2026-01-19, 23:46
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Ni? Ta hand om? Hon är vuxna cheyen och kan ta hand om sig själv.
Ja, ni satanister. Hon verkar inte alls kunna ta hand om sig själv.
Citera
2026-01-19, 23:51
Medlem
KlasLunds avatar
Det här med “falsk profet”, “antikrist” och “förleder de små” används här som slagord, men Bibeln ger tydliga kriterier för vad som är falsk lära.

Jesus säger inte:
“På deras renhetskod ska ni känna dem.”
utan:
På deras frukt ska ni känna dem.” (Matt 7:16)

Alltså: vad producerar förkunnelsen i människors liv?

Frukt av Kristus är:
sanning, nåd, försoning, frihet, mod, barmhärtighet.

Frukt av ideologi är:
rädsla, skam, tystnadskrav, disciplinering, uteslutning.

När en kyrka säger:
Du får vara kvar – bara du håller tyst om vem du är
då är det inte evangelium, det är kontroll.

Johannes skriver:

Den fullkomliga kärleken driver ut rädslan.(1 Joh 4:18)
När rädsla används som verktyg i Guds namn, då ska inte människan prövas,
då ska budskapet prövas.

Kristus använde lagen för att rädda människor.
Fariséerna använde lagen för att sortera bort människor.

Det är fortfarande samma konflikt.

Om någon vill kalla detta “falsk profet” så får de gärna göra det.
Kristus själv blev kallad bedragare, villolärare och hädare.

Men frukten avslöjar allt.

På den frukten känner vi igen Kristus.
Inte på rätt sexualitet, rätt åsikt eller rätt renhetskod.
Citera
2026-01-20, 00:35
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Så vitt jag vet så står det inget om lesbianer i bibeln utan bara manliga homofiler.
https://www.bible.com/sv/bible/160/JHN.8.1-11.SFB98
..Jesus reste sig upp och sade till henne: "Kvinna, var är de? Har ingen dömt dig?" Hon svarade: "Nej, Herre, ingen." Då sade Jesus: "Inte heller jag dömer dig. Gå, och synda inte mer!"

Om man får ett sånt frikännande och Jesus täcker över hennes synd med sig själv och tvättar henne vill man nog inte medvetet gå och synda mer så. Om man gjort det förut. Man kan bli seriös. Eller inte. Jag vet inte hur Gud hanterar sånt här.
Hon är nog välkommen tillbaka till Pingstkyrkan.

"Guds rike är inte mat och dryck"
Citera
2026-01-20, 01:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Det här med “falsk profet”, “antikrist” och “förleder de små” används här som slagord, men Bibeln ger tydliga kriterier för vad som är falsk lära.

Jesus säger inte:
“På deras renhetskod ska ni känna dem.”
utan:
På deras frukt ska ni känna dem.” (Matt 7:16)

Alltså: vad producerar förkunnelsen i människors liv?

Frukt av Kristus är:
sanning, nåd, försoning, frihet, mod, barmhärtighet.

Frukt av ideologi är:
rädsla, skam, tystnadskrav, disciplinering, uteslutning.

När en kyrka säger:
Du får vara kvar – bara du håller tyst om vem du är
då är det inte evangelium, det är kontroll.

Johannes skriver:

Den fullkomliga kärleken driver ut rädslan.(1 Joh 4:18)
När rädsla används som verktyg i Guds namn, då ska inte människan prövas,
då ska budskapet prövas.

Kristus använde lagen för att rädda människor.
Fariséerna använde lagen för att sortera bort människor.

Det är fortfarande samma konflikt.

Om någon vill kalla detta “falsk profet” så får de gärna göra det.
Kristus själv blev kallad bedragare, villolärare och hädare.

Men frukten avslöjar allt.

På den frukten känner vi igen Kristus.
Inte på rätt sexualitet, rätt åsikt eller rätt renhetskod.
Du är en villolärare. En orm, som använder Guds Ord för att sprida synd och elände.

