2026-01-19, 09:28
Bannlyst
Bra att kocken lämnade, idiotisk övning för otränade människor.
Citera
2026-01-19, 11:37
Medlem
Måste säga att Jureskog föll pladask i mina ögon. Förstår mycket väl att folk har händelser i livet som sätter spår och skapar ärr. Men att en vuxen person har en så tung offerkofta och ovilja att lyssna på andra är minst sagt intressant.
Citera
2026-01-19, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dagmask
Konstigt tv program. Det är bara Jureskog som har mod nog att ifrågasätta idiotin. Slå sig själv på armarna med bönpåsar, för att man ska lära sig tolerera smärta....nä att det ska vara till någon nytta för en människa kan jag omöjligen se.
Dom största idioterna är de som står kvar och slår sig på armarna utan att säga emot, bara för att visa sitt manliga ego, och man dessutom vet att det kommer att visas på TV . Men dom lär väl få betalt för att ställa upp i progammet också, så dom biter ihop kör på bara för att de inte vill verka svaga utåt.
Du precis som Jureskog förstår inte ett jota om vad det egentligen handlar om.
Citera
2026-01-19, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Jureskog var snabbast i underarmsövningen, det är oviktigt men han var ändå snabbast!
Och det kan man ju gissa hur det kommer sig...
Citera
2026-01-19, 11:52
Medlem
Vänta bara tills Chao-Li från Falcon Crest dyker upp och sätter på Fattig-Jon Olsson så att rutorna skångrar...
Citera
2026-01-19, 12:22
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Konstigt tv program. Det är bara Jureskog som har mod nog att ifrågasätta idiotin. Slå sig själv på armarna med bönpåsar, för att man ska lära sig tolerera smärta....nä att det ska vara till någon nytta för en människa kan jag omöjligen se.
Dom största idioterna är de som står kvar och slår sig på armarna utan att säga emot, bara för att visa sitt manliga ego, och man dessutom vet att det kommer att visas på TV . Men dom lär väl få betalt för att ställa upp i progammet också, så dom biter ihop kör på bara för att de inte vill verka svaga utåt.
Håller med faktiskt. Jureskog var tillräckligt stark att gå emot grupptryck och istället lita på sin känsla att detta inte var nåt för honom.

Dikman däremot signalerar svaghet då han inte tolererar att nån sticker ut från gruppen och vågar säga nej, samtidigt som tv-kamerorna visar hur han fuskar med armhävningar, sandsäckar osv. Han beter sig omoget och som en feg ortenkrigare.
Citera
2026-01-19, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalasKagge
Klart Jureskog får tycka som han vill men han har gjort bort sig själv totalt, skämt ut sig och varit respektlös samt fullständigt missförstått deras filosofi.

- Säger själv att han inte hade en aning om vad han gav sig in på, verkade tro sig åka på nån retreat för att sitta och mysa med en psykolog med yllevantar. Det är ett Shaolin-tempel för helvete, med världsledande experter inom martial arts. Respektlöst mot värdar att inte kolla upp vad man ger sig in på när man har såna förbehåll.

- Gråter över "pennalism", som han respektlöst kallar det trots samtalet med Shi Heng Yi tidigare, vilket visar vilken fullkomlig idiot han är och inte alls förstår deras metoder.

- Arrogant som fan och skryter om sitt fantastiska liv, men blir ledsen över att mästrarna inte kysser hans röv för att han är så framgångsrik. Han vill bara lära sig "sortera sitt huvud" och ifrågasätter deras filosofi, som han helt missförstår, genom att gång på gång blåsa upp sitt ego. Han får inget gehör och det bryter ner hans sköra självkänsla så han går till offensiv.

Faktum är att nästan ingen i gruppen verkar riktigt greppa och förstå vad de gör där, utan lär sig lite bitvis vad mästrarna menar när poängen slår i ansiktet på dem. Filip är väl närmast att förstå deras metoder och filosofi, när han talade om att de måste sluta behandla Jureskog som ett barn och poängen är att kunna vara obekväm. Skrattretande att de ens föreslog att anpassa vistelsen efter Jureskogs behov och önskemål.

SVT har gjort ett otroligt dåligt jobb att välja ut deltagare här, förstår speciellt inte hur de tänkte när de valde ut en halvt invalid Jureskog, en gammal trött Mjällby och ADHD-Filip till ett så utmanande program. Väldigt sorgligt då jag ändå älskar konceptet måste jag säga, men den förstörs av gruppen. Hoppas verkligen de visar en snabb utvecklingskurva med tanke på att de bara är där i 12 dagar, så programmet blir mer harmonisk att titta på.

Håller med HELT! Jureskog har verkligen sjunkit i mina ögon. Han framstår som en jättebebis som inte gör annat än ifrågasätter, klagar och istället skryter om sig själv och det han har uppnått. Med hans inställning så kommer han aldrig komma tillrätta med ”bruset i huvudet”. Han är inte tillräckligt öppen eller spirituell för det och kommer förmodligen leva hela sitt liv utan att vakna upp. Egot är alldeles för stort. Sorgligt!
Citera
2026-01-19, 14:17
Medlem
dooeys avatar
Ett av få program på svt jag följer, och enda dokussåpan jag följt någonsin, utöver Club Goa.
Undrar hur Nalle Knutsson skulle stått sig här förressten.
Citera
2026-01-19, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dooey
Ett av få program på svt jag följer, och enda dokussåpan jag följt någonsin, utöver Club Goa.
Undrar hur Nalle Knutsson skulle stått sig här förressten.
Nalle hade vuxenadopterat varenda "master" han hade sett. Lätt!
Citera
2026-01-19, 21:02
Avslutad
Citat:

Håller med. Och stör mig på ”Mästaren”, kommer mest floskler ur den munnen.
Och så säger han emot sig själv. Dom ska inte titta på dom andra, inte jämföra sig med nån. Men ändå ska det vara utmaningar som att stå i planka med tegelstenar på ryggen eller stå på nå pålar och veva upp en grej på ett snöre, medans de andra kollar på. Som nån sorts tävlingar. 🧐
Citera
2026-01-19, 23:12
Medlem
mendokses avatar
Citat:

Det har ju ett syfte. Det är en kampsport man tränar och då är det bra att härda armar och ben.
Är samma sak i typ thaiboxning där man härdar smalben för att kunna sparka hårt och lår för att kunna ta emot bensparkar.
Det är en ren fysiologisk förändring som sker som gör att kroppen kan ta emot stryk bättre och inte bara mentalt.
Citera
2026-01-19, 23:34
Medlem
Ögonblicket av ve och fasa i ögonen på mästaren Shao och mästaren Lin när de plötsligt förstod att Jureskog på bara ett par dagar blivit en bodhisattava, en upplyst, som valde att lämna deras fåfängliga kloster och eviga samsara för att istället, driven av medkänsla, hjälpa alla kännande varelser att nå upplysning. De båda mästarna Lin och Shao insåg med ens att de bådas 40 respektive 50 åriga vistelse i klostret, med celibat, böngroddar, vatten och oavbruten masochism, varit helt bortkastade och att nirvana endast kan uppnås på en yacht i Dubai med god mat, gott vin, 92% ladd och två ryska tonårshoror.
I sin förnekelse av det inträffade drevs de därför att desperat förbjuda de övriga deltagarna att tala om, eller ens tänka på, att Jureskog varit en av dem men att han i sin gudomliga vishet valt den enda rätta vägen, långt bort från snoriga ungar och asketism.
Namaste
Tokkō
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in