Citat:
Ursprungligen postat av
pillowpop
Bisexuella kvinnor finns i vissa kretsar. Jag träffar knappt på dem/er trots att jag har stort umgänge privat och på jobbet (har enstaka gånger blivit raggad på för att jag är accepterande och glad, har dock ingen längtan.). Förstår att det kan vara en del önsketänk inblandat att var och varannan tjej egentligen vill.
Män är attraktiva på flera sätt. De flesta killar är större än vi kvinnor, har mörkare röster, är beskyddande, hjälpsamma och annat trevligt. Det ger något slags genklang i mig som tjej, och är sådant man inte hittar hos sig själv som kvinna.
Många män är de facto fysiskt attraktiva men utseende är inte prio på samma sätt för kvinnor (bl a det visar att vi tjejer inte längtar primärt efter fysisk uppenbarelse). Längtan efter mannen finns på andra plan och delvis utseendemässigt.
Den positiva bilden ovan kanske inte är homosexuella kvinnors syn på män, men det är okej så länge inget hat, mobbning eller annat negativt är inblandat, tycker jag.
Nu börjar jag upprepa mig och avslutar här.
Tack för din synvinkel

Återigen bekräftar du att kvinnor inte är
sexuellt attraherade av män. Sexuell attraktion är rent fysisk. Alla män vet vad jag pratar om här. Att vara beskyddande, trevlig, ha stor plånbok etc har inget med sexuell attraktion att göra.
Du är inte heterosexuell i ordets rätta bemärkelse. Att du har sex med män gör dig inte heterosexuell lika lite som en homosexuell man som har sex med kvinnor blir heterosexuell.
Och återigen finns det vetenskapliga studier som motsäger att det skulle finnas få bisexuella tjejer. Det finns studier som tyder på att de flesta tjejer är gynofila alltså tänder på tjejer och inte alls (åtminstone inte primärt) på män, ungefär 65-70 % lesbiska, 25-30 % bisexuella/asexulla (med oklar preferens) och ca 5-6 % (!!!) med stark preferens för män. Om du frågar de kvinnorna själva skulle säkert 80 % i alla fall tvångsmässigt säga att de är heterosexuella.
Källa:
https://academic.oup.com/jsm/article/22/1/57/7906528
Mycket riktigt uppger 80% av deltagarna att de är hetero men studien visar nånting helt annat.
Citat:
The high prevalence of implicit gynephilic sexual preferences among women suggests that they may not always result in non-heterosexual behavior, and women may find other women aesthetically appealing, without necessarily viewing them as potential sexual partners. Therefore, it can be hypothesized that only a small subset of women showing implicit gynephilic sexual preferences may engage in non-heterosexual behaviors.
Så trots att de inte nödvändigtvis har sex med kvinnor irl, så tänder de på kvinnors kroppar.