1 Corinthians 5:11-13 But now I am writing to you not to associate with anyone who bears the name of brother if he is guilty of sexual immorality or greed, or is an idolater, reviler, drunkard, or swindler—not even to eat with such a one. For what have I to do with judging outsiders? Is it not those inside the church whom you are to judge? God judges those outside. “Purge the evil person from among you.”

Du kan manipulera och vrida hur mycket du vill, ditt budskap "skulle Gud ha sagt" är ingenting nytt och är samma skräp ormen sa till kvinnan i begynnelsen.

Gud har skapat äktenskapet för man och kvinna, allting utanför det är synd. Det vet du, men väljer att ljuga för att du inte vill bryta med synden.
Djävulen har ljugit ifrån begynnelsen. Jesus däremot är vägen, sanningen och livet. Vi som känner honom ljuger inte, bi kan falla likt andra men då vänder vi om och ber om förlåtelse, vi hävdar inte att det vi gjorde var helt korrekt och absolut inte synd.

Du behöver vända om, om det inte redan är för sent, att förvrida Guds Ord på det sättet du gör är oerhört hädiskt och manipulativt, inte något en person bara råkar göra utan att framhärda ordentligt i synd.

Är jag förvånad att sån horribel ondska dyker upp i sista tiden, nej, djävulen vill inget hellre än att folk inte ska vända om och gå evigt förlorade.

Men vi vägrar att backa för dig satan.

John 1:1-5 The Word Became Flesh
​ In the beginning was the Word, and the Word was with God, and the Word was God. He was in the beginning with God. All things were made through him, and without him was not any thing made that was made. In him was life, and the life was the light of men. The light shines in the darkness, and the darkness has not overcome it.
...
John 1:14 And the Word became flesh and dwelt among us, and we have seen his glory, glory as of the only Son from the Father, full of grace and truth.

Jesus är ordet. Samma ord som säger
Leviticus 20:13 If a man lies with a male as with a woman, both of them have committed an abomination; they shall surely be put to death; their blood is upon them.

Har något som varit en abomination för Gud blivit OK helt plötsligt för att din sjuka ideologi inte tycker det borde vara det?

Kristus använde inte lagen för att rädda folk, hans död på korset var offret som räddade. Han har genom döden på korset spikat fast lagen på korset och gett lagen liv i våra hjärtan, så att vi frivilligt vill hålla den. Men inte genom yttre tvång utan fri vilja.

Att ge sitt liv till Jesus innebär inte att han ska anpassa sig till vår sjuka värld utan att vi ska anpassa oss till hans rena värld. Vi kan inte välja att ignorera saker som är styggelser för Gud.

Säger du samma sak om äktenskapsbrott? Blah blah nya testamentet, inte döma, blah blah. Vidrigt.

Guds nåd gäller alla, vi måste alla lägga band på oss och lägga ifrån oss synden. Det gäller all synd inte bara homosexhandlingar, utan allt som inte är Jesu vilja.

Som kristna och följare till Jesus hatar vi synden, vi hatar tolerans av synd och vi hatar kompromiss.

Djävulen ifrågasätter alltid Guds ord. Säger Gud att en man och kvinna ska gifta sig, då kommer djävulen och säger nej, man och man.
Säger Gud att en rättfärdig man ska efterlämna mycket till sina barn, då vill djävulen ha arvsskatt.
Säger Gud att vi ska döma inom Jesu församling dyker djävulen direkt upp och säger nej nej, inte döma.

Under solen intet nytt.

Och oavsett vad du tycker, villolärare, så gäller detta:
Christ is King! Och varje knä ska böja sig.
Citera
2026-01-20, 01:23
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eodnhoj
Du är en villolärare. En orm, som använder Guds Ord för att sprida synd och elände.

1 Corinthians 5:11-13 But now I am writing to you not to associate with anyone who bears the name of brother if he is guilty of sexual immorality or greed, or is an idolater, reviler, drunkard, or swindler—not even to eat with such a one. For what have I to do with judging outsiders? Is it not those inside the church whom you are to judge? God judges those outside. “Purge the evil person from among you.”

