2026-01-19, 10:32
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Stockholm = Sibiriens odlingszon

Solna = södra Europas odlingszon

Att man på difs arena spelar på seriens sämsta plast har förfan ingenting med någon jävla zon att göra.

Du borde hålla dig till HTFF och Bajen dam mvh falangen och övriga Bajen fans.
Du borde kolla om du kan ta ner din stressådra lite och försöka att inte bli så kränkt på allt som skrivs på ett forum. Chill pill osv osv.
Tänk på oss norr om odlingzonen ffs 😉
Citera
2026-01-19, 11:13
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Stockholm = Sibiriens odlingszon

Solna = södra Europas odlingszon

Att man på difs arena spelar på seriens sämsta plast har förfan ingenting med någon jävla zon att göra.

Du borde hålla dig till HTFF och Bajen dam mvh falangen och övriga Bajen fans.

Tror det är omöjligt att lägga gräs på arenan i Stockholm eftersom golvet inte har bärighet för den ökade belastningen, och det ligger en nöjesmetropol under det så det är svårt att stärka upp. Allt annat känns som att det går att lösa relativt lätt eftersom man har tak som går att stänga och LED har kommit mycket långt för att energieffektivt underhålla en matta.
Citera
2026-01-19, 11:39
Medlem
Pillenfilles avatar
Borde inte vårschemat vara spikat nu?

De två senaste åren var det officiellt 16 januari, innan det var det spikat fram till omgång 15 redan 20 december.
Citera
2026-01-19, 19:20
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Djurgården hade en svår skadesituation under våren.

Under hösten blomstrade vi rejält och vann ofta med stora siffror.

5:a var i underkant i förhållande till höjden i vårt lag.
Ni tog 8 poäng på de sista 5 matcherna. Sen dess har ni tappat både Tokmac och Priske som stod för typ 90% av era mål.
Citera
2026-01-19, 19:24
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Borde inte vårschemat vara spikat nu?

De två senaste åren var det officiellt 16 januari, innan det var det spikat fram till omgång 15 redan 20 december.

Jodå, det borde det. Funderar på om det kanske är det faktum att det nu finns fyra Göteborgslag i serien som ställer till det logistiskt.
Citera
2026-01-19, 19:47
Avstängd
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Ni tog 8 poäng på de sista 5 matcherna. Sen dess har ni tappat både Tokmac och Priske som stod för typ 90% av era mål.

Med nuvarande trupp blir det nog 4 derbyförluster. Men det är inget chockerande utan normal läge.
Citera
2026-01-19, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Jodå, det borde det. Funderar på om det kanske är det faktum att det nu finns fyra Göteborgslag i serien som ställer till det logistiskt.

Tre lag i samma serie på samma arena måste vara ett jävla pill. Sen är det inte bara lag i samma serie som påverkar. Även Bravida huserar väl minst tre elitlag. På studenternas är det ett damallsvenskan- och ett damettan-lag som spelar på arenan också. Och sådär fortsätter det väl på fler ställen.
Citera
2026-01-19, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo

Nja. Dom stod för cirka 41% av målen. Lr 5 av 12. Priske gjorde 4 och Tokmac 1.

Skulle självklart velat ha kvar båda.

Dom andra målen gjordes av spelare som blir kvar. Okkels, Åslund och Anderson (Som jag tror kommer bli MVP i Allsvenskan nästa säsong). Dock måste nya in på andra positioner för att inte återgå till att vara 6:a varje år igen.
Citera
2026-01-19, 20:59
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLIP

Dom andra målen gjordes av spelare som blir kvar. Okkels, Åslund och Anderson (Som jag tror kommer bli MVP i Allsvenskan nästa säsong). Dock måste nya in på andra positioner för att inte återgå till att vara 6:a varje år igen.
Känns som ni ligger flera månader efter i ert lagbygge trots ett välfyllt konto. Hade jag varit difender hade jag varit tämligen upprörd över att KoTs arv vaskas.
Citera
2026-01-19, 21:05
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Främst kanske att tre lag har samma hemmaarena snarare. Sedan är det mycket som måste anpassas i övrigt hit och dit i både Stockholm och Göteborg som består av halva serien
Citera
2026-01-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Känns som ni ligger flera månader efter i ert lagbygge trots ett välfyllt konto. Hade jag varit difender hade jag varit tämligen upprörd över att KoTs arv vaskas.

Det enda som är en skillnad nu är att vi troligtvis sålt av alla innan fönstret är stängt så vi kan ta in nya spelare innan cupen... Men med det sagt så känner jag som jag gjort sista 3 åren att tom Football Manager hade varit ett uppsvingen vad gäller vår scouting... Trodde faktiskt Boa skulle försvinna med Henrik men nej nej... Det blir en one man show i år igen. Ända positiva är att vi inte spelat mot blåbärsnationer utomland så vi slipper värvningar från dom lagen iaf....
Citera
2026-01-19, 21:26
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLIP

Menade över hela säsongen. Priske 18+3 Tokmac 9+6. 36 poäng på de två och ni gjorde totalt 52 mål. Överdrev lite med 90% men ändå en bra bit mer än hälften av målen de var inblandade i. Vi får väl se om ni lyckas ersätta, pengar finns iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in