de med en jävla massa dumheter..
Citera
2026-01-19, 21:23
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
och här kvalificerade du dig som icke normalbegåvad för mig. tack för mig. du får hitta någon på din egen nivå att diskutera saker med. jag tänker inte sänka mig till någon vänster nivå i frågan.

Låt oss hålla oss på en högre sär skriven sverige demokratisk nivå.

Vi borde se hur Jimmie agerar och inte uttala oss så mycket om Katjas skuld innan provsvaren blir bekräftade. Vi vet ju inte än om vi ska hugga Katja i ryggen eller skriva något surt om media och hylla Katja som ett politiskt geni.

Den här tråden spekulerar faktiskt bara i vad som skulle kunna hända om Katja är överbevisad om drograttfyllan och vad som talar för ett något mer oskyldigt pulver i Katjas väska.
Citera
2026-01-19, 21:31
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Media brukar ju gräva på andra ställen om dom inte får svar, varför inte gå på NFC och fråga om status?

NFC är väl medvetna om förundersökningssekretessen och delar kanske inte ut provsvar till kreti och pleti?
Citera
2026-01-19, 21:34
Medlem
Citat:
NFC är väl medvetna om förundersökningssekretessen och delar kanske inte ut provsvar till kreti och pleti?
Tänkte status på när provet bedöms vara klart, och som sagt förundersökningssekretes därav att Katja är tyst, inte är tillgänglig?
Citera
2026-01-19, 21:36
Medlem
Citat:
Jag har läst någonstans att det kan vara bra att behandla stolpar man tänker köra på med lite talk innan, så ska skadorna på bilen kunna bli mindre.

Katja ser inte ut som man tänker sig en klassisk kulstötare, men att var försiktig med plötsligt uppdykande stolpar verkar inte helt främmande.

Ingen har heller sett Kajsas snok snoka i påsen, så Katja kan alltid förlita sig på det döfödda försvaret: "Det var inte min påse".

Jag försöker förstå vad som händer. Kanske går hon på GYM och lyfter skrot. Men allra troligast är att hon är skyldig. Jag fattar inte att det tar sån tid att lägga fram bevisen. Otroligt konstigt.
Citera
2026-01-19, 21:39
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Tänkte status på när provet bedöms vara klart, och som sagt förundersökningssekretes därav att Katja är tyst, inte är tillgänglig?
Att Katja kan gå ut och hävda att hon är oskyldig omfattas inte av förundersökningssekretessen.

Nu verkar Katja inte känna sig oskyldig nog att säga något och med bara lite psykologisk intuition är det lätt att dra slutsatsen att Katja vet själv att hon faktisk är skyldig.
Citera
2026-01-19, 21:43
Medlem
Citat:
Att Katja kan gå ut och hävda att hon är oskyldig omfattas inte av förundersökningssekretessen.

Nu verkar Katja inte känna sig oskyldig nog att säga något och med bara lite psykologisk intuition är det lätt att dra slutsatsen att Katja vet själv att hon faktisk är skyldig.
Det har ju indirekt gjort, dock inte med dom orden.
Men din uppfattning är ju redan klar så ingen idé att spekulera, bolla tankar, med dig.
Citera
2026-01-19, 21:48
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Det har ju indirekt gjort, dock inte med dom orden.
Men din uppfattning är ju redan klar så ingen idé att spekulera, bolla tankar, med dig.

Men de som är oskyldiga på riktigt brukar inte bemöda sig med att uttrycka sig indirekt. De brukar bara säga som det är. "Jag är oskyldig! Det var bakpulver i påsen. Dubbelverkande bakpulver!"

Det som saknas i det här fallet är att Katja rakt ut förnekar att hon var påverkad och att det inte var narkotika i påsen.

Det säger en hel del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in