Du kan manipulera och vrida hur mycket du vill, ditt budskap "skulle Gud ha sagt" är ingenting nytt och är samma skräp ormen sa till kvinnan i begynnelsen.

Gud har skapat äktenskapet för man och kvinna, allting utanför det är synd. Det vet du, men väljer att ljuga för att du inte vill bryta med synden.
Djävulen har ljugit ifrån begynnelsen. Jesus däremot är vägen, sanningen och livet. Vi som känner honom ljuger inte, bi kan falla likt andra men då vänder vi om och ber om förlåtelse, vi hävdar inte att det vi gjorde var helt korrekt och absolut inte synd.

Du behöver vända om, om det inte redan är för sent, att förvrida Guds Ord på det sättet du gör är oerhört hädiskt och manipulativt, inte något en person bara råkar göra utan att framhärda ordentligt i synd.

Är jag förvånad att sån horribel ondska dyker upp i sista tiden, nej, djävulen vill inget hellre än att folk inte ska vända om och gå evigt förlorade.

Men vi vägrar att backa för dig satan.

John 1:1-5 The Word Became Flesh
​ In the beginning was the Word, and the Word was with God, and the Word was God. He was in the beginning with God. All things were made through him, and without him was not any thing made that was made. In him was life, and the life was the light of men. The light shines in the darkness, and the darkness has not overcome it.
...
John 1:14 And the Word became flesh and dwelt among us, and we have seen his glory, glory as of the only Son from the Father, full of grace and truth.

Jesus är ordet. Samma ord som säger
Leviticus 20:13 If a man lies with a male as with a woman, both of them have committed an abomination; they shall surely be put to death; their blood is upon them.

Har något som varit en abomination för Gud blivit OK helt plötsligt för att din sjuka ideologi inte tycker det borde vara det?

Kristus använde inte lagen för att rädda folk, hans död på korset var offret som räddade. Han har genom döden på korset spikat fast lagen på korset och gett lagen liv i våra hjärtan, så att vi frivilligt vill hålla den. Men inte genom yttre tvång utan fri vilja.

Att ge sitt liv till Jesus innebär inte att han ska anpassa sig till vår sjuka värld utan att vi ska anpassa oss till hans rena värld. Vi kan inte välja att ignorera saker som är styggelser för Gud.

Säger du samma sak om äktenskapsbrott? Blah blah nya testamentet, inte döma, blah blah. Vidrigt.

Guds nåd gäller alla, vi måste alla lägga band på oss och lägga ifrån oss synden. Det gäller all synd inte bara homosexhandlingar, utan allt som inte är Jesu vilja.

Som kristna och följare till Jesus hatar vi synden, vi hatar tolerans av synd och vi hatar kompromiss.

Djävulen ifrågasätter alltid Guds ord. Säger Gud att en man och kvinna ska gifta sig, då kommer djävulen och säger nej, man och man.
Säger Gud att en rättfärdig man ska efterlämna mycket till sina barn, då vill djävulen ha arvsskatt.
Säger Gud att vi ska döma inom Jesu församling dyker djävulen direkt upp och säger nej nej, inte döma.

Under solen intet nytt.

Och oavsett vad du tycker, villolärare, så gäller detta:
Christ is King! Och varje knä ska böja sig.

Du radar upp bibelverser som ett juridiskt åtal, men ignorerar fullständigt det Jesus själv säger är måttstocken:

“På deras frukt ska ni känna dem.”

Vad producerar din teologi?

Rädsla. Skam. Uteslutning. Tystnad.
Det är inte Andens frukt. Det är kontroll.

Du citerar 1 Kor 5 om att “rensa bort den onde”, men missar att Paulus samtidigt säger:

Vad har jag med att döma dem utanför att göra? Gud dömer dem.
Problemet är inte Frida.
Problemet är att ni gör kyrkan till en domstol istället för ett sjukhus.

Jesus mötte inte syndare med renhetskod.
Han mötte dem med nåd som förvandlar.

