Citat:
Kvinnor skall de tiga i era församlingar. De får inte tala utan skall underordna sig, som också lagen säger. Vill de veta något, skall de fråga sina män där hemma. Ty det är en skam för en kvinna att tala i församlingen.
Första Korinthierbrevet 14:34-35 Svenska Folkbibeln (SFB98)
Till att börja med så ska alla kvinnor hålla käften enligt bibeln. Att hon är homo är inte det största problemet här.
Det där är samma Paulus som snackar om tro hopp och kärlek lite tidigare. Han lackade väl ur när han försökte omsätta 13 kapitlet i praktik eller något.
Men iaf, det står uttryckligen att kvinnor ska hålla käft om heliga ting. Så att hon käkar taco är inte alls det stora problemet.
Apropå att man kan använda bibeln till att rättfärdiga exakt vad man vill. Precis som med alla texter.
Här är ett jättebra citat för alla som sysslar med skärmdumpsjournalistik:
Qu’on me donne six lignes écrites de la main du plus honnête homme, j’y trouverai de quoi le faire pendre.
Ge mig sex rader skrivna av den hederligaste av män och jag ska finna något i dem att hänga honom för, fritt översatt.
Det var kardinal Richelieu som sa. Han lät avrätta väldigt många människor. Han var en helig man. Det vet alla som läst de tre musketörerna.
Jag håller på d'Artagnan och grabbarnas bibeltolkning där asså.
Annars är det såhär om man inte gillar det: att nu vill inte jag höra talas om en massa uppkäftiga kvinnor som jiddrar utan de kan lämna tråden på stört, vi med Y-kromosom snackar om Gud, ni lagar mat. Schas.