När ni säger:
Du får vara kvar bara om du förnekar vem du är
då predikar ni inte evangelium, då predikar ni rädsla.

Och där rädsla regerar är Kristus inte herre, hur många verser ni än citerar.

Den fullkomliga kärleken driver ut rädslan.

Det står kvar.
Oavsett hur högt ni skriker “Christ is King”.
Citera
2026-01-20, 01:46
Medlem
KlasLunds avatar
Ni läser Bibeln baklänges.

Ni börjar i Leviticus och försöker pressa Jesus in i lagen.
Evangelierna gör tvärtom. De börjar i Kristus och låter lagen tjäna livet.

Det är därför Jesus ständigt krockar med de mest bibeltrogna.

När lagen säger:
“Stena henne”
säger Jesus:
“Den som är utan synd kastar första stenen.”

När lagen säger:
“Håll avstånd, de är orena”
rör Jesus vid dem.

När lagen säger:
“Arbeta inte på sabbaten”
säger Jesus:
“Sabbaten är till för människan, inte människan för sabbaten.”

Det är inte laglöshet.
Det är lagen uppfylld i kärlek.

Paulus säger det rakt ut:
“Hela lagen sammanfattas i detta enda bud:
Du skall älska din nästa som dig själv.”
(Gal 5:14)
När en kyrka säger:
“Du får vara kvar bara om du förnekar vem du är”
då har man lämnat evangeliet och gått tillbaka till fariseismen.

För då är det inte längre Kristus som är Herre.
Då är det renhetskoden.

Jesus kom inte för att skapa ett perfekt sorterat moraliskt system.
Han kom för att rädda människor.

Och varje gång ni använder Bibeln för att sortera bort människor
har ni valt lagen utan Kristus.

Det är exakt den konflikt som evangelierna beskriver.
Och det är exakt den konflikt vi ser i pingstkyrkan idag.
Citera
2026-01-20, 01:49
Avslutad
Citat:
Du radar upp bibelverser som ett juridiskt åtal, men ignorerar fullständigt det Jesus själv säger är måttstocken:

“På deras frukt ska ni känna dem.”

Vad producerar din teologi?

Rädsla. Skam. Uteslutning. Tystnad.
Det är inte Andens frukt. Det är kontroll.

Du citerar 1 Kor 5 om att “rensa bort den onde”, men missar att Paulus samtidigt säger:

Vad har jag med att döma dem utanför att göra? Gud dömer dem.
Problemet är inte Frida.
Problemet är att ni gör kyrkan till en domstol istället för ett sjukhus.

Jesus mötte inte syndare med renhetskod.
Han mötte dem med nåd som förvandlar.

När ni säger:
Du får vara kvar bara om du förnekar vem du är
då predikar ni inte evangelium, då predikar ni rädsla.

Och där rädsla regerar är Kristus inte herre, hur många verser ni än citerar.

Den fullkomliga kärleken driver ut rädslan.

Det står kvar.
Oavsett hur högt ni skriker “Christ is King”.

Mycket ord och du missar fortfarande poängen.

Vad säger Jesus till kvinnan efter att hon inte blivit stenad, jo, gå och synda inte mer.

Ditt villoevangelium är istället gå och fortsätt synda för synd är bara ett gammalt begrepp. Nu är det trendigt med pedofili och hbqt så då är det OK.

Min teologi producerar sanning, omvändelse och frälsning. Förvandlade liv. Din producerar ett degenererat leverne och motsatsen till omvändelse.
Jag böjer mig inte för din sataniska kommunistideologi, det spelar ingen roll hur mycket du försöker framstå som en bibellärd person när du inte förstått någonting av det som sägs.

Hur svårt ska det vara att förstå att sex utanför äktenskapet är en styggelse. Synd. Fel.

På samma sätt som mord är en styggelse, eller att förtrycka den svage, exempelvis med skatt.

Du är en antikrist, och en vidrig sådan. En smutsig orm, helt säkert nära kopplad till den svenska maktsfären och deras hornalistkår.

Ska jag vara ärlig är jag trött på orenheten, jag är trött på allt äckel. Jag är trött på all smuts som oärliga människor som du sprider. Jag är trött på hur sjukt samhället har blivit. Jag ser fram emot Jesu återkomst, att få se alla som häcklat sin skapare tappa hakan och sedan gnissla tänder. Lyckligtvis behöver jag inte vänta länge till.

Må Guds dom komma över ditt liv du falske profet. Må ljus skina på hela ditt liv och påvisa allt du pysslat med.
Vad får dig att tro att du ska undkomma den kommande vredesdomen?

Kärlek är att hata synden
Citera
2026-01-20, 01:56
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eodnhoj
Mycket ord och du missar fortfarande poängen.

Vad säger Jesus till kvinnan efter att hon inte blivit stenad, jo, gå och synda inte mer.

Ditt villoevangelium är istället gå och fortsätt synda för synd är bara ett gammalt begrepp. Nu är det trendigt med pedofili och hbqt så då är det OK.

Min teologi producerar sanning, omvändelse och frälsning. Förvandlade liv. Din producerar ett degenererat leverne och motsatsen till omvändelse.
Jag böjer mig inte för din sataniska kommunistideologi, det spelar ingen roll hur mycket du försöker framstå som en bibellärd person när du inte förstått någonting av det som sägs.

Hur svårt ska det vara att förstå att sex utanför äktenskapet är en styggelse. Synd. Fel.

På samma sätt som mord är en styggelse, eller att förtrycka den svage, exempelvis med skatt.

Du är en antikrist, och en vidrig sådan. En smutsig orm, helt säkert nära kopplad till den svenska maktsfären och deras hornalistkår.

Ska jag vara ärlig är jag trött på orenheten, jag är trött på allt äckel. Jag är trött på all smuts som oärliga människor som du sprider. Jag är trött på hur sjukt samhället har blivit. Jag ser fram emot Jesu återkomst, att få se alla som häcklat sin skapare tappa hakan och sedan gnissla tänder. Lyckligtvis behöver jag inte vänta länge till.

Må Guds dom komma över ditt liv du falske profet. Må ljus skina på hela ditt liv och påvisa allt du pysslat med.
Vad får dig att tro att du ska undkomma den kommande vredesdomen?

Kärlek är att hata synden

Du säger att din teologi producerar sanning och frälsning,
men det enda du hittills producerat är hat, rädsla och förbannelser.

Jesus säger att det är på frukten vi känner igen trädet.

Jag låter det stå kvar.
Citera
2026-01-20, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Jag antar att du aldrig har gått i prideparaden?

Det är många öppet heterosexuella där.
Smygbögar.
Citera
2026-01-20, 07:27
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag förklarade redan i mitt första inlägg att det inte alls är så det fungerar.
Regeln är inte dömande, utan mera passiv, det är först när du begår gärningen som du gör fel, det är inget tankebrott.

Jesus säger att den som är vred på sin broder är skyldig inför domstolen, precis som den som mördar (Matteusevangeliet 5:21–22).

Han säger också: "Ni har hört att det är sagt: Du skall inte begå äktenskapsbrott. Jag säger er: den som ser på en kvinna med åtrå har redan begått äktenskapsbrott med henne i sitt hjärta" (Matteusevangeliet 5:27–28).

Tankebrott.
Citera
2026-01-20, 10:36
Avslutad
Citat:
Du säger att din teologi producerar sanning och frälsning,
men det enda du hittills producerat är hat, rädsla och förbannelser.

Jesus säger att det är på frukten vi känner igen trädet.

Jag låter det stå kvar.

Proverbs 8:13 The fear of the LORD is hatred of evil.
Pride and arrogance and the way of evil
and perverted speech I hate.
Citera
2026-01-20, 11:19
Medlem
Ratads avatar
Om pingstkyrkan verkligen ville ha kvar henne på den tjänsten kunde de väl be bort hennes sexuella läggning?

Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Ja, ni satanister. Hon verkar inte alls kunna ta hand om sig själv.
Ehh, okej, jag är inte satanist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in